Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Bluephone opóźnione

Bluephone opóźnione

sirmark 21 Lipca 2004 10:08

0 0

Zgodnie z pierwotnymi zapowiedziami, oferowana przez British Telecom usługa Bluephone – dzięki której abonent będzie mógł przełączać się automatycznie między siecią komórkową a firmowymi sieciami telefonii stacjonarnej – miała wystartować jeszcze w tym roku. Niestety już wiadomo, że termin premiery przesunie się co najmniej do wiosny przyszłego roku.

Obecnie BT współpracuje z firmami Alcatel, Ericsson i Motorola nad określeniem standardu Unlicensed Mobile Access, czyli dostępu bezprzewodowego w paśmie nielicencjonowanym. I właśnie tu leży przyczyna opóźnienia uruchomienia "niebieskiego telefonu", albowiem BT chce umożliwić producentom telefonów adopcję UMA w najnowszych produktach.




"Technologia UMA spowodowała kilkumiesięczne opóźnienie w naszym projekcie Bluephone, ale jesteśmy przekonani, że będzie to z korzyścią dla naszych klientów" – powiedział Steven Evans, szef wykonawczy BT Mobile.

Telefony Bluephone wykorzystują stacje bazowe Bluetooth i jeżeli użytkownik znajduje się w jej zasięgu, wówczas rozmowa przełączana jest do stacjonarnej sieci telefonicznej. W sytuacji gdy użytkownik wychodzi poza zasięg stacji bazowej telefon zaczyna działać jak zwykła "komórka".

Źródło tekstu: 4Press     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-157-174.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.