Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Blokowanie po IMEI w Idei

Blokowanie po IMEI w Idei

WitekT 17 Stycznia 2005 14:26

0 0

Od 1. stycznia w sieci Idea dostępna jest nowa usługa polegająca na nieodpłatnym blokowaniu numerów IMEI skradzionych telefonów komórkowych na życzenie ich użytkowników. W ciągu pierwszej dekady stycznia 2005 r. skorzystało z niej już 365 klientów sieci Idea (średno ok. 55 osób dzienie).

Zlecenie zablokowania/odblokowania numeru IMEI abonent/użytkownik musi złożyć osobiście (lub osoba przez niego upoważniona) w każdym punkcie sprzedaży sieci Idea (autoryzowany przedstawiciel - dealer, salon firmowy i franchisingowy, Telepunkt). Klient musi udać się do punktu Idea i tam podpisać formularz zgłoszenia zablokowania/odblokowania urządzenia końcowego.

Zlecenie blokady w sieci IDEA skutkuje blokadą we wszystkich trzech sieciach komórkowych działających na terenie Polski.

Zablokowanie może zlecić abonent (oferty postpaid) lub użytkownik (oferty prepaid) sieci Idea spełniający wszystkie poniższe warunki:
1. Posiada aktywny numer telefonu (MSISDN) w sieci Idea w momencie składania zlecenia.
2. Potwierdza zgodność danych osobowych z danymi znajdującymi się w systemie billingowym poprzez przedstawienie:
dowodu osobistego oraz,
innego dokumentu stwierdzającego tożsamość, np.: prawo jazdy, paszport itp.
3. Przedstawia potwierdzenie zgłoszenia kradzieży terminala na Policji.
4. Przedstawia dokumenty, które potwierdzają prawo własności do blokowanego urządzenia oraz jego numer IMEI:
faktura VAT/paragon fiskalny, lub • umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych, lub
aneks do umowy, lub
umowa kupna-sprzedaży lub darowizny wraz z pierwotnym dowodem własności (faktura, paragon).
W przypadku, gdy na w/w dokumentach nie jest podany numer IMEI, należy przedstawić karte gwarancyjna.
5. Podpisze Oświadczenia osoby zgłaszającej stanowiącego cześć Formularza zgłoszenia zablokowania/odblokowania urządzenia końcowego.

UWAGA!




Użytkownik prepaid musi być zarejestrowany, aby można było zweryfikować jego dane - w przypadku niezarejestrowanego użytkownika usług prepaid w Idei - zarejestrowanie się jest warunkiem przyjęcia zlecenia blokady numeru IMEI jego skradzionego telefonu.

Zablokowanie może zlecić również pełnomocnik firmy lub osoba upoważniona przez abonenta – zgodnie z obowiązującymi w regulaminie zasadami ogólnymi.

Zlecenie odblokowania urządzenia końcowego (np. w przypadku odnalezienia urządzenia) może złożyć wyłącznie osoba, która zleciła zablokowanie. W związku z powyższym osoba zgłaszająca odblokowanie musi:
1. Potwierdzić dane na formularzu zgłoszenia zablokowania z danymi widniejącymi w:
dowodzie osobistym oraz
innym dokumencie stwierdzającym tożsamość, np.: prawo jazdy, paszport itp.
2. Podpisać Oświadczenia osoby zgłaszajacej.

Odblokowanie w sieci Idea skutkuje odblokowaniem u wszystkich operatorów działających na terenie Polski. Jeśli abonent zgłosił blokadę dodatkowo u innego operatora, konieczne będzie zlecenie odblokowania również u tego operatora. W przypadku jeżeli Klient zgłasza kradzież karty SIM jest on dodatkowo informowany przez konsultantów BOK i BOP o możliwości blokowania numeru IMEI.

Źródło tekstu: Idea     

Dodaj do:
w sumie: 1
  • 0

    1. ~  2005-01-17 15:17:00  host: 213.199.218.2

    ble ble ble nie od dzis wiadomo ze naklejik i nowy IMEI na stadionie moatuja....

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-143-210.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.