Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Blik podsumowuje 2017 rok

Blik podsumowuje 2017 rok

orson_dzi 1 Lutego 2018 21:00

4 1

logo blik

W czwartym kwartale 2017 roku Polski Standard Płatności odnotował kolejne rekordowe wyniki transakcji Blikiem we wszystkich kanałach.

Blik zamknął czwarty kwartał 2017 roku i tym samym cały rok, ze wzrostami i rekordami transakcji ogółem oraz w każdym z kanałów. Z 12 mln transakcji w ostatnich trzech miesiącach roku, najwięcej, bo aż 8,5 mln odnotowano płatności w Internecie. To 71% wszystkich operacji Blikiem w czwartym kwartale.

Blik jest też coraz bardziej popularny przy wypłatach z bankomatów, które stanowią 20% wszystkich transakcji w ostatnim kwartale. Polacy wypłacili w ten sposób gotówkę aż 2,4 mln razy. Płatności w terminalach było 550 tys. (5%), a natychmiastowych przelewów na telefon 540 tys. (4%).




W czwartym kwartale Polacy wykonywali średnio 131 tys. transakcji Blikiemdziennie. Było to średnio 93 tys. płatności w Internecie, 26 tys. transakcji w bankomatach, 6 tys. płatności w terminalach płatniczych i 5,8 tys. natychmiastowych przelewów na telefon. Dzienny rekord transakcji Blikiem łącznie wyniósł ponad 238 tys., a w samym Internecie 195 tysięcy.

Od początku 2017 roku Polacy zrealizowali aż 33 mln transakcji Blikiem, w tym prawie 22 mln płatności w Internecie. Wzrost liczby transakcji łączy się z coraz większą popularnością Blika wśród klientów bankowości mobilnej w Polsce. W samym czwartym kwartale Blik zdobył milion nowych użytkowników. Obecnie korzysta z niego 6,1 miliona osób - dwa razy więcej niż na koniec 2016 roku. Wartość transakcji zrealizowanych w 2017 roku przekroczyła 4,5 mld złotych.

Źródło tekstu: Polski Standard Płatności     

Dodaj do:

Tagi: polski standard płatności | blik

w sumie: 20
  • 2

    1. ~Adam  2018-02-01 21:25:29  host: public-gprs412937.centertel.pl

    I brawo! Niech jeszcze się zintegrują z Android/Apple Pay i wygarną płatności w terminalach płatniczych.

  • 0

    2. ~  2018-02-01 21:29:19  host: 194.107.18.25

    Blik - używam i polecam

  • 3

    3. ~JORGE  2018-02-01 21:29:40  host: user-94-254-145-131.play-internet.pl

    Ja zacząlem wypłacać z bankomatu BLIKIEM z jednej prostej przyczyny. Jest szybciej bo póki co jeszcze nie ma tam reklam które spowalniają wypłatę gotówki.. Myślę że kto spróbował w ten sposób to już tak robi.. Stąd ten wzrost :)

  • 1

    4.  2018-02-01 21:48:35

    nie dziwi mnie taki wzrost transakcji dokonywanych za pomocą blika, mega wygodna opcja

  • 0

    5. ~Gliwice  2018-02-01 21:50:47  host: pub-137.65.multiplay.pl

    Bank wprowadził opłaty za karty to i z Blika zacząłem korzystać.
    Jestem zadowolony.

  • 1

    6.  2018-02-01 22:31:52

    mając blika nie muszę mieć karty więc za jej utrzymanie nie płacę. Dla niektórych może to dziwne ale bez karty można mieć konto

  • 0

    7.  2018-02-01 22:56:49

    Bardzo wygodne i bezpieczne. W bankomacie nikt nie zeskanuje mi karty ani nie przechwyci jej danych w necie. Polecam.

  • 1

    8.  2018-02-01 22:58:25

    Bardzo wygodne rozwiązanie z którego częst korzystam wypłacając z bankomacie lub płacąc przez internet za zakupy. Polecam.

  • 0

    9.  2018-02-02 02:30:30

    @7,8: Wygodne: kwestia dyskusyjna, zbliżenie karty lub telefonu do terminala i ewentualne wpisanie pinu nadal jest szybsze. Bezpieczne: przy zakupach fizycznie w sklepie może, aczkolwiek karty w telefonie też nikt nie zeskanuje. Jest tez aspekt o którym nikt nie mówi, mianowicie bezpieczeństwo zakupu, nie płatności. Mianowicie jak zapłacę kartą w biurze podróży i ono padnie, albo dostanę cegłę zamiast telefonu kupionego przez Internet, płacąc kartą odzyskam kasę w razie czego. Przy płatności blikiem takiej ochrony nie ma. Żeby nie było, nie teoretyzuję a faktycznie miałem potrzebę skorzystać. Gdybym zapłacił blikiem byłbym 4kPLN w plecy. Że karta w banku płatna? Zwykle przy zakupie czegokolwiek łączną sumę rzędu 200zł na miesiąc opłaty już nie ma, jedno tankowania auta lub kilka wizyt w spożywczym i opłata = 0. Blik czy karta, dla klienta jeden pies w kontekście kosztów, banki ostro to rozwiązanie promują bo same na tym oszczędzają, klient raz na czas może się na jakiś bonus załapie przy pierwszej płatności albo i nie.

  • 0

    10. ~sumix  2018-02-02 05:53:50  host: host24.42.136.195.bdmedia.pl

    Wyplaty i oplaty blikiem sa wygodne. Nie mozna tego powiedziec o reklamacjach i zwrotach. Czekam na zwrot kasy od 19 stycznia. Pieniadze przepadly w bliku w niejasny sposob. Bank napisal reklamacje i czekamy do 30 dni.

  • 0

    11.  2018-02-02 08:06:06

    Trzeba tylko pamiętać że przy płatności BLIK nie ma ChargeBack - co przy transakcjach w internecie może być bardzo przydatne. Zatem zakupy na własne ryzyko. Choć do jakichś takich codziennych bezspornych płatności jak najbardziej wygodny w internecie.

  • 0

    12. ~mm  2018-02-02 08:23:25  host: 131.228.32.166

    Ciekawe, że ludzie korzystają z BLIKa do płatności internetowych a akurat do tego to kiepskie rozwiązanie bo nie ma w nim odpowiednika Charge backa znanego z kart kredytowych czy debetowych...

  • 1

    13.  2018-02-02 08:41:56

    Blik jest dobry (czasem nawala, ale nie wiem czy to wina Blik czy raczej serwerów banków i chyba tak samo często te problemy sa jak te ze zwykłymi kartami), przede wszystkim do wyciągania pieniędzy z bankomatu.

    GDYBY tak więcej banków wprowadziło przelew na telefon (lub jako blik ale natychmiast), to chyba byłby to system natychmiastowej płatności (podobny do UK), ale niestety tak nie jest.

    Dlatego raczej pozostanie niszowy.

  • 1

    14. ~ale niestery  2018-02-02 08:52:24  host: apn-46-77-228-103.dynamic.gprs.plus.pl

    Za karty trzeba płacic a blik jest darmowy. Wybralem blik w t.bankowości

  • 0

    15. ~mm  2018-02-02 09:15:02  host: 131.228.32.166

    Ma ktoś info ile transakcji się przeprowadza w Polsce kartami Visa czy MC? Tak żeby porównać czy to zupełnie niszowy produkt czy jakieś realna alternatywa dla kart. Na "chłopski rozum" to transakcji BLIKiem jest tak mało, że karty powinny mieć dramatycznie wielką przewagę ale kto wie, może jednak kart też nie za często się używa...

  • 0

    16. ~nikt  2018-02-02 09:39:18  host: mk31.telbeskid.com.pl

    12@ Płacenie kartą w internecie jest głupotą i niebezpieczne. nigdy nie masz pewności czy nie trafisz na oszusta i ci nie ściągnie za dużo. dlatego bank daje zabezpieczenia bo wie, że jest takie ryzyko.

  • -3

    17. ~Zdzisław  2018-02-02 09:58:33  host: rb70.internetdsl.tpnet.pl

    Pozdrawiam płatne trolle, które powyżej tak zachwalają Blika, że nikt mnie nie przekona, że tacy zadowoleni użytkownicy tu się zbiegli, by wychwalać usługę pod niebiosa. :-)

  • 1

    18. ~olo  2018-02-02 11:23:10  host: 193.109.225.252

    Blik jest super ale w jego 3 funkcjach: płatność w necie, przelew na telefon i wypłata z bankomatu. Znacznie gorzej w stacjonarnych.

  • 0

    19. ~mm  2018-02-02 11:42:25  host: 131.228.32.166

    @16
    Jak jest niebezpieczne płacenie kartą skoro wystarczy złożyć reklamacje w banku i dostaniesz kasę z powrotem? Co innego w przypadku BLIKa. Tutaj nic nie dostajesz, jeżeli sprzedający okaże się oszustem, zbankrutuje itp. to do kogo się zgłosisz? Po to właśnie jest charge back w kartach. Poczytaj sobie jakie problemy mieli kupujący w bankrutujących biurach podróży z odzyskaniem pieniędzy gdy płacili gotówka czy przelewem a tacy którzy zapłacili kartą w ciągu kilkunastu dni dostali zwrot pieniędzy.
    Fajnie, że powstało coś co może złamać monopol organizacji kartowych, przynajmniej przy zakupach w kraju ale niech poza braniem prowizji wezmą też odpowiedzialność jak operatorzy karciani.

  • 0

    20. ~Prz  2018-02-02 13:38:51  host: public-gprs391972.centertel.pl

    Do wzrostu przyczynił się mbank wprowadzając oplate za wyjecie gotówki kartą z bankomatu, a blik darmowy.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-83-221.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Najpopularniejsze

Ankieta

Czy masz antywirusa w swoim telefonie?

Nastolatki zabezpieczają się, a Ty chronisz się przed wirusami?

 

Zobacz wynik | Opinie (4)

Archiwum Ankiet