Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Blik: 13 mln transakcji w pół roku

Blik: 13 mln transakcji w pół roku

orson_dzi 3 Sierpnia 2017 11:33

4 2

logo blik

Polski Standard Płatności podsumował pierwszą połowę 2017 roku w wykonaniu Blika.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2017 roku Polacy zrealizowali Blikiem prawie 13 mln transakcji. W samym drugim kwartale 2017 roku liczba transakcji wyniosła blisko 7 mln - to wzrost o 21% w porównaniu do pierwszego kwartału.

blik wyniki




W drugim kwartale 2017 roku Polacy zapłacili Blikiem za zakupy w Internecie ponad 4,2 mln razy, a w sklepach stacjonarnych prawie 0,5 mln razy. Ponadto wykorzystując Blika, wypłacili gotówkę z bankomatów ponad 1,9 mln razy i zrobili 335 tys. przelewów na numer telefonu. Łącznie było to ponad 6,9 mln transakcji, czyli średnio 76 tys. dziennie.

blik wyniki

W pierwszym półroczu 2017 roku średnia kwota transakcji Blikiem w Internecie wyniosła 81 zł, natomiast średnia wypłata z bankomatu to ok. 300 zł. Wysokość średniej płatności za zakupy w sklepie stacjonarnym wyniosła 48 zł.

Na koniec czerwca 2017 roku Blik był dostępny w dla klientów Alior Banku, Banku Millenium, Banku Zachodniego WBK, ING, mBanku, PKO Banku Polskiego, Getin Banku, Inteligo, Orange Finanse i T-mobile Usługi Finansowe. Blik obejmował swoim zasięgiem 4,5 mln użytkowników w Polsce. W drugim kwartale liczba zarejestrowanych aplikacji mobilnych z dostępem do Blika wzrosła o 18% w porównaniu do pierwszego kwartału

Źródło tekstu: Polski Standard Płatności     

Dodaj do:

Tagi: blik | polski standard płatności

w sumie: 63
  • 0

    44. ~  2017-08-04 23:15:00  host: 240-158-255-130.dynamic.t-mont.net.pl

    @ 41. kolor100: Sprawdziłem, żona ma aplikację mBanku w wersji 3.2 czyli najnowszą i jest w niej tak jak to opisałem w postach #37 i 40, czyli aplikacja wyświetla wszystkie moje numery telefonów, za wyjątkiem tego, który podałem bankom jako swój kontaktowy, a zamiast tego wyświetla przelewy zdefiniowane na moje rachunki.
    Musicie jeszcze popracować nad tym swoim Blikiem :)

  • 0

    45.  2017-08-05 11:12:08

    @44 Bo ten numer na który chcemy wysłać przelew, to trzeba dodać do kontaktów telefonu, a jak nie mamy go w kontaktach, trzeba kliknąć na czerwone kółko w aplikacji

  • 0

    46. ~  2017-08-05 22:23:21  host: 240-158-255-130.dynamic.t-mont.net.pl

    @ 45. kolor100: Oczywiste, że ten mój główny numer telefonu żona ma w swoich kontaktach!
    Przecież napisałem wyraźnie: "aplikacja wyświetla wszystkie moje numery telefonów, za wyjątkiem tego, który podałem bankom jako swój kontaktowy"!

  • 0

    47. ~moja narzeczona  2017-08-06 07:43:16  host: user-94-254-243-113.play-internet.pl

    ma w t.mobilu bankowości. Tam nie ma blika ale wpływy można wysyłać do mojego mBanku a tu blikiem wypłacam swoje

  • 0

    48.  2017-08-06 12:22:50

    @46 Ale aplikacja powinna wyświetlać wszystkie numery, które są w kontaktach, a nie tylko twoje. Ja dodaję np. teraz dowolny numer do kontaktów telefonu, otwieram aplikację banku i ten nowy numer jest. A ty twierdzisz, że masz np. 100 różnych numerów telefonów w kontaktach, a aplikcja wyświetla tylko 99, bez tego jednego...

  • 0

    49. ~  2017-08-06 19:25:43  host: 240-158-255-130.dynamic.t-mont.net.pl

    @ 48. kolor100: Jest właśnie tak jak piszesz, a jak nie powinno być, co staram Ci się cały czas wytłumaczyć!
    Wyświetlają się wszystkie kontakty, ale właśnie za wyjątkiem tego jednego numeru, mojego numeru, który podałem bankom jako swój numer do kontaktu ze mną!
    Czyli używając Twojego przykładu, w telefonie żony jest 100 kontaktów, ale w aplikacji mBanku wyświetla się ich tylko 99!

  • 0

    50.  2017-08-07 13:24:53

    @48 Są dwie możliwości, żona ma uszkodzony twój kontakt w telefonie albo jakaś aplikacja go blokuje, np. połączone kontakty z FB, Google+ itp. Sprawdź czy kontakt ma wszystko prawidłowo zapisane, miałem podobną sytuację z jednym kontaktem, bo aplikacja odczytywała wersję z Google+ bez numeru tel. (używam, bo Google+ ściąga automatycznie zdjęcia do kontaktów z Gmaila). Albo żona ma ustawiony adres przelewów na twoje nazwisko w systemie mBanku. Jeśli tak to wejdź na stronę konta (pełną) i wykasuj swój adres ze zdefiniowanych odbiorców przelewów albo dopisz numer telefonu (aplikacja używa ich automatycznie z wyższym priorytetem niż kontakty w telefonie).

  • -1

    51. ~  2017-08-08 01:34:15  host: 240-158-255-130.dynamic.t-mont.net.pl

    @ 50. tMati: Żona ma kontakt jak najbardziej prawidłowo zapisany, bo dzwoni do mnie często i żadnych problemów z tym nie nie ma. Natomiast oczywistym jest, że żona ma w mBanku zdefiniowany przelew do mnie, tak samo jak ja mam do niej, a propozycja, żeby zlikwidował te zdefiniowane przelewy tylko po to, żeby aplikacja Blik działała poprawnie, zakrawa na jakiś żart.

  • 0

    52.  2017-08-08 10:29:59

    @51 Co do kontaktu chodziło mi o to, czy jest to kontakt zwykły czy połączony z np. FB? Może to generować błędy przez to, że aplikacja ściąga dane kontaktu FB bez numeru, zamiast telefonicznego kontaktu z numerem. Sprawdziłem u siebie i przy przelewie na telefon mam dwa kontakty, jeden z mBanku (zdefiniowany odbiorca) bez numeru i drugi z numerem (z telefonu). Ten z telefonu jest połączony z kontem Google+.
    Zrób prosty test, zmień nazwę odbiorcy na pisaną np. wyłącznie wielkimi literami, a w telefonie zostaw zwykłe. Jeśli będzie widoczna nazwa w formacie kontaktu bankowego, to kontakt z telefonu jest niewidoczny (utwórz go na nowo)
    P.S. Czy twój kontakt jest w pamięci telefonu, czy na karcie SIM?

  • 0

    53. ~  2017-08-08 11:07:40  host: 240-158-255-130.dynamic.t-mont.net.pl

    @ 52. tMati: Czyli masz ten sam objaw jaki występuje w telefonie mojej żony, tzn. że zamiast wyświetlania numeru mojego telefonu, wyświetlają się zdefiniowane przelewy na moje rachunki w mBanku.
    Kontakty są zapisane w pamięci telefonu, a FB nie używamy.

  • 0

    54.  2017-08-08 12:03:50

    @53 Nie. Mam oba kontakty, ten ze zdefiniowanych odbiorców i ten z telefonu. Jest jeszcze jedna możliwość, o ile kontakty z telefonu nie wyświetlają się wcale. Aplikacja nie dostała uprawnień do kontaktów i wyświetla jedynie odbiorców zdefiniowanych. A tak poza tym, to czy dodanie numeru telefonu do zdefiniowanego odbiorcy nie rozwiąże problemu?

  • 0

    55.  2017-08-08 12:13:53

    CD. Dla testu dodaj jeszcze raz kontakt w telefonie z twoim numerem ale trochę inną nazwą i zobacz czy pojawi się w aplikacji. Sprawdź też czy oryginalny kontakt w nazwie nie ma jakiegoś ukrytego znaku (spacja na początku nazwy), najlepiej wpisz ją na nowo.

  • 0

    56. ~  2017-08-08 13:00:42  host: 240-158-255-130.dynamic.t-mont.net.pl

    @ 55. tMati: To nie jest problem "kontaktów" w telefonie, tylko aplikacji mBanku!
    Przed chwilą sprawdziłem, teraz ten sam problem występuje także w moim telefonie (chociaż jeszcze kilka dni temu nie występował!) i dotyczy prawdopodobnie wszystkich lub przynajmniej większości kontaktów, do których mam w mBanku zdefiniowane przelewy.
    Ja ten temat już poddaję, to jest problem mBanku i Blika, a nie mój.

  • 1

    57.  2017-08-08 15:50:09

    To już nie wiem co może być problemem, mam Xperię Z5 z Androidem 7.0 i trzy kontakty dublujące się między telefonem i mBankiem. Widzę obie wersje przy przelewie na telefon. Kontakty w mBanku nie mają numerów telefonu. Może drugi kontakt znika, gdy wszystkie dane są identyczne? Albo zależy od systemu i telefonu. Pozostaje zgłosić problem programistom i ewentualnie utworzyć nowy kontakt o zmienionej nazwie np. "Jan Kowalski BLIK" (tymczasowe rozwiązanie).

  • -1

    58. ~  2017-08-08 16:56:13  host: 240-158-255-130.dynamic.t-mont.net.pl

    A ja jestem przekonany, że to jest zamierzona funkcjonalność aplikacji, mająca na celu zniechęcenie klientów mBanku do korzystania z przelewów na telefon, jeśli tylko mają możliwość wykonać przelew wewnętrzny, który nic banku nie kosztuje.

  • 0

    59. ~iiiiii  2017-08-08 22:21:46  host: user-94-254-130-216.play-internet.pl

    @58 Możesz w łatwy sposób przekonać się, czy twoja teoria spiskowa jest prawdziwa. Wystarczy, że na chwilę przerejestrujesz ten numer telefonu do aplikacji ING, i sprawdzisz w aplikacji mbanku na telefonie żony, czy pojawił się ten numer. Minuta roboty w sumie...

  • 0

    60. ~  2017-08-08 22:56:03  host: 240-158-255-130.dynamic.t-mont.net.pl

    @ 59. ~iiiiii: Nie mam zamiaru już nic sprawdzać, takie eksperymenty niech sobie robią programiści od mBanku oraz Blika, mnie ta aplikacja już nie interesuje.

  • 1

    61.  2017-08-09 11:35:17

    @58 Próbowałem pomóc ale widzę, że mamy do czynienia z roszczeniowym Januszem. Jak pisałem, u mnie się ten problem nie pojawia, mam oba typy kontaktów do wyboru. Sugerowałem też utworzenie nowego kontaktu w tel. albo zmienić ten w mBanku, żeby obejść problem i przetestować, to nie. Mają naprawić bo "mnie sie nalerzy, bo mam horo curke".

  • 0

    62. ~  2017-08-09 17:42:39  host: 240-158-255-130.dynamic.t-mont.net.pl

    @ 61. tMati: Nie wypisuj bzdur, że jestem "roszczeniowym", a "Januszem" to sam jesteś! Ja wcale nie domagam się żeby mi tę aplikację naprawiono, tylko po prostu rezygnuję z jej używania i nie mam zamiaru na nią tracić więcej czasu!
    Aplikacja jest spieprzona, a ja nie jestem beta-testerem i wcale nie mam obowiązku wyszukiwania w niej błędów czy też brania udziału w jej naprawianiu. Jeśli Tobie ta aplikacja odpowiada, to sobie jej używaj, baw się w poszukiwanie sposobów jak ją poprawić, ale ja nie mam na to chęci.
    Nie jest też prawdą, że u Ciebie ten błąd nie występuje, bo w poście #52 sam napisałeś:
    "Sprawdziłem u siebie i przy przelewie na telefon mam dwa kontakty, jeden z mBanku (zdefiniowany odbiorca) bez numeru i drugi z numerem (z telefonu). Ten z telefonu jest połączony z kontem Google+."
    Ani ja ani żona nie mamy smartfonów połączonych z kontem Google+, więc u nas ten drugi kontakt nie występuje, mamy tylko (tak samo jak u Ciebie) zdefiniowanych odbiorców w mBanku, ale bez numeru telefonu, również tak samo jak u Ciebie.

  • 1

    63.  2017-08-11 14:31:42

    To jest kontakt telefoniczny (W PAMIĘCI TELEFONU Z PODPIĘTYM KONTEM GOOGLE+). Do dziś mi nie powiedziałeś czy te kontakty masz w pamięci telefonu, czy SIM. Nie chcesz też utworzyć nowego kontaktu (KONTAKTY TEŻ ULEGAJĄ USZKODZENIU) by sprawdzić co się tak naprawdę dzieje. Twoje żądania i opór przed wyjaśnieniem problemu brzmią jak z zebranych telefonów do działu pomocy technicznej, gdzie klient po wyzwiskach żąda naprawy sprzętu, którego nie podłączył do prądu. Odpiąłem kontakty i są nadal są widoczne (telefon, gmail i mBank). Więc odpowiem tak: "u mnie działa"

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-156-50-71.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.