Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości BlackBerry znika, ale... wróci?

BlackBerry znika, ale... wróci?

orson_dzi 29 Września 2016 08:52

9 1

Prezes BlackBerry zapowiedział, że firma wróci jeszcze do produkcji smartfonów. Tym razem w klasycznej dla siebie wersji.






Romans z Androidem nie przyniósł BlackBerry oczekiwanych skutków. Firma wycofuje się z produkcji smartfonów. W wywiadzie dla BNN, prezes BlackBerry zapowiedział, że firma powróci jeszcze na rynek urządzeń mobilnych, w klasycznym dla siebie wydaniu. Mowa tutaj o smartfonie z fizyczną klawiaturą QWERTY, która przez lata była znakiem rozpoznawczym firmy. Kiedy to nastąpi? Na pewno nie za szybko. Wg Johna Chena, smartfon zostanie zaprezentowany w ciągu kilku najbliższych lat.

Zobacz: inne filmy z kategorii Telefony

Źródło tekstu: BNN; wł     

Dodaj do:

Tagi: blackberry

w sumie: 36
  • 0

    17.  2016-09-29 12:21:38

    ehh sorry wariuje mi klawiatura, jeszcze raz i po polsku
    @5 ja bym baaardzo chętnie kupił no ale bez przesady cena BB priv to żart 1500 - 2000 OK ale nie 3000 w porywach do 4000 bo w tej cenie mamy Galaxy S7 czy Xperia XZ, która bije na łeb na szyję tego BB priv a za QWERTY, którą mimo, że bardzo cenię tyle nie dopłacę.

  • 1

    18.  2016-09-29 12:45:01

    Szkoda BlackBerry a najbardziej ich kozackiego BB10

  • 1

    19. ~medyk Suisse do Applefana  2016-09-29 12:53:30  host: 199.204.164.109.static.wline.lns.sme.cust.swisscom.ch

    i dalej bede krytykowal ip trendsetterze

    jak z quickcharge? Jak z funkcjam,i, ktore konkurencja ma od lat? Czy dalej jest problem z personalizacja jak sie chce - mozna wymieniac.

    Zrozum w koncu ze czesc userow nie cche tego cukierkowego emejzingowego produktu. Ja bym to kupil, gdyby byl to produkt dobry a nie przecietny. A czas dzialania na baterii ma pruzecietny wiec sorry.

  • 1

    20.  2016-09-29 13:13:16

    @19 Apple jest przynajmniej innowacyjne - ostatnio pokazało światu przejściówkę!

  • 0

    21. ~  2016-09-29 13:47:35  host: 212.160.172.86

    17: no masz rację z tą ceną, ale i tak BB Priv rulez ;-D [nienawidzę pisać SMSów/emaili na ekranie dotykowym - dlatego też nie mam tabletu]

  • 0

    22.  2016-09-29 14:11:13

    @19 i bardzo dobrze zgadzam się z Tobą. Widać, że są klienci na IP oraz na BB dlatego wszyscy się cieszą że jest wybór i konkurenci mają zbyt. Hmm ale czekaj, przecież BB nie ma zbytu i chyli się nad przepaścią, zapowiada że wycofuje się z rynku smartfonów itd hahaha. Czyli jednak odwołuje co napisałem. Kompletnie się mylisz, bo jesteś jak te wszystkie firmy, tkwisz w przeszłości i nie myślisz innowacyjnie i do przodu. Nikt nie będzie dla Ciebie jednego i garstki Tobie podobnych produkował sprzętu, którego nikt inny nie chce. Czas się z tym pogodzić. Personalizacja smartfonu? To ma działać od wyjęcia z pudełka i nie ma co tam grzebać - dlatego Apple z iphonem ma takie zyski, które będą się cały czas powiększać, ale Ty tego nie zrozumiesz. GET A LIFE!!!

  • 0

    23. ~Calm7  2016-09-29 14:42:43  host: n06-10-04.opera-mini.net

    Wróci? Ale pewnie w takiej postaci jak Nokia...

  • 0

    24. ~medyk Suisse - Calm7  2016-09-29 15:50:35  host: 199.204.164.109.static.wline.lns.sme.cust.swisscom.ch

    jesli wroci to tyklko szorujac na dnie od spodu. Kto kupi produkty TCL brandowane jezynka?

  • 0

    25. ~Calm7  2016-09-29 16:07:43  host: n26-06-01.opera-mini.net

    23). Nie, nie jak Nokia. Wolę już te tcl, niż microsoft.

  • 0

    26.  2016-09-29 16:17:13

    No i bardzo dobrze, BB z Androidem to porażka. Szkoda BB10, działał lepiej niż iOS. Jedyny minus -nikła ilość aplikacji. Chętnie nabyłbym Priva z BB10 ale nie z Andkiem.

  • 0

    27.  2016-09-29 17:07:01

    Prawda jest taka, że iP ma dużo do nadrobienia w kwestii funkcjonalności systemu, głównie przez brak otwarcia systemu i braki sprzętowe, ale ogólnie software ma dużo dziur. Ja nie twierdzę, że to są złe sprzęty, szczególnie dla dumbphone'owego odbiorcy (i w tego uderzył Apple, a jako że są ich masy, to i sprzedaż rośnie, bo smarty zostały tak wypromowane, że telefony z prostymi systemami ogromnie straciły udział i tracą dalej). Tylko, że nie są już tak proste jak kiedyś, stabilnością Android bardzo mocno dogonił iOS, z bazą aplikacji tak samo jest coraz lepiej u Androida, szybkość działania to także nie jest od jakiegoś czasu domena Apple'a (wystarczy wziąć telefony typu Z3 Compact, który ma mocne bebechy przy relatywnie niskiej rozdziałce - a są i podobne, tylko że z większym ekranem), a czas baterii nigdy nie był mocną stroną jabłka i choć iPong SE jest pozytywnym wyjątkiem, tak ogólnie nie jest rewelacyjnie.
    A iPhone'y są bardzo mało elastyczne, jeśli ktoś chce mieć jakąkolwiek swobodę użytkowania i dostosowania telefonu, to Android jest w tym momencie jedynym wyborem. BB nie będę bronił ani atakował - będę wspominał raczej z pewną nutą sentymentu, pamiętam jaka była różnica kiedyś przy szyfrowanej poczcie i własnym mocnym systemie. Poszło to w złą stronę, IMO nie wrócą, bo już Android jako główny system był złym wyborem. Dopólo BB miał własny system, a MÓGŁ korzystać z apek Androida, dopóty było dobrze. Potem to już równia pochyła. Podobnie nie wróżę Nokii nie-wiadomo-czego, w Polsce się to sprzeda, ale realnie to będzie/jest brandowany Chińczyk.

  • 0

    28. ~530047  2016-09-29 17:27:41  host: user-94-254-178-40.play-internet.pl

    Fajne się prezentowały ich telefony bardzo podoba mi się q10, nie stety nie było mi dane korzystać z ich smartphona, ceny na polskim rynku wysokie, nadal korzystam z leciwego htc chacha, wcześniej miałem Nokię c3-00, gdyby bb były tak do 1000zł kupiłbym...

  • 0

    29. ~tomunia  2016-09-29 22:06:32  host: b0fe0f03.bb.sky.com

    Miałem kupić priva był kilka tygodni temu w promocji za równowartość 2kpln ale jak poczytałem kilka recenzji - zrezygnowałem. Skrzypi I bateria słaba ponadto długo się ładuje i grzeje. Za każdym razem jak kupuje nowy tel to obiecuję sobie że następny będzie iphone, ale przychodzi co do czego i jakoś tak żal tego androida. Wczoraj zakupiłem moto z... Następny będzie iphone

  • 0

    30. ~  2016-09-29 22:54:12  host: cra194.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Applefan, a jak, tam rynek desktopów w marnym świetle symbolicznego udziału Apple?

  • 0

    31.  2016-09-30 00:07:33

    Przecież to sabotaż...kto wydaje tak mało urządzeń z Androidem, brak różnych telefonów z każdej półki cenowej, a Priv - sprawdźcie ceny i dostępność w Polsce. Łatwiej i w tej samej cenie kupić...iPhony! Który operator sprzedawał BB Priv w abonamencie, który poza biznesowym ? Przecież jak czegoś prawie nie ma...to jak ma się sprzedawać ? No i przede wszystkim dlaczego tak późno ? Idealny moment to był czas kiedy okazało się, że Nokia została poprzez Elopa zmuszona do przejścia na WP i nie pokaże urządzeń z Androidem. A kiedyś telefony BB były w miarę popularne, nei tylko w klasie biznesowej, ale ogólnie. Może nie w Polsce, ale w Zachodniej Europie np. w Wielkiej Brytanii dzieciaki latały z telefonami BlackBerry
    static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/About/General/2011/12/8/1323339819989/Blackberry-riots-007.jpg
    BB za mały nacisk położył na funkcjonalność w multimediach, a Apple i jego iOS oraz różne marki pod Androidem dały tysiące aplikacji i multum funkcji, możliwości. Mogli zachować jedną swoją linię, a telefony na Androidzie wypuszczać na zasadzie zamawiania czegoś od Chińczyków. Dopracować design, dać własną nakładkę ala Motorola, lepsze wykonanie...wtedy taka próba miała szanse powodzenia. A teraz zdziwienie, że pokazali tyle co kod napłakał i nie wyszło...bo nie mogło!
    Firmy i marki szkoda, no ale jak Zachodni biznesmeni, korporacje, private equity przeniosły/wyprowadziły wszystko/za dużo do Azji takie są skutki.
    PS Za sprzedaż i rozwalenie Nokii powinien być sąd...ktoś zapyta dlaczego ? Bo USA mają 100% system mobilnych i przepływu danych, a podsłuchują sama Merkel ;)
    "Telefon komórkowy kanclerz Niemiec Angeli Merkel mógł być na amerykańskim podsłuchu przez ponad 10 lat - donosi magazyn "Der Spiegel"
    Kto odpowiada za wyjście Wielkiej Brytanii z UE ? No kto jak nie USA, Rosja i Chiny ? :> Kto osłabia Unię, kto pomaga wzrostowi nacjonalizmów

  • 0

    32. ~medyk Suisse do pacmana  2016-09-30 07:46:16  host: 199.204.164.109.static.wline.lns.sme.cust.swisscom.ch

    az takiej spiskowej teorii dziejow sie bym nei dopatrywal. tu chodzi o zwykla matematyke.

    BB tracilo udzialy w rynku- im mniej sprzedajesz- tym mniej masz $ na R&D . A wiec zaczyna sie rownia pochyla. Producencio masowki - dla kazdego - sprzedajacy telefony w miliardach sztuk jak archaiczne i zacofane wzgledem innych Apple (bez wielu rozwiazan) optymalizujace swoj system na urzadzenia ponizej 10 sztuk mialo czas i pieniadze by dopiescic to apkami i wspolpraca z developerami.

    Efekty - nie musza robic najlepszego sprzetu, moga dla zysku wyrzucic gniazdo jack - by zarabiac na dawaniu pozwolenia na korzystanie ze swoich rozwiazan. Historie pisza zwyciezcy. Nikt ich sie o motywy nie pyta.

    Tracace klientow Blackberry mialo zupelnie inne stawki u podwykonawcow zamawiajac rocznie 500.000 sluchawek kilku roznych typow niz taki Samsung czy Apple. To juz generowalo koszty. Gdzie tutaj zysk -na R&D.

    Musieli podniesc cene by jakos spiac to wszystko -ale i tak sie nie dalo. Marketing kosztuje. Nie wystarczyly genialne huby, super blackberry passport - gdyby byl tanszy, to pewnie... ale w tym mopmencie nawet kiedy byl passport - jaki byl system-ile bylo aplikacji- dodajmy do tego problemy z bugami przy update na 10.3.2

    Oni rozmineli sie z rynkiem. W momencie gdy porzucili swoich wiernych klientow - olewajac swoj bb os i czyniac go martwym - wskaz prosze punkt w ktorym klient mialby kupic drogie BB z androidem zamiast czystego androida ?

    Gdzie oni chcieli zarabiac na androidzie - skoro wieksi na nim traca. Udzial w rynku byl znikomy w porownaniu do takiego lg chociazby -a oni pchali sie w to. Toz to seppuku. Czy ktokolwiek z deweloperow mial rozwijac cokolwiek pod platforma BB - majac tak nieprzewidywalnego partnera ? Nie oplacalo sie tworzyc aplikacji dla kilkuset tysiecy osob na swiecie. Nisza. Feature phone. ok...

    Czyli - nie wystarczy robic dobrych produktow - trzeba je umiec sprzedac. Bledy - mszcza sie szybko - konklurencja ucieka,...

  • 0

    33.  2016-09-30 08:09:47

    @32 nawet całkiem głupie rzeczy wypisujesz. Patrz na świat takim jaki jest, nie przez pryzmat tego jakim chciałbyś żeby był oraz doszkol się: http://tlp.is/bbb oraz http://tlp.is/bbc iPhone 7 miażdży rywali. Przewaga jest potężna - zasługa super wydajnego sprzętu - nie tylko oprogramowania.

  • 0

    34. ~Medyk Suisse  2016-09-30 12:47:00  host: 213.55.184.165

    Drogi Trendsetterze.

    Mnie nie interesuja Benchmarking. Interesuja mnie w tym momencie dobra bateria. Tej ip nie ma. Interesuja mnie zupelnie inne rzeczy. Moglbxm raz w tygodniu kupowac IP 7 Ale ten Produkt nie jest warty mojego zaintetesowania.

    Czego nie testowalem... Martwego systemu Windows... Dlaczego nie sprobowac lumii 950xl Dual Sim? Na moje potrzeby starczy. Dzis kupie Bo Tania a opinie skrajne ma

  • 0

    35.  2016-09-30 13:19:16

    @34 widać, żeś Polak, bo ja mieszkając w CH dobrych kilka lat nie zauważyłem żeby tamtejsi ludzie mieli takie podejście jak Ty do pieniędzy. Jest dokładnie odwrotnie. Kupuje się coś raz a dobrze, non stop oszczędzając. Nikt by sobie nie pozwolił na zmianę sprzętu co chwilę. Przyjrzyj się ile tam jeździ starych aut do granicy opłacalności - do momentu kiedy nie będą w stanie przejść przeglądu i raportu spalania.

  • 0

    36. ~medyk Suisse do Applefana  2016-09-30 13:38:52  host: 199.204.164.109.static.wline.lns.sme.cust.swisscom.ch

    Widzisz, najwyrazniej masz z tym problem- otoz ja nic za telefony nie place. Zamawiam w brack.ch czy digitec.ch -i przyjdzie.

    Ja moglbym od biedy kupüic slodjkie cukierkino gdyby mialo choc quick charge i nie bylo problemow z przenoszeniem plikow i tak dalej.

    Nie wiem gdzie ty zyjesz bo ja wychodzac z parkingu przechodze obot aston martinow, ferrari, nawet Koenigsegga ma jeden - wszystko oczywiscie na firme. Nie wspominajac o SLS AMG....ktorych tui dziesiatki czy Teslach - ...

    Ale jak sie ma pieciocyfrowe zarobki to coz... Ja nawet stosunkowo duzy Vermögenssteuer place.

    Zapamietaj - nie kupie dziadostwa cukierkino z zasady - dopoki nie bedzie warte zakupu

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-50-16-125-253.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy korzystasz z mobilnego systemu płatności BLIK?

Blik: już ponad 2,5 mln zarejestrowanych aplikacji i 6 mln transakcji

 

Zobacz wynik | Opinie (5)

Archiwum Ankiet