Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości BlackBerry stawia na rozwój - zatrudni nowych inżynierów

BlackBerry stawia na rozwój - zatrudni nowych inżynierów

orson_dzi 30 Września 2014 09:01

2 2

Po latach cięć i oszczędzania BlackBerry stawia na rozwój i w najbliższym czasie zatrudni 350 nowych inżynierów.

Niekończąca się seria porażek BlackBerry w ostatnim czasie wyraźnie zwolniła. Napawające optymizmem wyniki finansowe i dobre przyjęcie przez rynek modelu Passport skłoniły Kanadyjczyków do zwiększenia siły roboczej. Jak powiedział prezes firmy John Chen po ogłoszeniu wyników finansowych, w najbliższym czasie BlackBerry zatrudni 350 nowych inżynierów.




BlackBerry chce skupić się na wzroście w kluczowych dla firmy obszarach i potrzebuje do tego większej siły roboczej. Większość nowych inżynierów zostanie zatrudnionych w Waterloo, głównej siedzibie firmy. Obecnie pracuje tam ok 2700 osób, czyli aż o 75% mniej niż w latach świetności obiektu. Na całym świecie BlackBerry zatrudnia ok 7 tys osób. W 2011 roku było to 17 tys osób.

Jeśli wzrost zatrudnienia pozytywnie wpłynie na rozwój firmy, BlackBerry nie wyklucza zatrudnienia większej ilości osób.

Źródło tekstu: BBnews; wł     

Dodaj do:

Tagi: blackberry

w sumie: 9
  • 0

    1. ~medyk  2014-09-30 10:32:58  host: 217.192.239.99

    mam Blackberry Z30 i lepszego telefonu nie mialem. Czas dzialania na LTE, antena ktra w podziemnym parkingu pozwala rozmawiac bez problemu... oby tak dalej.

  • 0

    2.  2014-09-30 11:27:49

    Miałem Blackberry Z10 przez 1,5 roku i w końcu się poddałem. Owszem, świetna klawiatura ekranowa, dobry wyświetlacz, jakość wykonania i kilka ciekawych pomysłów w systemie. Ale co z tego, skoro od roku męczyłem się z kilkoma uciążliwymi błędami w oprogramowaniu? Po pierwsze - synchronizacja kalendarza CalDAV. Niby działa, ale jeśli na serwerze (Zimbra) jest kilka kalendarzy, NIE DA się wybrać, który jest synchronizowany - działa tylko jeden, "główny". Obsługa załączników w poczcie - świetnie zorganizowana, można wybrać widok tylko załączników i nie trzeba przegrzebywać stosu maili. Ale co z tego, skoro pobranie załącznika trwało ZAWSZE nawet kilkanaście minut - niezależnie od jego wielkości i jakości połączenia internetowego? Obsługa kontaktów. Świetnie, działa synchronizacja CardDAV. Ale co z tego, skoro znów synchronizuje tylko jeden folder - ten, który serwer zwróci jako pierwszy? Musiałem zrezygnować na serwerze z kilku książek adresowych i wrzucić wszystko do jednej. A najgorsze na koniec: Chcę dodać nowy kontakt w telefonie, wpisuję wszystkie dane, wybieram by zapisał w synchronizowanej książce. Zapisuję. Dwie sekundy i kontakt ZNIKA. Albo muszę dodać kontakt SIM bądź w książce telefonu BlackBerry, albo bezpośrednio w Zimbrze na komputerze. Wybaczałem te błędy przez ponad rok. Ostatnio jednak musiałem dodać na telefonie obsługę konta VoIP. Natywnie oczywiście nie działa. Zainstalowałem kilka darmowych programów z ich sklepu - porażka, żaden nie był używalny. W końcu kupiłem Bria za prawie 30zł. Jakość rozmów w końcu była akceptowalna, nie było problemu z logowaniem do serwera. Ale co z tego, skoro należy samemu pilnować, by program działał: system pozwala na jedynie 8 programów uruchomionych jednocześnie - uruchamiasz dziewiąty, to pierwszy jest "ubijany". OK, da się z tym żyć i pamiętać o tym. Tylko brak jakiejkolwiek integracji z dia

  • 0

    3.  2014-09-30 11:32:13

    CD @2: brak integracji z dialerem. Pal licho połączenia wychodzące: uruchamia się BRIA i dzwonię. Ale połączenie przychodzące: dramat. Telefon dzwoni, ale jest zablokowany. Odblokowuję, to pojawia się popup z informacją o połączeniu. Jeśli odbiorę, to OK- mogę rozmawiać, ale ekran pozostaje odblokowany, policzkiem wciskam różne inne programy i wysyłam maile. Mogę też uruchomić palcem program VoIP, ale w końcu znudziła mi się ekwilibrystyka: odblokuj, poszukaj BRIA, uruchom, odbierz. Sprzedałem w końcu i kupiłem Androida - w końcu wszystko działa bezproblemowo: synchronizuję 5 kalendarzy i 3 książki adresowe po DAV, VoIP działa co prawda w programie zewnętrznym, ale integruje się z dialerem i sam ustalam, które numery wychodzą automatycznie przez VoIP, a które przez telefon komórkowy, nie ma problemów z załącznikami. Wypłakałem się ;-) Życzę BlackBerry jak najlepiej, ale nieprędko kupię ich telefon. Nie sądzę, by szybko naprawili te błedy.

  • 0

    4.  2014-09-30 19:11:15

    w ciągu najbliższym czasie???

  • 1

    5.  2014-09-30 19:15:45

    4, dzięki tomunia!

  • 0

    6. ~e  2014-09-30 20:37:22  host: 83.15.160.114

    2,3* w najnowszej wersji 10.3 nie mam podobnych problemów, o których wspomniałeś. A trzeba dodać, że 10.3 to naprawdę ogrom poprawek i ulepszeń :) Ja natomiast jestem po przesiadce i Androida i ... od kilku miesięcy wciąż nie mogę się nacieszyć zmianą na lepsze, zwłaszcza, że apki z Androida instaluję bez problemu. Owszem, jedyne co mnie wkurza, to brak możliwości zmiany np. dialera o którym napisałeś - na Androidzie jest tego multum, a tu jest jeden firmowy i koniec, Podobnie z przyciskiem aparatu - kupiłem Camera++ i nie mogę jej podpiąć pod ten przycisk. Ale to drobiazgi, które rekompensuje płynność działania i rewelacyjny HUB :)

  • 0

    7. ~bonobo  2014-09-30 21:39:51  host: 89.230.91.164.rzeszow.mm.pl

    Powodzenia, ponieważ robią naprawdę dobre telefony i przynajmniej z wyglądu, menu nie przypominają zabawek dla dzieci i młodzieży (sic!)

  • 0

    8. ~  2014-10-01 00:14:13  host: accr25.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Do rekrutacji (między innymi) inżynierów mieli kiedyś taką fajną stronkę rim.jobs - ciekawe dlaczego ją zamknęli? :)

  • 0

    9.  2014-10-08 19:28:57

    @8 bo nie ma już firmy RIM? Zmiana nazwy na BlackBerry

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-197-150-143.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.