Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości BlackBerry PlayBook - strzeż się iPadzie

BlackBerry PlayBook - strzeż się iPadzie

Q! 17 Listopada 2010 10:49

0 0

Co prawda tablet BlackBerry PlayBook pojawi się na rynku dopiero w pierwszych miesiącach 2011 roku, jednak już teraz RIM prezentuje pierwsze porównanie z jego największym rywalem. Efekt? Czyżby nadchodził nowy król tabletów?

PlayBook to pierwszy tablet, który wyjdzie spod skrzydeł RIM, producenta urządzeń BlackBerry. I wiele wskazuje na to, że dotychczasowy lider rynku, iPad, może już czuć się zagrożony. Po raz pierwszy od chwili premiery.

W udostępnionym materiale wideo widać porównanie przeglądarek systemowych, zainstalowanych w obydwu urządzeniach. Ta pracująca w PlayBooku radzi sobie z prędkością renderowaniem stron bez porównania lepiej niż jej rywalka - Safari - z Cupertino.

Również pod względem obsługi stron bogatych w treści multimedialne, jeżynka radzi sobie bez porównania lepiej. Obsługa materiałów Flash nie stanowi dla niej najmniejszego problemu.




Widać to wyraźnie po uruchomieniu webowej animacji napisanej w środowisku Flash - jej obraz jest idealnie płynny, czego zdecydowanie nie można powiedzieć o tym wyświetlanym na większym rywalu.

Warto przypomnieć, że BlackBerry PlayBook będzie pracować pod zupełnie nowym dla firmy systemem operacyjnym QNX. I wiele wskazuje na to, że porzucenie własnego systemu BlackBerry OS w tabletach okazało się strzałem w dziesiątkę.



Źródło tekstu: UnwiredView, wł     

Dodaj do:
w sumie: 19
  • 0

    1. ~lucas  2010-11-17 10:57:50  host: plus-96-192.polkomtel.com.pl

    jak BlackBerry PlayBook, będzie tańszy niz ipad to może rynek go przyjmie ale podejrzewam że i tak ten tablet nie bedzie miał wiecej jak 10% udziału w rynku. Samsung ma Galaxy Tab i to bedzie głowny rywal ipada.

  • -1

    2.  2010-11-17 11:01:57

    Trochę spóźniony ten news, jak wiele na Telepolis... Wczoraj można było o tym przeczytać praktycznie wszędzie.

  • 0

    3.  2010-11-17 11:05:54

    Jak dla mnie największa wada iPada to jego rozmiar. Jego właściwie nie da się trzymać w jednym ręku - raz, że jest za szeroki, to do tego za ciężki na dłuższą metę. Pod tym względem tablet BB czy Samsunga zdecydowanie wygrywają. Są po prostu bardziej mobilne.

  • 1

    4.  2010-11-17 11:07:12

    ewqaewqa - będzie szybciej, będzie więcej - nowy pracownik już jest, szkolenie trwa:)

  • 0

    5. ~  2010-11-17 11:08:53  host: 212.160.172.70

    zgadzam sie z LuiNem - GalaxyTab duzo wygodniej lezy w dloni. ciekaw jestem przede wszystkim tego nowego systemu, domyslam sie ze to nie jest jakas ich nowa odautorska platforma, ktos wie cos wiecej nt. temat?

  • 1

    6.  2010-11-17 11:16:47

    LuiN mam nadzieję, bo jet wiele portali i szkoda, żebyście zostawali z tyłu, jakiś sentyment do Telepolis mam:D Co do PlayBook'a - prezentuje się świetne - wygląda na wygodnego i naprawdę dopracowanego, no a juz na tym filmiku powala na kolana. iPad bez Flasha itp. może się schować. Nie lubię tabletów, ale PlayBook'a z chęcią bym potestowała.

  • 1

    7. ~  2010-11-17 11:18:16  host: anubis.lot.pl

    QNX? serio? to zaszaleli :D

  • 0

    8.  2010-11-17 11:18:21

    5, to wariacja na temat BlackBerry OS 6.0. Dostępność aplikacji będzie mniejsza niż np. na Androida. Uczulam jednak, że generalnie nie jest z tym różowo w przypadku tabletów. Na iPad-a tylko część aplikacji obsługuje pełną rozdzielczość ekranu, reszta to skalowane programy z rozdzielczości HVGA (choć nowe tytuły wychodzą w kilku wersjach). Na Galaxy Tab co ciekawsze tytuły wyświetlają się z czarnymi marginesami. Również widżety bywa, że są za wąskie jak na tej rozdzielczości ekran.

  • 0

    9.  2010-11-17 11:23:02

    To raczej tablecik a nie tablet, jest za mały - podobnie jak Galaxy Tab.

  • -1

    10. ~Docent  2010-11-17 11:28:34  host: user-46-113-47-194.play-internet.pl

    No i po co to komu? I tak internet w Play z prędkością 1 Mb/s to działa w sobotę o 8:00, a tak to się muli.

  • 0

    11. ~fism  2010-11-17 11:35:55  host: 77-253-183-239.adsl.inetia.pl

    @LuiN - na jakiej podstawie twierdzisz, że to jest wariacja na temat 6.0? To ma z klasycznym BlackBerry OS wspólny co najwyżej GUI, a to i tak tylko jeśli chodzi o rozwijany panel z ikonami.

  • 0

    12.  2010-11-17 11:44:22

    @Luin: dla mnie rozmiar tego BB czy Samsunga to wlasnie wada. Osobisie chcialbym tableta o rozmiarze ekranu pomiedzy 10,x" a 12,x". Chcialbym zastapic takim urzadeniem netbooka, ktory jest po prostu za duzo i za ciezki. Chce wygodnie poczytac artykulwy na www ale i przyjemnie zobaczyc jakis film (np. na hulu). Na malym ekranie ogladanie czegokolwiek to raczej mala frajda. Dla mnie to BB to raczej rywal Samsunga niz iPada. To to troche jak porownywanie samchodow z dwoch roznych wielkosciowo klas i twierdzenie, ze mniejszy jest lepszy bo ma naped 4x4. Nie do konca to to samo. Dzis kupilbym iPada gdyby nie brak Flash'a :-(

  • 0

    13.  2010-11-17 12:50:05

    Amerykanie cenią sobie BB i chociażby przez to PlayBook może zdetronizować iPada. Ale fanatyków Apple na pewno nic nie przekona ;) .

  • 1

    14. ~e  2010-11-17 13:55:56  host: host114.opteris.pl

    Nie dziwie sie, ze BB jest szybszy... W koncu dziala na RTOS ;-) A aplikacji, jesli nie beda blokowane, to na QNX jest cala masa. Dawno dawno temu QNX byl wypuszczany w wersji demo na JEDNEJ DYSKIETCE! Mial w pelni funkcjomalne GUI, chodzil jak rakieta... Poza tym, to system uzywany glownie w wielkich fabrykach, do sterowania wrazliwymi urzadzeniami. Jak dla mnie, to rewelacja, ze postawiono wlasnie na ten system. Przy QNX wszelakie linuksy etc wypadaja jak zabawki ;-) Jest to przede wszystkim system niesamowicie stabilny i szybki.

  • 0

    15.  2010-11-17 15:47:53

    Niestety w momencie launchu Playbooka będzie już iPad w drugiej wersji - i porównanie, dość niesprawiedliwe, straci na mocy. Jak można porównywać urządzenie z początku roku z urządzeniem, które wyjdzie w przyszłym?

  • 1

    16. ~jarekt  2010-11-17 16:01:12  host: 178-37-55-59.adsl.inetia.pl

    Juz od ogloszenie specyfikacji PlayBooka bylo wiadomo, ze to cholernie mocny gracz. Malo tego - mowimy o rynku amerykanskim gdzie RIM radzi sobie swietnie. Na pewno w stanach skopie dupe tabletowi samsunga a calkiem mozliwe, ze powalczy z iPadem. GalaxyTab z Androidem 2.2 jest jak na razie urzadzeniem niepelnowartosciowym. Dopiero 2.3 moze cos zmienic w temacie tabletow i androida. Kiedys myslalem, ze nic mobilnego nie zastapi mi PCetowego systemu (porownanie WM i XP na mikronotebookach) - teraz zaczynam dochodzic do wniosku, ze Android nie tylko moze mi zastapic netbooka ale predzej czy pozniej trafi na komputery stacjonarne (tak jak iOS, ktory juz migruje w tym kierunku). Jest multum aplikacji, dla ktorych nie moge znalezc odpowiednikow na PC. Kto by pomyslal, ze hegemonie Microsoftu da sie tak latwo zlamac i to atakujac od strony telefonow...

  • 0

    17. ~code  2010-11-17 16:44:07  host: 212.160.172.70

    nie zgodze się co do migracji na komputery stacjonarne - trend jest chyba taki, by maksymalnie nieskomplikowany system trafił do urządzeń dookoła, jak TV, telefon, konsola, niz by miał istnieć na potężnych stacjonarkach. moim zdaniem komputer stacjonarny w pewnym momencie okaże się mało potrzebny, niż by miał mieć lekki i - bądź co bądź - ograniczony system operacyjny :-)kwestia dyskusyjną jest budżet producentów sprzętu, takich jak np. intel, którego podstawą jest jednak komputer w klasycznym tego słowa rozumieniu. co do hegemonii Microsoftu - będzie się miała dobrze :-) biurkowe systemy operacyjne są tylko elementem strategii trzech ekranów, którą podąża Microsoft, a sama strategia jest na tyle spójna, by Klient zachował komputer stacjonarny z zainstalowanym systemem Windows. nie wspominając o przychodach z oprogramowania sprzedawanego Firmom; obojętnie, czy w chmurze, czy nie - Microsoft ma odpowiednie rozwiązania, a jedyny konkurent na tym rynku, obecnie Google, jest za cienkie.

  • 0

    19. ~buha  2010-11-18 05:14:17  host: z11-10.opera-mini.net

    Luin kochasz babcie ale z cmentarza jej nie wykopuj. Flash to taka wlasnie babcia. Playbook na bateri 4h porazka a z flash ile?

  • 0

    20. ~bzz  2010-11-18 10:25:52  host: korp14.avistamedia.pl

    A ja Wam powiem, że iPad obsłuży flasha. Nie wiem jak będzie z PlayBookiem, ale w galaxy tab trzeba się nieźle napukać, o płynności interfejsu, pisaniu maili takim jak na produkcie Apple nie ma mowy. I zgadzam się z przedmówcami. Teraz ipad to 95% rynku tabletów. Sytuacja na bank się zmieni w 2011, ale w jakich proporcjach? Bo z jednej strony ten nowy tablet jest bardzo fajny, albo inaczej: tak się prezentuje. A z drugiej: 2011 to 2011, nowe technologie, pomysły, produkty. Wyjdzie drugi iPad, drugi Galaxy Tab, może pojawi się coś trzeciego i czwartego.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-145-198-123.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.