Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości BIG InfoMonitor: przeciętny dług u operatora przekracza 2 tys. zł

BIG InfoMonitor: przeciętny dług u operatora przekracza 2 tys. zł

orson_dzi 28 Lipca 2015 11:46

3 0

Przeciętny dług osoby, która znajduje się w Rejestrze BIG z powodu niezapłaconego rachunku telefonicznego przekracza 2 tys. zł. Najłatwiej narobić sobie kłopotów poza krajami Unii Europejskiej, gdzie koszt za minutę połączenia oraz dostępu do Internetu jest znacznie wyższy, niż w Europie.

Jak pokazują dane BIG InfoMonitor, najwyższe zadłużenie z tytułu nieuregulowanych rachunków telefonicznych posiada 31-letni kaliszanin, który ma do oddania ponad 104 tys. zł. Niewiele mniejsze zadłużenie ma 26-latek z Mazowsza z kwotą bliską 94 tys. zł, trzeci jest 39-letni Wielkopolanin, który jest winny firmom telekomunikacyjnym ponad 55 tys. zł.




Wiele rachunków telefonicznych oczekujących na uregulowanie, dłużnicy przywieźli z letniego urlopu za granicą. Wszystko dlatego, że opłaty w ramach połączeń w roamingu, są wyższe niż krajowe. Jak pokazują dane BIG InfoMonitor, operatorzy telekomunikacyjni jesienią wpisują do rejestru dłużników niemal dwa razy więcej osób, niż w pozostałe miesiące roku. Biorąc pod uwagę, że firmy mogą umieścić kogoś na liście dłużników, gdy opóźnienie w spłacie wynosi minimum 200 zł i trwa co najmniej 60 dni, to wakacyjne rachunki trafiają do rejestrów dłużników najczęściej właśnie w październiku - zaznacza Mariusz Hildebrand, wiceprezes BIG InfoMonitor.

Telekomunikacja to sektor, który bardzo chętnie korzysta z usług BIG-ów. Operatorzy zarówno sprawdzają potencjalnego klienta przed sprzedażą usługi i w razie problemów z płatnościami bez zwłoki wpisują do rejestru dłużników. Warto więc się pilnować, aby rachunek telefoniczny nie nadwyrężył naszych możliwości finansowych, bo skutkować to może wpisem na listę dłużników BIG - informuje Mariusz Hildebrand. Obecność w BIG ogranicza dostęp do usług bankowych i pozabankowych. Osoba znajdująca się w rejestrze może nie dostać kredytu gotówkowego, ani sprzętu AGD na raty, nie podpisze też kolejnej umowy z operatorem sieci komórkowej również na telefon w abonamencie np. dla dziecka - dodaje Mariusz Hildebrand.

Źródło tekstu: BIG InfoMonitor     

Dodaj do:

Tagi: big infomonitor | big

w sumie: 42
  • 0

    23.  2015-07-28 14:53:59

    @16 Wszelkiej maści bezpieczne Internety itp. powchodziły właśnie stosunkowo niedawno. Wcześniej jakieś tam limity były, ale albo nie zawsze włączone, albo się o nich zwyczajnie nie mówiło głośno. W sumie nie każdy nawet wiedział, że ma coś takiego.

  • 0

    24. ~telekuku  2015-07-28 14:56:02  host: 5-57-164-6.internetia.net.pl

    22 - owszem, lecz szczególnie w telefonach dualsim, transmisja potrafi płatać figle, np. zmienić samoistnie transmisję z sim1 na sim2, co znam z autopsji. Najpewniejsza i najbezpieczniejsza jest systemowa blokada transmisji, np poprzez kod, czy e-bok, no ale operatorzy są zbyt pazerni aby taką możliwość udostępnić. Porównując - to tak jak z blokadą ACR.

  • 1

    25. ~  2015-07-28 15:37:17  host: n12-10-05.opera-mini.net

    24, tylko że 99% oferowanych telefonów w sieciach to są na jedną kartę sim i wystarczy żeby ludzie się nauczyli łączyć i rozłączać net, gdyby sieci blokowały net to pewnie napisałbyś po co blokują czy mają klienta za głupiego czy chcą zarobić na połączeniach do bok, więc co by nie zrobili to i tak ludzie będą narzekać

  • 2

    26. ~telekuku  2015-07-28 15:46:19  host: 5-57-164-6.internetia.net.pl

    25, upieram się, że tylko operatorskie wyłączenie transmisji danych całkowicie zabezpiecza nasze portfele przed opróżnieniem. To najprostsze i najpewniejsze. Jak sądzisz, dlaczego nie ma takiej możliwości? Dla naszego dobra? Nie - służy to tylko i wyłącznie nabijaniu kasy operatorom. Tylko naiwniacy myślą inaczej.

  • 0

    27. ~  2015-07-28 15:48:57  host: n12-10-05.opera-mini.net

    26, racja ale ludzie powinni się choć trochę nauczyć korzystać z telefonu i rozumu bo przed głupotą nic nie zabezpieczy

  • 0

    28. ~  2015-07-28 16:45:03  host: 212.160.172.85

    @20 Transmisja danych jest to obecnie usługa podstawowa jak rozmowy głosowe i przesył wiadomości tekstowych(SMS). Jeśli którykolwiek z operatorów wyłączyłby Ci jedną z usług podstawowych, złamałby prawo. Wiem, że można taką blokadę założyć w Orange, wystarczy zadzwonić na BOK (sam tak zrobiłem na telce swojej mamy, która z transmisji nie korzysta). Nazywa się to bodajże blokadą APN. A drugą opcją blokady jest po prostu błędne skonfigurowanie punktu dostępu w swoim telefonie.

  • 1

    29. ~telekuku  2015-07-28 17:00:05  host: 5-57-164-6.internetia.net.pl

    28- jakoś najgorszy operator ( Plus na kartę ) umożliwia taki stan i choć jestem jak najdalej od tego operatora, ze względu na ogólną drożyznę tam panującą, to jednak z uznaniem odnotowuję fakt możliwości blokady transmisji danych - jako jedyny oferujący to w standardzie. Nie rozumiem po co te zastępcze dyskusje o świadomym korzystaniu z telefonu, czy zmianach APN - mnie te sprawy są wiadome, ale z tzw. wiedzą ogólną wśród powszechnych użytkowników bywa różnie. Skoro usługa jest domyślnie włączona to nikt nie ma prawa się czepiać, także bajki o łamaniu prawa wkładam w wiadome miejsce. NA WYRAŹNE ŻYCZENIE użytkownika powinna być możliwa blokada poszczególnych usług bez żadnej łaski. Każde inne tłumaczenie, to dla mnie marketingowy bełkot.

  • -1

    30. ~  2015-07-28 17:08:38  host: n12-10-05.opera-mini.net

    29, po co w ogóle ludziom komórka jak nie potrafią obsłużyć podstawowych funkcji, jak ktoś zadzwoni poza UE to też drogo zapłaci, więc połączenia też sieć musiałaby blokować

  • 1

    31. ~telekuku  2015-07-28 17:14:23  host: 5-57-164-6.internetia.net.pl

    Podstawową funkcją telefonu jest i zawsze będzie wykonywanie połączeń głosowych. Reszta jest niekoniecznym dodatkiem.

  • -1

    32. ~Spajro  2015-07-28 17:58:32  host: 81.219.84.18

    @26 Jak nie ma jak jest ? Zadzwoń na biuro obsługi klienta to Ci to włączą.

  • 0

    33. ~Spajro  2015-07-28 18:03:38  host: 81.219.84.18

    @29 nie wiem skąd Ty się urwałeś, ale próbujesz być inteligentny w środowisku o którym wyraźnie nie masz pojęcia. Zadzwoń proszę do swojego opa i zapytaj, bo nie tylko w plusie na 100% można to zrobić. Zresztą Twoje tłumaczenie ludzi którzy korzystają z tych usług - nieznajomość prawa nie zwalnia od jego przestrzegania. Jest MILIARD cenników połączeń i internetu w roamingu, wystarczy 5-10 minut poczytać przed takim wyjazdem.

    Ale ignorancja ludzka i potem płacz ból i zgrzytanie zębów (+ wyżywanie się na bogu winnych konsultantach) to już jest rzecz która przychodzi bardzo łatwo.

  • 0

    34. ~  2015-07-28 18:12:40  host: user-94-254-199-6.play-internet.pl

    Oczywiście ani słowem nie wspomniano że w większości są to wyimaginowane długi.

  • 0

    35. ~  2015-07-28 18:23:47  host: user-94-254-199-6.play-internet.pl

    Dlaczego redakcja toleruje wpisy divhashmorex który narusza dobra osobiste ludzi nazywając ich idiotami i kretynami? Czy dlatego że wspomniany hejter kupił tu konto premium?

  • -1

    36. ~MM  2015-07-28 18:25:14  host: apn-95-41-233-127.dynamic.gprs.plus.pl

    Nie rozumiem czemu operatorzy domyślnie nie włącza dużego, ale za to możliwego do spłacenia limitu po którego osiągnięciu użytkownik nie będzie mógł wykonać dalszych połączeń/transmisji danych. Dajmy na to taki (tutaj strzelam) limit 2000 zł - nie sądzę żeby ktoś świadomie chciał nabić sobie taki rachunek. Kwota nadal duża ale za to możliwa do spłacenia. W tym momencie użytkownik jest chroniony przed przypadkowym nabiciem dożywotniego rachunku. Jeśli ktoś miałby ochotę to mógłby świadomie u operatora wyłączyć taki limit ale jakoś nie wyobrażam sobie nikogo kto chciałby to zrobić.

  • 0

    37. ~  2015-07-28 18:26:29  host: user-94-254-199-6.play-internet.pl

    @15 a pomyślałeś człowieku że może ktoś wydał wszystko na te egzotyczne wakacje i nie ma już funduszy na opłacenie rachunku za telefon? Tak, to twój tok rozumowania.

  • 0

    38. ~  2015-07-28 18:54:01  host: n24-01-08.opera-mini.net

    37).
    Nie bronię wlo.
    Chodzi mi o takiego wczasowicza - który uciułał na wakacje, więc tym bardziej pilnowałby się z telefonem.

  • -1

    39. ~Spajro  2015-07-28 18:58:52  host: 81.219.84.18

    @36 Każdego dorosłego człowieka trzeba trzymać za rączke ?:O Opy minimalizują koszty i mają mniej konsultantów, a każde takie pierdoły to sporo pracy dochodzi wbrew pozorom.

  • -2

    40.  2015-07-28 19:18:23

    20 - a to oznacza, ze ma prawo dzwonić na koszt innych? Operator ma im umarzać opłaty za połączenia? Weź się opanuj!
    orson_dzi (23) - ja nie pamiętam kiedy ale dostałem od operatora informację o limterze... Przeczytałem - bo pamiętam ;-)
    37 - zapłać za niego rachunek na kilka tysięcy - masz z tym jakiś problem? Ja na pewno nie mam zamiaru za kogoś płacić ;-)

  • -2

    41.  2015-07-28 19:27:11

    A propos chęci pokazania się... Bardzo rzadko dostaję pozdrowienia z wypraw zagranicznych od bliskich znajomych. Wcześniej zwykle wiem, ze ktoś jedzie tu czy taam - się rozmawia ;-) Natomiast od kogo dostaje regularnie w wakacje MMS-y(!!)? Od znajomych, których na oczy 5 lat nie widziałem, a że żyją wiem co roku we wrześniu czy lipcu oglądając zdjęcie z ememesa z... Tunezji np. ;-)
    Naprawdę... Ludzie tak jak decydują czy wolą zjeść 2 kilo kiełbasy po 8,90 za kilo albo kawałem dobrego mięsa w wędlinie, niech decydują czy skorzystają z telefonu za granicą czy nie. Jak komuś ich szkoda - nich za nich płaci ;-) No - może też założyć fundację czy coś i charytatywnie szkolić ludzi. Może też kampanie w mediach prowadzić dla biednych klientów złodziejskich operatorów ;-) Żenujące...

  • 0

    42.  2015-07-28 19:33:54

    Poza tym jest sposób na kontrolę rachunków... Wszak to było w pierwszych reklamach tej oferty, nie? PREPAID!! ;-)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-247-205.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.