Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Bezprzewodowe ładowanie sprzętu

Bezprzewodowe ładowanie sprzętu

sirmark 28 Sierpnia 2008 14:01

0 0

Laptopy i inne urządzenia elektroniczne będzie można ładować bezprzewodowo - technologię, która to umożliwia opracowała firma Intel.

Jak mówi przedstawiciel Intela, Justin Rattner przekaźnik służący do ładowania może znajdować się nawet w odległości ponad metra od urządzenia, a zamontowany może być np. w biurku lub w ścianie.

Technologia opiera się na indukcji magnetycznej. Jak wyjaśnia Rattner, zjawisko to można wytłumaczyć porównując je do rozbijania szkła przez wibrujący głos wyćwiczonej śpiewaczki - szkło absorbuje energię z fali akustycznej.




Podobnie odbiornik energii np. w laptopie może pochłaniać energię pola magnetycznego wytwarzanego przez przekaźnik. Pole ustawione jest tak, że nie szkodzi otoczeniu.

W trakcie demonstracji urządzenia pokazano jak za pomocą źródła energii oddalonego o metr zapala się 60-watowa żarówka. Jak zapewnia producent, przy tej technologii, efektywność wykorzystania energii wynosi 90%.

Źródło tekstu: PAP     

Dodaj do:
w sumie: 26
  • 0

    7. ~Darecky  2008-08-28 15:45:11  host: aadd178.neoplus.adsl.tpnet.pl

    i pewnie to opatentują jako kolejne dzieło amerykańskiej myśli naukowej. Zaczyna mnie dobijać ten kraj idiotów. Kiedyś, jak byłem mały "w modzie" były kawały o rosyjskich naukowcach którzy np. "wynaleźli" radio - na strychu u niemca. A teraz okazuje się, że głupki z ameryki działają właśnie w ten sposób. Ostatni przebłysk ich "geniuszu" to tryb ochrony prywatności w przeglądarce internetowej (chyba już nawet opatentowane. Ciekawe kiedy opatentują, koło, wędkę albo wodę z butelki....

  • 0

    8.  2008-08-28 15:46:32

    r: my tutaj nie mówimy o ładowaniu szczoteczek tylko o przesyle energii na odległość, która zasili 60W żarówke. Ja po prostu nie wierze że podobna technologia jest w szczoteczce! Albo wyjmowana bateria, albo styki, czasem ukryte... o czym my wogóle rozmawiamy...

  • 0

    9. ~jm  2008-08-28 15:49:39  host: 212.160.172.70

    elron daj sobie siana bo nie masz racji.

  • 0

    10.  2008-08-28 16:12:50

    #8: elrond, wyobraź sobie, że szczoteczka jest ładowana indukcyjnie. A odległość tu nie ma znaczenia, pół centymetra czy dziesięć metrów. Zasada jest ta sama. Kup sobie szczoteczkę i ją rozbierz jak nie dowierzasz. Nie ma żadnych styków na 100% nigdzie ukrytych.

  • 0

    11. ~jarekt  2008-08-28 18:45:59  host: ebl212.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Moze piszecie o szczoteczkach jednorazowych? Sa takie i faktycznie nie ma zadnych stykow :) Ja w swojej manualnej zreszta tez stykow nie mam :X Jesli macie do szczoteczki osobna stacje dokujaca to po kiedo grzyba robic ladowanie indukcyjne skoro styki dzialaja lepiej i nie ma zadnych strat energii....

  • 0

    12.  2008-08-28 19:13:00

    Ja akurat piszę o szczoteczce na akumulator. I to raczej nie samochodowy ;-). A co do Twojej teorii o przewadze styków nad ładowaniem indukcyjnym w szczoteczce elektrycznej to chyba nie do końca się nad tym zastanowiłeś. Nie ma większych strat ale tylko wtedy gdy styki są nowe i czyste co w elektrycznej szczoteczce do zębów miałoby miejsce chyba tylko gdy szczoteczka leżałaby w sklepie. Gdyby lepiej byłoby robić proste styki to koncerny nie kombinowałyby z ładowaniem indukcyjnym. Nikt nie chce sobie życia utrudniać. A z resztą, skoro nie widzieliście prawdziwej szczoteczki elektrycznej na oczy to nie ma o czym dyskutować.

  • 0

    13. ~xxx  2008-08-28 20:07:44  host: emq6.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Też na myśl mi przyszły wynalazki Tesli odnośnie bezprzewodowego przesyłu energii. Ponad 100 lat temu... a teraz udają, że wymyślili.

  • 0

    14.  2008-08-28 20:07:59

    r - odpuść sobie, nie dasz rady ich przekonać, mimo że masz w 100% racje szczoteczki elektryczne np. BRAUNa często maja technologię indukcyjną do ładowania akumulatora. No cóż, pocieszające jest to, że Kopernika też chcieli spalić na stosie, a miał rację!

  • 0

    15.  2008-08-28 20:50:10

    #14: no słusznie, nie można mieć do nikogo pretensji, że nie widział szczoteczki elektrycznej. A że takowej nie rozbierał to tym bardziej. Pewnie są tacy co myślą, że tą szczotą kręci krasnal siedzący w środku. Bo skoro nie ma styków to niby jak? Czary jakieś? ;-) Oki, za Twoją namową poddaję się :-)

  • 0

    16.  2008-08-28 23:40:30

    Szczoteczka ładowana indukcyjnie ma tą przewagę, że jest hermetyczna

  • 0

    17.  2008-08-28 23:43:25

    Transformator też przekazuje energię a uzwojenia się nie stykają.

  • 0

    18. ~  2008-08-29 07:56:37  host: abds96.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Popieram takie cuda wymyślili już dawno dawno temu.Ale nawet z kutasa teraz wentylator można zrobić ;)

  • 0

    19. ~j  2008-08-29 09:46:36  host: 77-253-109-76.adsl.inetia.pl

    Akumulatorek w elektrycznej szczoteczce do zębów jest ładowany indukcyjnie. Zapewnia to hermetyczność urządzenia. Ot i cała tajemnica.

  • 0

    20. ~:))  2008-08-29 09:47:08  host: chello089076161248.chello.pl

    ciekawe że Amerykanie odkrywają indukcję - gdy cały świat o niej już wie od dziesiątek lat

  • 0

    21. ~adam  2008-08-29 10:54:04  host: aayl235.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "Jak wyjaśnia Rattner, zjawisko to można wytłumaczyć porównując je do rozbijania szkła przez wibrujący głos wyćwiczonej śpiewaczki" - w programie Clever pokazywali, że żaden śpiewacz/śpiewaczka swoim głosem szkła nie stłucze :P

  • 0

    22.  2008-08-30 16:40:02

    #21: bo śpiewaczka nie była amerykańska, a amerykanie mają wszystko najlepsze. Możliwe też, że nie była odpowiednio wyćwiczona ;-)

  • 0

    23. ~  2009-06-10 16:56:11  host: dpb198.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Macie problem!!! Wpiszcie sobie w google "transformator" i zobaczcie sobie kiedy to było wynalezione i na jaką skalę jest w tej chwili używane. Nikt Ameryki nie odkrył. dookoła was są urządzenia z transformatorami, ale żadnego hola z tego nie robicie i nie uważacie tego za kosmiczną technologię...

  • 0

    24. ~beetelpl  2009-11-11 16:11:04  host: 87-205-219-175.adsl.inetia.pl

    Tesla już w latach 40 prowadził nad tym badania, gdyby cześć jego dokumentacji nie zaginęła możliwe ze nigdy byśmy nie mieli do czynienia np. ze zwykłymi ładowarkami.

  • 0

    25. ~klops  2009-11-16 21:45:22  host: 86-45-184-58-dynamic.b-ras3.chf.cork.eircom.net

    ja widziałem jak ktoś rozbija szkło własnym głosem. Musi to być tylko odpowiednie szkło

  • 0

    26. ~klops  2009-11-16 22:02:11  host: 86-45-184-58-dynamic.b-ras3.chf.cork.eircom.net

    dodam, że szkło pochodziło z huty Starachowice i był to kieliszek do białego wina.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-147-200-51.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.