Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Bekkers: 30 tys. aktywnych użytkowników daje zysk Mobile Vikings

Bekkers: 30 tys. aktywnych użytkowników daje zysk Mobile Vikings

WitekT 28 Listopada 2013 19:24

11 9

W ciągu 2 lat chcemy mieć 100 tys. aktywnych klientów, a w ciągu 5 lat 2% rynku - tyle, ile w teraz w Belgii. Już 30 tys. klientów zapewnia nam zyskowność - powiedział Frank Bekkers, szef Mobile Vikings.

Zobacz: Nowym operatorem MVNO będzie Mobile Vikings.

W tej chwili w Polsce pracuje około 20 osób. Jesteśmy bardzo elastyczni. Jeżeli będziemy rośli wolno, pracować będzie 5-6 osób. Jeżeli szybko, to 50 - powiedział Bekkers dodając, że firma działa bardzo ekonomicznie.

Bekkers w Polsce zatrudnia specjalistów, ale - jak to określił - nieskażonych telekomunikacją, indywidualistów z otwartymi głowami. Dyrektorem operacyjnym w Polsce została Magdalena Piksa.




Oferta nowego operatora skierowana jest głównie do młodych osób, najczęściej będącymi licealistami lub studentami. Mobile Vikings wyznaje zasadę, że informacja powinna być darmowa i szeroko dostępna, a dostęp do niej - poprzez Internet - powinien być prawem każdego człowieka. To dlatego nacisk w ofercie będzie kładziony przede wszystkim na transmisję danych. Nowy operator chce także szczycić się najlepszą obsługą klienta. Dzięki temu w Belgii churn Mobile Vikings wynosi tylko 6% (najlepszy wynik w Europie) przy średniej rynkowej na poziomie 30%.

Jak dodał, Mobile Vikings atakuje nisze, a nie szeroki rynek. Podobnie będzie z marketingiem, który jeżeli będzie, to skierowany do starannie wyselekcjonowanych osób. Z jego słów wynikało, że można oczekiwać flashmobów lub sponsorowania małych, kilkudziesięcioosobowych wydarzeń kulturalnych czy hackatonów. Operator postawi mocno na marketing społecznościowy, prowadzony przez dotychczasowych użytkowników. Każdy "wiking" dostanie doładowanie w wysokości 19 zł za każdego nowego, który stanie się członkiem społeczności z polecenia. Po zebraniu 5 osób, polecający dostanie 12 doładowań po 19 zł. 80% klientów w Belgii zostało pozyskanie w drodze polecenia.

Progiem opłacalności Mobile Vikings w Polsce jest 30 tys. aktywnych użytkowników. W Belgii było to 36,7 tys. Przez pierwsze dwa lata działalności w naszym kraju, cały zysk będzie reinwestowany.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:

Tagi: frank bekkers | mobile vikings

w sumie: 61
  • 1

    44. ~pabloki  2013-11-28 22:19:35  host: apn-5-60-0-175.dynamic.gprs.plus.pl

    @43 ale to zrozumiae że na czymś musza oszczędzać , tu pewnie tez oszczędzą na tym. umowy o udostępnienie soeci są ostre( patrz co jest w white mobile), wszystko kosztem czegoś.

  • 1

    45. ~Adiko  2013-11-28 22:42:19  host: apn-46-215-62-18.dynamic.gprs.plus.pl

    Niestety ale nie daje im duzych szans. Mysle ze za 2-3 lata juz ich nie bedzie na rynku tak jak wiekszosci virtualnych operatorów.

  • 1

    46.  2013-11-28 22:47:43

    @45: 2-3 lata to szmat czasu. Będą pod skrzydłami Play. W razie czego przejmie ich Play. Lepsze to niż oddać klientów konkurencji. Niebezpiecznie było za czasów asymetrii, teraz wirtualni są w miarę bezpieczni. Spokojnie dadzą radę...

  • 1

    47.  2013-11-28 23:04:03

    Kim jest Magdalena Piksa? O.o

  • 2

    48. ~  2013-11-28 23:09:00  host: n14-09-05.opera-mini.net

    45,ile osób tak pisało o Virgin,a Virgin dalej działa i planuje wejść w abonament

  • 2

    49. ~gościu  2013-11-28 23:23:40  host: 87-207-165-165.dynamic.chello.pl

    Jakby jeszcze pan Witek, zgodnie z ustawa o języku polskim, zamiast zaśmiecać swoja informację obcymi słowami typu: churn, flashmoby czy hackatony - używał polskich odpowiedników, lub dokonał poprostu opisu - to byłoby super.

  • 2

    51. ~  2013-11-28 23:35:35  host: cpc10-finc13-2-0-cust830.4-2.cable.virginm.net

    zapomniano dodać że te "...flashmoby i hackatony będą targetowane do hipsterów..." Uwielbiamy ten bełkocik który jakże nas nobilituje do średniej szlacheckiej z dna europy... :)

  • 1

    52.  2013-11-28 23:59:29

    Poziom zaśmiecania angielszczyzną tego portalu osiąga apogeum. A potem dziwimy się, że młodziaki nie potrafią poprawnie sklecić zdania po polsku... Przykre to.

  • 0

    53. ~Namakon  2013-11-29 10:11:52  host: 81.219.84.18

    "w Polsce zatrudnia specjalistów, ale - jak to określił - nieskażonych telekomunikacją" hehehe, no to gratuluję, już widzę te rozmowy na infolinii... klient: 'proszę pana, kolega mi powiedział że mogę jakoś przestawić się na nadajniki innego operatora bo mi zasięg siada' konsultant: 'nie, pan jest w naszej sieci wiec nie ma takiej opcji, trzeba zmienic operatora' :P

  • 0

    54.  2013-11-29 10:15:32

    Mobile Vikings ma działać na zasiegu sieci Play która ma roaming krajowy innych sieci. Czy będzie on działał również w tym przypadku np. uzytkownik Vikinga będzie mógł korzystać np. z zasiegu Plusa?

  • 0

    55. ~ziutasek  2013-11-29 11:26:31  host: admt67.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ciekawe że kalkuluje się oferta przy 30 tys. użytkowników a "dopnej trojce" się nie kalkuluje i strzygą barany puki się nie rozbiegną ... Oferta dla dzieciaków SUPER !!! dużo sms-ów i spory pakiet netu za 19 zł chyba przestanę zachwalać OFnK ;-)

  • 0

    56. ~  2013-11-29 14:26:31  host: adkg103.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie wróżę nic im długiego bytu nad Wisłą. na początku burzliwa kampania reklamowa, trochę osób kupi kartę z ciekawości, wygada i wrzuci do szuflady, reklamy przeminą i ludzie o nich zapomną, o Virgin Mobile też już co raz ciszej.

  • 0

    57. ~  2013-11-29 16:41:08  host: ip-93-154-158-147.free.aero2.net.pl

    Czytaj Witoldzie: "informacja powinna być darmowa i szeroko dostępna, a dostęp do niej - poprzez Internet - powinien być prawem każdego człowieka".

  • 0

    58. ~ja nic nie wiem  2013-11-29 16:46:31  host: afkq154.neoplus.adsl.tpnet.pl

    47@ Owner Axjon proponuję w google wpisać Magdalena Piksa linkedin

  • 0

    59. ~47@zadzwoń zapytaj :))  2013-11-29 16:52:05  host: afkq154.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "Axjon" Magdalena Piksa Adres ul. Błękitna 2 lok. 2a 55-200 Oława woj. dolnośląskie Kontakt tel. kom. 782 810 928 Branża: Reklama - agencje, doradcy

  • 0

    60. ~Romlen  2013-11-29 16:54:08  host: n10-05-03.opera-mini.net

    Operator chce mieć najlepszą obsługę klienta jak czytam... Świetnie ale jak? Tymi pięcioma osobami? No góra pięćdziesięcioma? Jak zaczną dzwonić z pierdołami do BOK to braknie ludzi. Przesyt operatorów na naszym rynku pozwala mi sądzić, że nie przetrwa konkurencji.

  • 0

    61. ~  2013-11-29 17:20:11  host: afkq154.neoplus.adsl.tpnet.pl

    60@ pracowałeś kiedyś w jakiejś korporacji ? Minimum ludzi na dole / maksymalny wycisk (zapi...)

  • 0

    62. ~Ekonom  2013-11-29 20:24:37  host: public-gprs516303.centertel.pl

    @61.: Typowe cechy korporacji to - oprócz wyzysku pracowników niższych szczebli - często marnotrawstwo zasobów, w tym energii oraz absurdalnie wysokie pensje dla zarządu i kierownictwa. Jeśli w firmie trzeba wprowadzić jakieś oszczędności to niestety zazwyczaj oszczędza się na pracownikach, obcinając im pensje, a cześć z nich zwalniając. Mało komu chce się optymalizować procesy produkcyjne, poprawiać logistykę, racjonalizować koszty marketingowe, czy też oszczędzać coraz droższą przecież energię.

  • 0

    63. ~  2013-12-01 11:07:12  host: n11-09-02.opera-mini.net

    62@ Bo najszybciej można upitolić pensje temu na samym dole . A jak ktoś ma poukładane to wyciągnąć pomysły i przedstawić jako własne . Samemu nic nie wnosząc .

  • 0

    64. ~Nick  2014-01-02 12:57:03  host: 195.136.215.189

    100 tys. klientów ma Virgin Mobile a niektórzy marudzą, że będzie z nimi kiepsko, a tu proszę: Mobile Vikings kalkuluje, że już przy 30 tys. klientów wychodzą na zysk, więc dlaczego w Virgin miałoby być inaczej?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-189-167.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.