DAJ CYNK

Będzie telewizja, nie będzie widzów?

WitekT

Wydarzenia

Telewizja w standardzie DVB-H powinna ruszyć do końca roku, ale na razie nie zapowiada się, aby z oferty operatora multipleksu, firmy Info-TV-FM, skorzystał któryś z operatorów - wynika z informacji, do jakich dotarło TELEPOLIS.PL.

Telewizja w standardzie DVB-H powinna ruszyć do końca roku, ale na razie nie zapowiada się, aby z oferty operatora multipleksu, firmy Info-TV-FM, skorzystał któryś z operatorów - wynika z informacji, do jakich dotarło TELEPOLIS.PL.

Info-TV-FM wygrało konkurs na częstotliwości do świadczenia DVB-H na początku marca, o czym szerzej pisaliśmy w tej wiadomości. Spółka zapłaciła za to 15 mln zł, o 14 mln zł więcej niż należąca do czterech operatorów Mobile TV.

W podstawowej ofercie kanałów mają znaleźć się m.in. główne kanały TVP, TVN i Polsatu oraz TV Puls, a także stacje radiowe grupy RMF i Zetki. W bardziej rozbudowanym - kanały tematyczne takie, jak TVN24, Polsat Cafe czy programy z kreskówkami dla dzieci. Trzeci, najbogatszy pakiet, ma zawierać dodatkowo dedykowane kanały m.in. z erotyką i sportem, choć jeszcze nie ustalono jakie. Docelowo pełna oferta ma składać się z 12-14 kanałów telewizyjnych i 8-10 radiowych.

Z informacji TELEPOLIS.PL wynika, że brak zainteresowania wyraziły już Polkomtel i PTC, głównie ze względów ekonomicznych. Z oceny osób zbliżonych do sprawy wynika, że P4 może nie mieć wystarczających środków finansowych do wprowadzenia oferty. Centertel z kolei może nie być skłonny przystać na warunki finansowe mimo, że może mu zależeć na wprowadzeniu dwóch swoich kanałów sportowych do oferty - Orange Sport i Orange Sport Info.

Z analizy firmy PriceWaterhouseCoopers, do której dotarło TELEPOLIS.PL wynika, że w 2011 roku mobilna telewizja będzie miała w Polsce około 200 tys. abonentów, potem, co około 12-14 miesięcy, liczba powinna rosnąć o kolejne 200 tys., aby w 2018 roku uzyskać niecałe 1,3 mln. To wszystko przy założeniu, że usługa będzie sprzedawana w rozsądnych cenach. W raporcie wspomina się o przedziale 12-25 zł.

Do końca tego roku Info-TV-FM chce postawić swoje nadajniki DVB-H głównie w mniejszych aglomeracjach takich, jak Elbląg, Słupsk, Legnica, Wałbrzych, Lublin, Koszalin czy Zielona Góra. Razem z Warszawą ma to być 10 miast. Do końca I kwartału przyszłego roku w zasięgu outdoorowym ma znaleźć się trochę ponad 7 mln osób, pół roku później ma to być już ponad 10 mln. Aktualne plany budowy sieci powinny skutkować zasięgiem populacji na poziomie ponad 12 mln na koniec 2011 roku.

Z informacji TELEPOLIS.PL wynika, że firma ma na razie tylko dwa działające nadajniki w Warszawie. Sieć budowana jest w oparciu o sprzęt Motoroli, o czym szerzej pisaliśmy w tej wiadomości.

29. września Info-TV-FM organizuje konferencję, na której ma zaprezentować szczegóły swojej oferty. Nasza redakcja będzie tam obecna.

Ankieta
12%
24%
10%
33%
21%

Wszystkich głosujących: 541


Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł