Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Będzie obstrukcja przenośności w prepaidach

Będzie obstrukcja przenośności w prepaidach

WitekT 12 Stycznia 2006 01:10

0 0

Polkomtel i PTC będą wnosiły o odroczenie wejścia w życie usługi umożliwiającej przenoszenie numerów przy zmianie operatora dla użytkowników prepaid - zapowiedzieli w środę przedstawiciele obu operatorów.

Usługę zatrzymania numeru przy zmianie operatora dla klientów prepaidów wprowadziła uchwalona pod koniec grudnia nowelizacja Prawa Telekomunikacyjnego. Ustawa nie została jeszcze podpisana przez prezydenta, a jej przepisy dotyczące przenoszenia numerów mają wejść w życie 14 dni po jej ogłoszeniu.

Wniosku jeszcze nie złożyliśmy. Zrobimy to po wejściu z życie ustawy - powiedziała Elżbieta Sadowska, rzecznik prasowy Polkomtela.

Wniosek do regulatora zamierza złożyć także PTC. Jak powiedział z-ca Dyrektora Generalnego PTC Maciej Rogalski, zostanie przez operatora złożony wniosek o odroczenie - na czas uzależniony od terminarzu technologicznego wdrożenia usługi.




Rzecznik PTC Witold Pasek zwrócił uwagę, że rozpoczęcie świadczenia usługi jest uzależnione od wydania odpowiedniego rozporządzenie wykonawczego do nowelizacji, które określi techniczne warunki świadczenia usługi.

Świadczenie usługi przenośności numerów dla prepaidów w oparciu o rozporządzenie dotyczące tej samej usługi dla postpaidów jest niemożliwe; przy zmianie operatora rozporządzenie mówi o informowaniu go przez klienta o rozwiązaniu umowy. Tymczasem użytkownicy telefonów przedpłaconych nie podpisują żadnych umów - powiedział Pasek.

Natomiast PTK Centertel wstrzymuje się od złożenia wniosku. Według Marcina Gruszki z biura prasowego operatora, Centertel czeka na wydanie rozporządzenia. Będziemy postępowali zgodnie z prawem, ale przepisy dotyczące zatrzymania numeru dla prepaidów nie weszły jeszcze w życie - powiedział.

Według Anny Streżyńskiej, wiceminister transportu i budownictwa, realny termin wejścia w życie obowiązku świadczenia to drugą połowa lutego.

Źródło tekstu: PAP     

Dodaj do:
w sumie: 14
  • 0

    1. ~loha  2006-01-12 04:46:48  host: host193-239-58-25.ip.WRO.Korbank.PL

    Zalosne... tlumaczyc sie tym, ze "użytkownicy telefonów przedpłaconych nie podpisują żadnych umów - powiedział Pasek" zenada... no, ale nie ma to jak oligopol 3 wielkich. Bo po co sie starac i tracic kase obnizajac ceny lub proponujac dodatki?

  • 0

    2.  2006-01-12 06:08:38

    jak dla mnie wogóle nie powinno być przenaszalności nr w prepaidach !

  • 0

    3. ~pitus  2006-01-12 07:52:02  host: 213.199.216.253

    co era i plus boja sie tego bo co straca klientow przenosc musi byc tez w telefonach na karte bo wtedy jest jakas szansa ze spodna cenny za rozmowy sms mms

  • 0

    4. ~pedros77  2006-01-12 07:57:40  host: aqa154.internetdsl.tpnet.pl

    Dla mnie największym zaskoczeniem jest tytuł tego posta: "Będzie obstrukcja przenośności w prepaidach". Kiedy zamienimy słowo obstrukcja na sraczka (bo tak należy to rozumieć), to zaczynam się zastanawiać, jaki zamysł miał autor? Może miało być "Będzie sraczka w przenośności w prepaidach"?

  • 0

    5.  2006-01-12 08:22:08

    ***pedros77*** obstrukcja to właśnie przeciwieństwo tego, co myślisz i występuje, gdy np. zjemy za dużo czekolady ;-D Jestem przekonany, że kara nawet 1000 Euro za każdy dzień opóźnienia wprowadzenia usługi powinna ichprzyspieszyć, bo ile można czekać. Poza tym tłumaczenia operatorów są żałosne i nie rozumiem niektórych głosów, że w prepaidzie nie powinno być przenośności. Być może ktoś ma niezły numer w sieci, w której już nie chce być i cały czas czeka na wprowadzenie tej usługi. To tak, jakby powiedzieć, że UMTS być nie powinno, bo korzysta z niego tylko garstka klientów. W tym przypadku będzie na pewno podobnie, ale nie można zakładać, że jeżeli ja nie skorzystam, to nie skorzystają inni, bo to błąd logiczny. Ja skorzystać chciałem, ale, jak widać, musiałbym jeszcze bardzo długo czekać, a czekać aż tak długo nie chciałem.

  • 0

    6. ~wlo  2006-01-12 08:24:14  host: asb150.neoplus.adsl.tpnet.pl

    pedros77 - eee... zawęziłeś termin mocno ;-) posłuchaj sobie wypowiedzi naszych... posłów - obi cały czas o obstrukcji, działąniach obstrukcyjnych mówią... A jakoś zastranej sali obrad parlamentu w telewizji nie widać... chociaż śmierdzi z niego na całą Polskę - może coś w tym jest?? ;-D

  • 0

    7. ~  2006-01-12 09:03:47  host: asb150.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tomek_19 - ja akurat uważam taką usługę dla pre-paid bez sensu... Jednak biorąc pod uwagę prawo, niech wprowadzą dla tej garstki mających fajne numery albo przyzwyczajonych...
    Chciałbym zadać pytanie - czy firmy w których pracujecie, usługowe, handlowe... właśnie - handlowe - dlaczego ja idę do sklepu i proszę o konkrtną rzecz i słyszę... panie - a kto mi to kupi w tym mieście? pan jeden i jeszcze ktoś się pyta... po co ma mi na półce leżeć? No i czy m się różni to moje prawo do kupna czegoś co potrzebuję do oceny innej firmy co im się opłaca? Że prawo? No tak - prawo... Niech więc jaeśli prawo im będzie kazać, realizują obowiązek.

  • 0

    8. ~pedros77  2006-01-12 10:22:46  host: aqa154.internetdsl.tpnet.pl

    Mea culpa: "Zaparcie (nazyw potoczne: zatwardzenie, obstrukcja) - utrudnione lub zbyt rzadkie oddawaniu stolca". Zapędziłem się, ale jakoś taki mi pasowało. Wycofuję się w takim razie z wcześniejszego stwierdzenia.

  • 0

    9.  2006-01-12 11:04:43

    1 tys euro kary, costy, to za malo powinno byc z 10 tys., to nie sa male firmy, tylko korporacje. Jesli chodzi o przenoszalnosc, powinna byc, mysle, ze wtedy i w prepaid i w abo jeszcze bardziej spadna ceny za rozmowy...

  • 0

    10. ~wlo  2006-01-12 11:29:33  host: asb150.neoplus.adsl.tpnet.pl

    mikemat - a ja mam nadzieję, że ceny spadną ale dla... lojalnych użytkowników. System mamy na razie jeszcz taki, że ludzie idą po telefon komórkowy a nie po usługi. To się zmienia oczywiście, ale ciągle tak jest. W tej sytuacji operatorzy będą wabić klientów konkurencji tylko promocjami - telefonami, ew. jakimiś bonusami rekompensującymi cenę za przejście. Na pewo nie będzie tutaj wabienia pre-paidowców - to si e nie będzie opłacać, stąd nie będzie dużej migracji z numerami w tym segmencie (to moja prywatna opinia, która zostanie zweryfikowana statystykami za jakiś czas - wtedy ew. podyskutujemy czy mam rację czy nie - jeśli ktoś ysli inaczej, niech po prostu to napisze ;-)).
    Większa "walka" zacznie się raczej na polu utrzymania klienta... Czy niższymi cenami? Wątpię - ceny musiałyby być dla wszystkich takie same. A w przypadku "stażowych" jest to już znacznie mniej gdy się zaoferuje konkretnym grupom określone rabaty czy bonifikaty albo co tam wymyślą - w każdym razie pomniejszające koszty korzystania z telefonu.
    I mi to bardziej odpowiada niż kuszenie promocją z telefonem, zwrotem kosztów i jakimś rabatem na rok. To właściwie każdy może mieć - różnica tylko w utrzymaniu numeru jest.

  • 0

    11.  2006-01-12 11:51:38

    Kto sie pozbywa kury co ZłOTE JAJKA znosi ;-P Dopoki nie wejda Wirtualni to mozemy sobie siedziec na TELEPOLISIE i gaworzyć jak niemowlaki.Po co te emocje ? Kroją nas na kasie i to bez skrupułów.Nie chcesz to wyrzuc karte SIM i...alternatywy nie ma ;-p

  • 0

    12.  2006-01-12 13:06:27

    A dlaczego niby przenośność w prepaidach jest bez sensu? Tylko dlatego, że w każdej chwili mogę sobie iść kupić nowy starter? Ale ja nie chce nowego startera, bo swój numer mam już coś koło 4 czy 5 lat (dokładnie nie pamiętam, ach ta skleroza ;)) sporo osób go zna i z niego korzysta, informowanie każdego o zmianie kosztowało by mnie nie mało zachodu i nerwów a poza tym ja lubię swój numer :) Abonament też sobie przecież możesz zmienić po zakończeniu starego jeśli ten Ci się nie podoba. W trakcie trwania umowy chyba nie będziesz się przenosił z numerem no chyba, że masz ochotę płacić karę umowna za jej zerwanie. Jak dla mnie przenośność w prepaidach jest tak samo potrzebna jak w abonamencie.

  • 0

    13. ~wlo  2006-01-12 18:16:44  host: asb150.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Klusek - dlaczego? bo uważam że przy obecnych różnicach cen, jesto właśnie bez senu płacić za przejście kiedy średnio miesięcznie 20 złotych wydają pre-paidowcy na utrzymanie numeru i usługi. Jeśli nawet któryś operator obniży ceny, reakcja pozostałych nawet spóźniona o miesiąc, tzry, pięć, będzie i tak lepsza niż przejście i płacenie za to przejście. Jedynym dla mnie zasadnym argumentem jest tylko i wyłącznie NUMER i zmiana głównego "kierunku" połączeń wychodzących - np. jeśli większość połączeń realizować będziemy do innej sieci niż własna i oczywiście pod warunkiem, że operatorzy utrzymają preferencyjne stawki na połączenia w sieci.

  • 0

    14. ~xbem  2006-01-12 20:21:39  host: nat-bem.aster.pl

    a czy tu chodzi o przenośnośc między pre-paid'ami czy z pre-paid'a na abonament?
    mnie by interesowało przejście z pre-paida na abonament z zachowaniem numeru.Czy to będzie odrazu możliwe czy po rozpatrzeniu wniosków odwoławczych wszystkich sieci?
    Stwierdziłem że jak mam płacić 50zł na 2-3 miesiące i mi starcza to wezme sobie abonament w erze za 20zł i mi podobnie wyjdzie.A może to zły pomysł?i może bym jeszcze brał przniesienie numeru.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-247-44.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.