Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Bauc: Play gra nieczysto i ma gorszej jakości usługi

Bauc: Play gra nieczysto i ma gorszej jakości usługi

WitekT 8 Czerwca 2009 17:39

0 0

To jest nie pierwsza zmiana regulaminu na rynku komórkowym. Ale wcześniej po takiej operacji odejść było mniej. Dzisiaj nie byłoby tej sytuacji, gdyby nie Play, który podgrzał atmosferę, postępując w opinii wielu obserwatorów na granicy prawa lub wręcz poza prawem - mówi w wywiadzie dla Dziennika Jarosław Bauc, prezes Polkomtela.

Bauc powiedział, że to była zaplanowana kampania obejmująca cały zespół działań nakierowanych na odebranie klientów kierowanej przez niego firmie, a ich standard pozostawia wiele do życzenia - od wręczania klientom na ulicy ulotek ze wzorem wypowiedzenia umowy po przychodzenie z klientami do salonów Polkomtela.

Groteskowość tej sytuacji polega też na tym, że Play namawia klientów do zmiany dla nich niekorzystnej. Jakość usług Polkomtela jest bowiem znacznie lepsza niż Play - dodaje.

Bauc mówi, że średnia prędkość transmisji danych w sieci Polkomtela to 2 Mb/s, a P4 - 0,8 Mb/s. Jeżeli chodzi o ceny, to zdaniem prezesa są one w P4 złudnie niższe, bo jeśli weźmie się pod uwagę średnią cenę za połączenia, uwzględni dostępne promocje i inne usługi obniżające koszty, to przeciętny koszt połączenia dla klientów Plusa jest znacznie niższy niż dla klienta Play.

Ponadto Play korzysta z pomocy prezesa UKE. Chodzi o stawki interkonektowe, według których rozliczają się między sobą ope¬ratorzy. Polkomtel płaci 2,5 razy więcej za każde połączenie do Play niż klienci Play do Plusa. Czyli dostaje od prezesa UKE nieuzasadnioną premię, której notabene nie otrzymują np. operatorzy wirtualni - mówi Bauc.




Prezes liczy, że odpływ klientów ustanie zaraz po zaprzestaniu kampanii Play. Ale, jego zdaniem, precedens powstał i jest obawa, że za jakiś czas inni pójdą drogą tego operatora i będą grać nieuczciwie.

Jestem jednak przekonany, że Play zostanie za to wkrótce ukarany i będzie żałował nieczystej gry - mówi Bauc.

Pod koniec maja TELEPOLIS.PL szacował, że z Polkomtela może odejść od 70 do nawet 100 tys. klientów. Dziennie robiło to 2-3 tys. osób. Szerzej pisaliśmy o tym w tej wiadomości.

Nigdy nie było trzech tysięcy i nie będzie. Przez kilka dni rosła skala wniosków rezygnacyjnych. Teraz jest to trend malejący. Szacuję, że jest to średnio około 1,5 tys. i dotyczy jedynie klientów post-paidowych. Jednocześnie dziennie pozyskujemy powyżej 3 tys. nowych klientów usług abonamentowych. Nie jest to więc dla nas skala dotkliwa z punktu widzenia biznesowego - powiedział prezes.

Źródło tekstu: Dziennik     

Dodaj do:
w sumie: 261
  • 0

    242. ~stz  2009-06-15 20:13:11  host: epe34.internetdsl.tpnet.pl

    Panie Bauc najlepszą obroną jest atak, czyli obniżka cen usług. Niestety pan schował się za podwójną gardą. Od kilku lat ceny rozmów pozostają bez zmian, ba nawet poszly w górę. Aby nie byc golosłwnym podam przykład. W tryfch NP55 czy G55 w abonamencie za 55 zł było 90 minut do wszystkich. W obecnych taryfach jest to samo, czyli minuta wychodzi 61 groszy. Oczywiście są pakiety obniżające koszty, ale są one mniej korzystne niż 4 lata temu. Kiedyś mieliśmy pakiet darmowe wieczory i weekendy za 10 zł 270 minut do Plusa i na stacjonarne. Obecnie jest darmowe wiecory TYLKO do Plusa (bez stacjonarek) i w mniejszej ilości - 200 minut. Panie Bauc Pan się zachowuje jak rak, czyli Pan się cofa... niestety.

  • 0

    243.  2009-06-15 20:17:08

    ~marta - więc nie ma znaczenia data doręczenia ;-) Przeczytaj regulamin. Masz na potwierdzeniu nadania stempel z datą 27.05? Jeśli tak, to naprawdę nie wiem w czym problem - nie umiecie romawiać?

  • 0

    244. ~  2009-06-15 22:27:31  host: 245-42-51-80.metronet.pl

    przeczytałem artykuł i to co sobie pomyślałem... widzisz prezesuniu trzeba było myśleć, myślenie nie boli... czasami tylko nie idzie w parze z wynagrodzeniem. Gdyby nie PLAY doilibyście z nas do teraz i jeszcze dłużej.

  • 0

    245. ~plus->play  2009-06-16 02:04:52  host: 87-205-91-118.adsl.inetia.pl

    przeniosłem się z plusa i nie załuje!!! oszczedzam miesiecznie na samych smsach srednio 20 zł!! a nie mowie o BOK'u w plusie... 3 razy dzwonilem zeby zalatwili sprawe w przeciagu 2 miechow i nic!! nie dosc ze nie mogelem wykonywac polaczen ponizej 1 zł to jeszcze zadnej odpowiedzi od nich!! zaaal!! jehhhhbac PLUS!! ludzie pier... i ten prezez od 7 bolesci, ze Play gra nieczysto, a dla mnie to jest po prostu piekne!! cos sie w koncu ruszylo, pojawila sie konkurencja ktora nie wchodzi w uklady, wczesniej juz ustalone podzialy rynku i robi zamet!! TAK DALEJ PLAY!!

  • 0

    246. ~kami  2009-06-16 11:28:16  host: host88-89-206-34.limes.com.pl

    Liczba wniosków nie jest tak duża bo prawownicy wprowadzają w błąd klienta. Play nie jest tańszy ale jak komuś nie chce się śledzić promocji jest jak znalazł.

  • 0

    247. ~marta  2009-06-16 13:17:33  host: 213.215.80.146

    Ja rozmawiac umie , tylko ze z PLusem nie ma rozmowy, maja zaznaczone w systemie 28.05 i system naliczył karę. Pisma od nich nie mam, tylko ustne stwierdzenie. Mogę złozyc reklamację , ale teraz karę mam naliczoną. Zastanawiam czy wycofac przeniesienie?, tylko tez nie wiem czy ta kara teraz zniknie, bo może plus znalazł sobie nowy sposób odkucia się?

  • 0

    248. ~plusiak  2009-06-16 19:56:24  host: 86-82-n1.aster.pl

    Stań sobie Pan, Pani Bauc w koljce w Mariocie. Chce przedłużyć umowę, przede mną 40-50 osób, a oferta dla mnie jest tylko w salonie firmowym. Pracują 3-4 stanowiska obsługi klienta...

  • 0

    249.  2009-06-17 08:49:36

    28.05 - co to za data jest? jak uzasadniają, ze to ta data jest "ważna"?

  • 0

    250. ~  2009-06-17 16:27:16  host: f96-025.opera-mini.net

    Bauc tylko sie nie poplacz. Haha

  • 0

    251. ~Pepe  2009-06-17 19:58:21  host: host-81-190-213-215.wroclaw.mm.pl

    Złożyłem wypowiedzenie , ponieważ nie zgadzam się z nowym regulaminem w Plusie (mam na numery na firmę) i już na drugi dzień dostałem z sieci na oba numery sms straszący konsekwencją kar za zerwanie umowy i podany numer na który mam zadzwonić odwołać wypowiedzenie!!! I kto tu gra nie fair, teraz dopiero mnie wkurzyli - wybieram się do Federacji Konsumentów i do mediów, sami chcieli...

  • 0

    252. ~Bela  2009-06-17 20:04:05  host: host-81-190-213-215.wroclaw.mm.pl

    Mnie nie przysłali informacji z rachunkiem, mam jeszcze czas do zapłaty 5 dni, ale już złożyłam rezygnację w związku ze zmianą regulaminu. Mnie też na drugi dzień przysłali sms o karze za zerwanie umowy i możliwości odwołania pod numerem... Piękne chwyty stosują, ale nie dam się zastraszyć-jako konsumentka mam swoje prawo to Plus zmienia regulamin w trakcie trwania umowy choćby nakazując sobie płacić za szczegółowy wydruk połączeń do faktury 5 PLN !!!

  • 0

    253. ~ahahah  2009-06-17 22:56:04  host: chello081018196226.chello.pl

    piszcie skargi do UKE. ponizej macie linka: http://www.urtip.gov.pl/uke/index.jsp?place=Menu07&news_cat_ id=326&layout=9

  • 0

    254. ~  2009-06-18 05:19:03  host: 94.254.237.64

    Marta - nie poddawaj się i nie rezygnuj. Pisz/dzwoń do uke, uokik'u. Oni liczą właśnie na to, że zastraszając słabych którzy się nie znają/nie walczą zmuszą ich do łaskawego powrotu i będą z nich doić dalej.

  • 0

    255. ~krokody  2009-06-18 21:00:07  host: host-241.sun.net.pl

    witam po ostatniej awarii plusa to tak sie zastanawiam kto ma gorszej jakości usługi??

  • 0

    256. ~a ja wolę playa  2009-06-18 22:04:21  host: apn-77-114-98-170.dynamic.gprs.plus.pl

    Cóż - a ja wolę playa! To dzięki takiej konkurencji ceny lecą w dół! Przy okazji korzystam jeszcze z orange ale niedługo odejdę całkiem do playa albo plusa - zobacze jak się sytuacja bedzie rozwijała. Mam 2 telefony na abonament w playu - wszystko klarownie i przejrzyście!! Nie wiem o co chodzi człowiekowi piszącemu ten artykuł....

  • 0

    257. ~  2009-06-18 22:34:04  host: ech147.internetdsl.tpnet.pl

    play tez ma haczyki. doladowywac nie musisz konta ale po 30 dniach tracisz darmowe smsy i do wszystkich nawet w sieci musisz placic 8gr za smsa no to sila rzeczy musisz doladowac konto by miec za darmo. poza tym do play z innych sieci jest drozej:)

  • 0

    258. ~Marta  2009-06-19 12:47:21  host: acxi244.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ten 28.05 to jest wymyslony przez plusa, wg. nich wyslam 28.05 czyli po czasie i musze zapacic karę . Juz przesly mi oficjalne listy z karą. Napiszę reklamację i może się zmiszcze w tym miesiącu. Widzę że nie tylko ja jestek straszona karami.

  • 0

    259. ~ciekawy  2009-06-19 19:03:50  host: 093105230153.zory.vectranet.pl

    wlo napisał: "~marta - więc nie ma znaczenia data doręczenia ;-) Przeczytaj regulamin". Pokaż mi w którym miejscu regulaminu jest napisane, że nie ma znaczenia data doręczenia? Bo w innym przypadku obowiązuje art. 61 kc, który mówi że liczy się data doręczenia, więc wprowadzasz w błąd

  • 0

    260. ~Marta  2009-06-20 19:36:49  host: acyo69.neoplus.adsl.tpnet.pl

    do 259 plus twierdzi że liczy sie data wysania, ale dzisiaj sie dowiedziaam że liczą faktycznie 6 dni , 20 termin platnosci , i 7 dni to dla nich jest 26 ostatnim dniem zlozenia wypowiedzenie, tak mi dzisiaj powiedzial nowy konsultant, co jest sprzeczne z tym co mowi UOK, bo wg nich to sie liczy od nastepnego dnia. Co konsultant to inna odpowiedz.

  • 0

    261. ~Pep  2009-06-23 21:31:33  host: host-81-190-213-215.wroclaw.mm.pl

    Dzięki za radę , napisałem skargę do UKE. Zadzwoniłem też do konsultanta Plusa o wyjaśnienie, bo mi teraz nadesłali pismo,że naliczą karę! On powiedział,że ... nie wie od kiedy jest zmiana regulaminu (rozbrajający gostek)!!! Ale ,że łaskawcy mi nie naliczą kary jeśli wycofam wypowiedzenie ! Konsultanci mają za zadanie nie dopuścić za wszelką cenę do rezygnacji, dlatego ja teraz na pewno już zdania nie zmienię! Bezczelni, nie dość,że nie przysłali mi nowego regulaminu w nadesłanej 15.06 fakturze (to właśnie rozliczenie za maj kończy mi się 5.06) z fakturą - termin płatności do 22.06, aby nie zmieścić się z wypowiedzeniem w ciągu siedmiu dni , to jeszcze po tylu latach (od 1996 roku) robią ze mnie durnia i wmawiają,że niby regulamin może wysłali z ... fakturą kwietniową (a też nic nie było) !!! Jestem też umówiony na spotkanie w Federacji Konsumentów, bo to podłe postępowanie, mnopolistyczne wręcz... Taki wał im dam tysiaka kary, którą mnie straszą !!! Nie dajcie się ludzie, trzymam za Was kciuki!!!

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-104-61.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.