Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Bardzo dobry rok PTC

Bardzo dobry rok PTC

WitekT 1 Marca 2005 23:10

0 0

Polska Telefonia Cyfrowa w 2004 r. odnotowała rekordowy zysk - 1 mld zł.

Ten wynik oraz ilość przyłączeń, która na koniec roku zaowocowała liczbą 8,6 mln klientów stawia nas na pozycji niekwestionowanego lidera rynku – powiedział Bogusław Kułakowski, Prezes Zarządu PTC.

Czwarty kwartał 2004 przyniósł niespotykany dotąd, bardzo szybki rozwój rynku telefonii mobilnej. Wskaźnik penetracji sięgnął 60,5% (5,0% wzrost IV kwartale, 15,5% wzrost w skali całego roku). W IV kwartale 2004 r. liczba klientów PTC przekroczyła 8,6 milionów, co według szacunków PTC daje jej blisko 37,4% czyli największy udział w polskim rynku.

Przychody spółki zwiększyły się o blisko 15% - do 6,4 miliarda złotych. Wzrost liczby klientów o 38,9%, głównie w segmencie pre-paid oraz spadek średniego wskaźnika ARPU do 66,9 zł wiązały się ze znaczną obniżką cen usług oferowanych pod marką Era i Heyah. Obniżki cen będące inicjatywą PTC, przyniosły gruntowne zmiany na rynku i przyspieszyły wzrost penetracji usług telefonii komórkowej.




EBITDA wyniosła blisko 2,8 miliarda złotych, w porównaniu do 2,1 mld w 2003. Co warte podkreslenia marża EBIDTA wzrosła do ponad 43% w porównaniu do 37,6% rok wcześniej. Jest to efekt optymalizacji kosztów operacyjnych i większej ilości przyłączeń, przede wszystkim klientów pre-paid (czyli o niższym jednostkowym koszcie pozyskania), a także zmniejszenia subsydiowania ofert abonamentowych.

Zgodnie z polityką firmy zmniejszyły się koszty finansowania, głównie dzięki refinansowaniu zadłużenia. W związku z wykupem obligacji koszty finansowe netto spółki w 2004 kształtowały się na podobnie jak w 2003 r. Wszystkie obligacje PTC zostały wykupione przedterminowo co umożliwiło wyrejestrowanie PTC z listy wierzycieli w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych.

Te wyniki wskazują na realizowaną z sukcesem misję Polskiej Telefonii Cyfrowej. Dzięki wysiłkowi załogi PTC jest firmą nowatorską i innowacyjną, szybko odpowiada na zapotrzebowanie rynku. Poprzez to zyskujemy zaufanie naszych klientów czego skutkiem jest ten wyjątkowo dobry wynik finansowy – powiedział Bogusław Kułakowski, Prezes PTC.

Źródło tekstu: Era     

Dodaj do:
w sumie: 3
  • 0

    1. ~Pero  2005-03-02 07:27:00  host: pf.epsa.pl

    Skąd ten zysk skoro stawki połączeń już są ponoć na granicy opłacalności.Ostatnio sparwdziłem jak to się ma w NY-za 40$ 600 minut i do tego nielimitowane rozmowy w weekend - im się opłaca, a u nas jakoś nie

  • 0

    2. ~Marek  2005-03-02 09:42:00  host: prosie11-1.aster.pl

    Szacuneczek! W polskich warunkach utrzymanie zysków to powód do gratulacji, bo rząd robi wszystko żeby firmy poplajtowały. PTC jest liderem w komórkach, i słusznie jej się ten zysk należy.

  • 0

    3. ~janoceek  2005-03-02 19:46:00  host: dpe40.neoplus.adsl.tpnet.pl

    mysle ze na klientach sie pozytywnie to odbije

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-136-26.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.