DAJ CYNK

Bankowość mobilna w Polsce ma się bardzo dobrze

msnet

Prawo, finanse, statystyki

Polacy aktywniej niż mieszkańcy innych państw europejskich korzystają z bankowości mobilnej - wynika z "Finansowego Barometru ING".



Polacy aktywniej niż mieszkańcy innych państw europejskich korzystają z bankowości mobilnej - wynika z "Finansowego Barometru ING".

Polacy posiadają nieznacznie mniej urządzeń mobilnych, niż mieszkańcy innych części Europy, ale jednocześnie aktywniej ich używają do wykonywania operacji bankowych. 65% użytkowników urządzeń mobilnych w Polsce co najmniej raz skorzystało z bankowości mobilnej - wynika z badania "Finansowy Barometr ING". Pod tym względem wyprzedzili nas tylko mieszkańcy Turcji (80%).



Polscy posiadacze urządzeń mobilnych najczęściej przy ich pomocy sprawdzają stan konta bankowego lub historię transakcji (65%), opłacają rachunki (51%), albo wykonują przelew między własnymi kontami (44%). 34% Polaków z urządzeniem mobilnym wysyła za ich pomocą pieniądze krewnym lub znajomym, a 26% szuka przy ich użyciu lokalizacji najbliższego bankomatu lub oddziału banku.



Po raz kolejny potwierdza się, że Polacy należą do najnowocześniejszych społeczeństw w Europie jeśli chodzi o adopcję nowych rozwiązań w finansach osobistych. Smartfon stał się prawdziwym mobilnym centrum dowodzenia pieniędzmi Polaków. Za jego pomocą sprawdzamy stan konta i historię transakcji, opłacamy rachunki i dokonujemy innych przelewów.

Skąd taki entuzjazm Polaków do korzystania z nowych technologii w finansach? Duża w tym zasługa faktu, że Polska stosunkowo niedawno dołączyła do grona państw rozwiniętych. Paradoksalnie dzięki temu polski sektor bankowy mógł przeskoczyć pewne archaiczne już rozwiązania stosowane na zachodzie i od dawna proponuje klientom innowacyjne na skalę światową produkty i usługi. Dlatego dla Polaków takie usługi jak bankowość mobilna czy płatności zbliżeniowe są zupełnie oczywiste i naturalne
- powiedział Karol Pogorzelski, ekonomista ING Banku Śląskiego.

Ponad połowa (53%) mieszkańców państw, które brały udział w badaniu, jako najważniejszy powód korzystania z bankowości mobilnej podała wygodę. Istotny był także fakt, że ich bank zaczął oferować taką usługę lub sami zaczęli używać urządzenia, który korzystanie z takiej usługi umożliwił (po 13%). Jako powody omijania bankowości mobilnej Polacy wskazywali najczęściej brak zaufania do oferowanych zabezpieczeń (54%), a także brak potrzeby (22%) i zbyt duży poziom komplikacji tego typu rozwiązań (12%).



Finansowy Barometr ING to cykliczne badanie Grupy ING, badające zachowania i postawy konsumentów wobec zagadnień finansowych w Polsce i na świecie. Badanie zostało przeprowadzone w lutym 2017 r. w 13 krajach: Polska, Austria, Belgia, Czechy, Francja, Hiszpania, Holandia, Luksemburg, Niemcy, Rumunia, Turcja, Wielka Brytania, Włochy. W badaniu wzięło udział 12 662 respondentów, w tym 1004 z Polski.

Zobacz: pełna treść raportu z badania "Finansowy Barometr ING"

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: ING