Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Bank w telefonie? Tylko do najprostszych czynności

Bank w telefonie? Tylko do najprostszych czynności

LuiN 19 Grudnia 2016 15:35

1 4

Deutsche Bank przeprowadził w Polsce badanie, sprawdzając, do jakich czynności finansowych przydaje się jego posiadaczom smartfon.

Okazuje się, że wykorzystujemy go przede wszystkim do najbardziej podstawowych operacji, takich jak sprawdzanie stanu konta (42%) i historii transakcji (41%). Co trzeci użytkownik smartfonu opłaca za jego pomocą rachunki (34%) i wykonuje przelewy międzybankowe (32%).

Bardziej zaawansowane działania, takie jak zarządzanie inwestycjami, wykonuje na smartfonie 6% badanych, choć jak wynika z ich deklaracji, jest to niemal wyłącznie domena mężczyzn.




Statystyczny użytkownik smartfonu to częściej mężczyzna, niż kobieta (według badania odpowiednio 62 i 52%). Im respondent starszy, tym prawdopodobieństwo, że posługuje się takim urządzeniem, jest mniejsze. Wśród osób w wieku powyżej 55 lat ma go zaledwie co trzecia osoba, podczas gdy wśród ankietowanych w wieku 18-24 lat smartfon w kieszeni mają już wszyscy bez wyjątku.

Dane do raportu zebrane zostały w lipcu tego roku. Według nich 43% Polaków wciąż nie posiada smartfonu.

Źródło tekstu: Deutsche Bank     

w sumie: 22
  • 1

    3.  2016-12-19 16:19:40

    @2, Wąglik - Mam konto w innym banku i zwyczaje zbieżne w powyższymi statystykami. Bardzo rzadko jakieś poważniejsze operacje wykonuję mobilnie.

  • 1

    4.  2016-12-19 16:27:53

    aplikacja tylko do sprawdzenia stanu konta, wszystkie przelewy standardowo przez desktop

  • 0

    5. ~  2016-12-19 16:33:14  host: 188.146.76.98.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @2: Zapewne przygotowują się do wprowadzenia aplikacji, stąd te badania.
    Bankowość mobilna to nie tylko dedykowane aplikacje. Część banków ma mobilne odmiany swoich serwisów transakcyjnych WWW (light lub RWD).
    Osobiście wolę takie rozwiązania od appki, bo wersję "przeglądarkową" uruchomisz na prawie każdym urządzeniu - nie musisz mieć koniecznie smartfona/tabletu ze wspieraną wersją systemu operacyjnego.

  • 0

    6. ~  2016-12-19 16:59:27  host: agab11.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "Deutsche Bank przeprowadził w Poklsce" -gdzie "Pokisce" ??? :)

  • 0

    7.  2016-12-19 17:25:58

    Ha szok! Właśnie zalogowałem się do banku a tam zaproszenie do korzystania z nowej graficznej wersji systemu :) Podobno samodostosowującej się do urządzenia z którego korzystamy :) Przyznam, że wygląda lepiej.. może doczekamy się apki mobilnej..

  • 0

    8. ~♥~  2016-12-19 17:30:33  host: 8.37.225.44

    6). Za dużo razy w pokemon Go grał
    :-D

  • 1

    9. ~Krak  2016-12-19 17:34:02  host: 80.50.117.134

    Ze wszystkich rachunków jakie posiadam tylko DM nie ma wersji mobilnej swojego serwisu.
    Trochę mnie śmieszy bo badaniami próbują sobie udowodnić, że dobrą drogę obrali nie wchodząc w mobilne rozwiązania
    albo są tak daleko od rynku że postanowili wydać mln żeby ktoś im potwierdził bo jak nie wyjdzie to zasłonią się niezależnymi badaniami. DB został z tyłu i teraz coś próbują zrobić ale słabo to widzę.

  • 1

    10.  2016-12-19 17:55:03

    Uciekłem z Deutsche Banku za ich archaiczny interfejs w panelu bankowym - koniec lat 90 normalnie. Strona na tabelkach. Nie ma aplikacji mobilnej co wiąże się z tym, że nie ma szans na BLIKA czy Android Pay.

  • 0

    11.  2016-12-19 18:00:51

    uikol - co masz na myśli mówiąc o panelu bankowym? Stronę www?

  • 0

    12. ~  2016-12-19 18:25:24  host: 178-37-228-164.adsl.inetia.pl

    Alez odkrycze, no nie moge... Przeciez to oczywiste. Nikt oprocz *** nie bedzie zarzadzac pieniedzmi w telefonie! Toz to absurd!

  • 0

    13. ~roman  2016-12-19 19:14:26  host: 178-37-33-156.adsl.inetia.pl

    @10 uciec z DB można raczej dlatego że jest tam strasznie drogo, a stary interfejs akurat pasuje np starszym ludziom

  • 2

    14.  2016-12-19 19:24:33

    wieksze przelewy i wzniejsze operacje zdecydowanie lepiej na komputerze robić, ale do szbkiego sprawdzenie tel idealny

  • 0

    15. ~  2016-12-19 20:38:31  host: 168.235.196.63

    w czasie wojny za zabicie Niemca dostawalo sie medal

  • 0

    16.  2016-12-19 21:07:48

    sprawdzenie konta i szybki przelew - ale to wszystko. nawet nie pamiętam, żebym kiedykolwiek rachunki z teleofnu opłacał

  • 1

    17.  2016-12-19 22:51:13

    wejście na aplikacje bankową tylko po to,żeby sprawdzić stan konta i nic więcej, uważam za przejaw strachu i chyba braku wiedzy i możliwości takiej aplikacji, bezpieczeństwo a raczej zagrożenia są takie same, dla osoby sprawdzającej stan konta jak i dla osoby intensywnie działającej na aplikacji.

  • 0

    18. ~o snowdenie  2016-12-20 07:34:21  host: user-164-127-130-55.play-internet.pl

    dalej ufajcie technice i piszcie negatywnie o ustawie antyterrorystycznej a codziennie nagrywa wasz telefon kolegów i was, ale co tam macie zajebiste telefony i zero prywatności do czasu aż będziecie niewygodni dla pisu lub kodziarzy i ich mocodawców np.obrzydliwi katolicy lub patryjoci których tak nie lubią w Socjakistycznych republikach unii europejskiej-sodomicji z kod :
    http://tlp.is/c44

  • 0

    19. ~Master Chief  2016-12-20 08:32:35  host: gny186.internetdsl.tpnet.pl

    Wszystkie rachunki opłacam na telefonie, sprawdzam stan konta, kontroluję wydatki, historię przelewów, opłacam zakupy w internecie, wykonuję przelewy do znajomych i rodziny. Właściwie na komputerze zalogowałem się do banku tylko na początku, po założeniu konta, by poustawiać wszystko jak należy. Powodem, oprócz wygody korzystania, jest dla mnie bezpieczeństwo, ponieważ urządzenie z systemem BB10 jest moim zdaniem lepiej zabezpieczon od komputera a Windows.

  • 1

    20. ~Lukikuki  2016-12-20 08:34:24  host: public-gprs359200.centertel.pl

    Ale przecież przez aplikację niewiele więcej da się zrobić bo ich funkcjonalność jest ograniczona...Ja kupuję bilety np bo mój bank udostępnia. Gdyby udostępnił inne funkcje, to bym wykonywał mobile

  • 1

    21. ~  2016-12-20 12:14:45  host: 188.146.86.167.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    przyszłość e-bankowości to przede wszystkim systemy transakcyjne wykonane w technologii RWD (strona internetowa dopasowująca się do parametrów wyświetlacza), a nie ograniczone aplikacje, pozwalające na wykonanie tylko podstawowych transakcji.

    Appka jest dobra na małych urządzeniach (telefony).
    A na tablecie lepiej sprawdzi się strona RWD.

  • 0

    22. ~gość  2016-12-21 11:46:53  host: public-gprs351952.centertel.pl

    Info z regulaminu Aliora: jeżeli telefon posiada roota, bank nie ponosi żadnej odpowiedzialności w przypadku szkód. Dziękuję, nie korzystam.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-129-162.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.