Koncern Axel Springer Polska analizuje możliwości wejścia na polski rynek komórkowy, jako wirtualny operator (MVNO) - informuje Dziennik Gazeta Prawna. Oferta może być wzorowana na niemieckim BILDmobil, który wykorzystuje markę tabloidu Bild.
Usługa Bildmobil ruszyła pod koniec 2007 roku. Oferuje karty pre-paid do telefonów komórkowych i dostęp do internetu. Jednocześnie powstał serwis, oferujący m.in. artykuły i zdjęcia przygotowywane przez redakcję gazety. Użytkownicy telefonii Bildmobil mają do niego darmowy dostęp. W Polsce Axel Springer Polska może wykorzystać w podobny sposób tabloid Fakt. Koncern wydaje także m.in. Przegląd Sportowy, Forbes, Newsweek, Auto Świat i Komputer Świat.
Biorąc pod uwagę strategię koncernu zakładającą przenoszenie na inne rynki modeli biznesowych stosowanych w Niemczech, wejście na rynek telefonii komórkowej może nastąpić w przyszłym roku.
Ewentualny start nowego MVNO nie będzie jednak łatwy. Na rynku jest duża konkurecja, a do tej pory działający wirtualni operatorzy nie zdobyli dużego rynku. Jak wynika z danych o polskim rynku kart SIM, działający MVNO po drugim kwartale posiadali ok. 127 tys. kart SIM.
Źródło tekstu: Dziennik Gazeta Prawna, wł