DAJ CYNK

Axel Springer Polska kolejnym MVNO?

sirmark

Wydarzenia

Koncern Axel Springer Polska analizuje możliwości wejścia na polski rynek komórkowy, jako wirtualny operator (MVNO) - informuje Dziennik Gazeta Prawna. Oferta może być wzorowana na niemieckim BILDmobil, który wykorzystuje markę tabloidu Bild.

Koncern Axel Springer Polska analizuje możliwości wejścia na polski rynek komórkowy, jako wirtualny operator (MVNO) - informuje Dziennik Gazeta Prawna. Oferta może być wzorowana na niemieckim BILDmobil, który wykorzystuje markę tabloidu Bild.

Usługa Bildmobil ruszyła pod koniec 2007 roku. Oferuje karty pre-paid do telefonów komórkowych i dostęp do internetu. Jednocześnie powstał serwis, oferujący m.in. artykuły i zdjęcia przygotowywane przez redakcję gazety. Użytkownicy telefonii Bildmobil mają do niego darmowy dostęp. W Polsce Axel Springer Polska może wykorzystać w podobny sposób tabloid Fakt. Koncern wydaje także m.in. Przegląd Sportowy, Forbes, Newsweek, Auto Świat i Komputer Świat.

Biorąc pod uwagę strategię koncernu zakładającą przenoszenie na inne rynki modeli biznesowych stosowanych w Niemczech, wejście na rynek telefonii komórkowej może nastąpić w przyszłym roku.

Ewentualny start nowego MVNO nie będzie jednak łatwy. Na rynku jest duża konkurecja, a do tej pory działający wirtualni operatorzy nie zdobyli dużego rynku. Jak wynika z danych o polskim rynku kart SIM, działający MVNO po drugim kwartale posiadali ok. 127 tys. kart SIM.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Dziennik Gazeta Prawna, wł