DAJ CYNK

Avaya, Nokia i Formuła 1

WitekT

Wydarzenia

Avaya wraz z Nokią wdrożą pilotażowy system telefonii stacjonarno-komórkowej opartej na protokole IP dla teamu Formuły 1 - B.A.R. Honda.

Avaya wraz z Nokią wdrożą pilotażowy system telefonii stacjonarno-komórkowej opartej na protokole IP dla teamu Formuły 1 - B.A.R. Honda.

System łączności telefonii IP zaprojektowany dla B.A.R. Honda składa się ze smartfonów Nokia 6630, wyposażonych w aplikację Avaya Communications Manager i opartej na infrastrukturze stałych linii telefonicznych. Dzięki wprowadzonemu rozwiązaniu użytkownicy będą dostępni pod tym samym numerem służbowym, bez względu na to, czy w danym momencie posługują się urządzeniem stacjonarnym czy też mobilnym. Mogą też korzystać z pełnej funkcjonalności telefonii biznesowej - przekierowywania połączeń, skróconego wybierania numerów wewnętrznych, czy rozbudowanych funkcji konferencyjnych. Oznacza to, że komunikacja z członkami teamu B.A.R Honda pracującymi obok toru rajdowego lub znajdującymi się daleko od wyścigów, jest szybsza, a oni sami uzyskują natychmiastowy dostęp do potrzebnych im informacji.

Połączenie w ramach jednego systemu telefonii komórkowej i stacjonarnej oraz możliwość posiadania w jednym telefonie dwóch profilów: służbowego i prywatnego ułatwiają kontrolę kosztów połączeń telefonicznych. Jak szacują przedstawiciele B.A.R. Honda, wdrożenie systemu Avaya/Nokia zredukuje koszty połączeń o niemal jedną trzecią i ułatwi zaplanowanie wydatków, związanych z kolejnymi wydarzeniami Formuły 1.

Konwergentny system stacjonarno-komórkowy został zainstalowany w centrum operacyjnym w Brackley - liczącej 86 tys. metrów kwadratowych siedzibie teamu B.A.R. Honda w Wielkiej Brytanii. Pilotaż systemu prowadzi 20 pracowników - w tym członków zespołów wyścigowych i testowych oraz mechaników i inżynierów pracujących w fabryce - i będzie miał miejsce zarówno podczas 19 wyścigów rozgrywanych na całym świecie (począwszy od Grand Prix Wielkiej Brytanii w dniu 10 lipca), jak też podczas odbywających się pomiędzy nimi sesji testowych.

David France, dyrektor Departamentu IT B.A.R. Honda powiedział: Od kiedy zdecydowaliśmy się na przeniesienie do telefonii IP, zauważyliśmy znaczące oszczędności czasu i kosztów oraz polepszenie się łączności pomiędzy członkami naszego zespołu a naszymi partnerami. Oczekujemy, że pilotowany przez nas system Avaya/Nokia jeszcze bardziej pozwoli nam zwiększyć naszą produktywność.

Za wdrożenie odpowiada partner biznesowy Avaya - firma STL Communications Ltd., która wcześniej przeprowadziła migrację B.A.R. Honda do telefonii IP, również opartej na rozwiązaniach Avaya (serwery multimedialne S8700, bramy multimedialne G650, softphony IP, oprogramowanie Communication Manager). STL Communications zapewnia B.A.R. Honda również usługi monitorowania sieci Avaya Service Span - serwis 24 godziny na dobę, zdalnie oraz w siedzibie klienta.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Avaya