Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Avaya, Nokia i Formuła 1

Avaya, Nokia i Formuła 1

WitekT 30 Sierpnia 2005 09:33

0 0

Avaya wraz z Nokią wdrożą pilotażowy system telefonii stacjonarno-komórkowej opartej na protokole IP dla teamu Formuły 1 - B.A.R. Honda.

System łączności telefonii IP zaprojektowany dla B.A.R. Honda składa się ze smartfonów Nokia 6630, wyposażonych w aplikację Avaya Communications Manager i opartej na infrastrukturze stałych linii telefonicznych. Dzięki wprowadzonemu rozwiązaniu użytkownicy będą dostępni pod tym samym numerem służbowym, bez względu na to, czy w danym momencie posługują się urządzeniem stacjonarnym czy też mobilnym. Mogą też korzystać z pełnej funkcjonalności telefonii biznesowej - przekierowywania połączeń, skróconego wybierania numerów wewnętrznych, czy rozbudowanych funkcji konferencyjnych. Oznacza to, że komunikacja z członkami teamu B.A.R Honda pracującymi obok toru rajdowego lub znajdującymi się daleko od wyścigów, jest szybsza, a oni sami uzyskują natychmiastowy dostęp do potrzebnych im informacji.

Połączenie w ramach jednego systemu telefonii komórkowej i stacjonarnej oraz możliwość posiadania w jednym telefonie dwóch profilów: służbowego i prywatnego ułatwiają kontrolę kosztów połączeń telefonicznych. Jak szacują przedstawiciele B.A.R. Honda, wdrożenie systemu Avaya/Nokia zredukuje koszty połączeń o niemal jedną trzecią i ułatwi zaplanowanie wydatków, związanych z kolejnymi wydarzeniami Formuły 1.




Konwergentny system stacjonarno-komórkowy został zainstalowany w centrum operacyjnym w Brackley - liczącej 86 tys. metrów kwadratowych siedzibie teamu B.A.R. Honda w Wielkiej Brytanii. Pilotaż systemu prowadzi 20 pracowników - w tym członków zespołów wyścigowych i testowych oraz mechaników i inżynierów pracujących w fabryce - i będzie miał miejsce zarówno podczas 19 wyścigów rozgrywanych na całym świecie (począwszy od Grand Prix Wielkiej Brytanii w dniu 10 lipca), jak też podczas odbywających się pomiędzy nimi sesji testowych.

David France, dyrektor Departamentu IT B.A.R. Honda powiedział: Od kiedy zdecydowaliśmy się na przeniesienie do telefonii IP, zauważyliśmy znaczące oszczędności czasu i kosztów oraz polepszenie się łączności pomiędzy członkami naszego zespołu a naszymi partnerami. Oczekujemy, że pilotowany przez nas system Avaya/Nokia jeszcze bardziej pozwoli nam zwiększyć naszą produktywność.

Za wdrożenie odpowiada partner biznesowy Avaya - firma STL Communications Ltd., która wcześniej przeprowadziła migrację B.A.R. Honda do telefonii IP, również opartej na rozwiązaniach Avaya (serwery multimedialne S8700, bramy multimedialne G650, softphony IP, oprogramowanie Communication Manager). STL Communications zapewnia B.A.R. Honda również usługi monitorowania sieci Avaya Service Span - serwis 24 godziny na dobę, zdalnie oraz w siedzibie klienta.

Źródło tekstu: Avaya     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-107-22-102-16.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.