Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości AT&T systematycznie zawyżała ilości przetransferowanych danych?

AT&T systematycznie zawyżała ilości przetransferowanych danych?

Q! 22 Maja 2011 17:31

0 0

Telewizja MSNBC twierdzi, że sieć AT&T systematycznie zawyżała ilości danych, jakie transferowali na swoich urządzeniach posiadacze iPhone’ów i iPadów. Czyżby szykował się pozew zbiorowy w tej sprawie?

Aby zbadać dokładniej całą sprawę, MSNBC wynajęło niezależną firmę komputerową. Zakupiła ona nowy egzemplarz iPhone’a, wyłączyła w nim wszystkie usługi mogące generować przesył danych i pozostawiła telefon w stanie czuwania na 10 dni.

W tym czasie telefon zestawił 35 sesji przesyłu danych. Po dokładniejszym przyjrzeniu się większej liczbie przypadków okazało się, że AT&T zawyżała klientom ilość przesyłanych danych na iPhone’ach i iPadach średnio o 7 do 14%. W skrajnym przypadku było to nawet 300%.




Co więcej, firma zajmująca się badaniem sprawy stwierdziła, że takie zawyżanie obecne było na wszystkich analizowanych rachunkach. Na każdym z nich ilość danych liczona była na niekorzyść klienta, nigdy na korzyść.

W odpowiedzi AT&T stwierdziła, że badanie było bezpodstawne i nijak się ma do zasady działania smartfonów i innych urządzeń korzystających z przesyłu danych. Argumentuje ona, że tego typu urządzenia bardzo często przesyłają dane w tle bez wiedzy użytkowników, z czego mogą wynikać wnioski płynące z badań.

Takie tłumaczenie nie przekonało jednak klientów, którzy otrzymywali zawyżone rachunki. W sumie jest ich około 20 mln, co stanowi argument za wniesieniem pozwu zbiorowego. Prawnicy już szukają przepisów, na których mogliby oprzeć pozew.

Źródło tekstu: BoyGenius Report     

Dodaj do:
w sumie: 16
  • 1

    1. ~fism  2011-05-22 17:39:19  host: 77-253-40-2.adsl.inetia.pl

    A to nie powinien być pozew do Apple, że iPhone samoczynnie generuje polaczenia z internetem? Przeciez to jest jakas kosmiczna bzdura.

  • 0

    2. ~ala  2011-05-22 17:39:22  host: public-gprs72513.centertel.pl

    no to mamy klops...

  • 0

    4.  2011-05-22 17:54:21

    @3 i inne sieci kolego ;-)

  • -1

    5. ~  2011-05-22 18:01:13  host: v30-06.opera-mini.net

    @3, dokładnie. Najwięcej takich przypadków bylo w pley. Najmniejszy operator a najwiecej takich nieprzyjemnych sytuacji

  • 1

    6. ~Mądry Student  2011-05-22 18:15:04  host: v06-15.opera-mini.net

    AT&T dostaje korzyści majątkowe od Apple za promowanie ich iPhone’ów i iPadów kto mądry to zauważy ten fakt.

  • 0

    7.  2011-05-22 18:37:15

    1* na tej samej zasadzie powinien być pozew do Google, przecież Android też sam w tle zagląda do sieci. Oczywiście w 2 w/w systemach jest możliwość zablokowania transmisji danych jednym kliknięciem...

  • -2

    8. ~fism  2011-05-22 19:00:44  host: 93-186-23-80.rdns.blackberry.net

    @7: oczywiscie ja nie mowie, że Apple jest winne calemu zlu (bo jest winne tylko wiekszosci ;-)), ale o to, że ludzie 'wala' do zlych drzwi. Jeśli autorzy testu wylaczyli nie aplikacje, tylko cala transmisje danych, to faktycznie winne jest ATT. Jeśli tylko pozamykali to co im się wydawalo, że moze się laczyc z netem, to sa fima-krzak zlozona z odrzutow z 'koledzu' i faktycznie nie maja pojecia o tym jak dzialaja smartfony.

  • -2

    9. ~  2011-05-22 20:26:24  host: public-gprs205893.centertel.pl

    Czytając tytuł myślałem, że jakoś źle naliczają transfer, typu ktoś pobrał jeden plik 100MB, a w billingu pokazało 105MB itd. Ale tutaj? Niech do Cupertino skargi składają, że ajfon za bardzo "tęsknił" za centralą, że się koniecznie musiał z nią łączyć... Przecież operator jest tutaj tylko pośrednikiem - zapewnia dostęp do internetu, z którego urządzenie korzysta w sposób dowolny.

  • 0

    10. ~  2011-05-22 21:26:40  host: public-gprs140447.centertel.pl

    Przecież nikt nie każe korzystać z takiego sprzętu. A co do naliczania to wystarczy przeanalizować bilingi orange....ja wlaczylem z nimi pół roku o anulowanie rachunku za 600zl. Szli w zaparte a ich system oszukuje klientów i nie pokazuje prawdziwego stanu pakietów czego konsekwencją są przekroczenia a przy obecnej ratyfikacji to może być bolesne....

  • 0

    11.  2011-05-22 23:01:19

    Czy to czasem nie chodzi o to, że przesył jest naliczany z dokładnością do 100kb? Bo jeśli tak, to przecież taki zapis powinien się znaleźć w umowie.

  • 0

    12. ~fism  2011-05-22 23:02:24  host: host-81-190-229-120.wroclaw.mm.pl

    @10: chyba taryfikacji... :D

  • 0

    13. ~fism  2011-05-22 23:03:52  host: host-81-190-229-120.wroclaw.mm.pl

    @11: nie, przecież chodzi o to, że telefon leży i nabija transfer (co miałoby być niby winą ATT)

  • 1

    14. ~madark  2011-05-23 00:45:59  host: afqi181.neoplus.adsl.tpnet.pl

    http://www.bgr.com/2011/05/20/att-accused-of-overcharging-iphone -ipad-users-for-cellular-data-in-latest-lawsuit-video/ W źródle jest, że 35 sesji pojawiło się na billingu, a nie że je zestawił telefon!!! Poza tym jest obrazek z iPhone pokazujący, że telefon nie odnotował żadnej transmisji, ale nie jestem przekonany, że to dowód w tej sprawie :-)

  • 0

    15.  2011-05-23 10:53:30

    9. - operator jst stroną umowy o świadczenie usług... jeśłi każe klientow płacić za usługi nie zamówione... to chyba logiczne, zę jest złodziejem i powinien ponieść konsekwencje tego działania? Nie ma obowiązku dostarczać klientom urządzeń - te są w sklepach... W całej sprawue widzę - jak to zwykle w Ameryce - nie interes operatora czy konsumentów... To jest wg mnie kolejny przykłąd szukania przez jakieś grono prawników źródłą zarobieia olbrzymich pieniędzy. Typowe dla Ameryki - w każdej branży tak się robi, a procent od odszkodowania to są pieniądze nie do pogardzenia. Dla mnie śmieszne, chociaż nie humorystyczne - to poważna sprawa jest, bo praktyka wg mnie szkodliwa. I nie zgodzę się z gosami, ze jest ktoś kto dba o interes klienta. Oni od tego tak jak my mają rządowe organizacje. Czemu te organizacje tego nie robią jak należy? Bo nie skutkuje to takimi odszkodowaniami jak z pozwów za debili, któzy nie wiedzą, ze kawa może być i powinna być gorąca ;-)

  • 0

    16.  2011-05-23 10:54:56

    14. ~madark - a to tym bardziej złodziejstwo ;-)

  • 0

    17.  2011-05-23 11:08:56

    A AT&T na to: oj tam oj tam.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-200-222.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.