Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości AT&T: nie przeciążaj naszej sieci danymi, bo…

AT&T: nie przeciążaj naszej sieci danymi, bo…

Q! 12 Grudnia 2009 10:53

0 0

Prezes amerykańskiej sieci AT&T - Ralph de la Vega - stwierdził, że jego firma powoli zaczyna mieć problemy z optymalizacją swojej sieci pod kątem przesyłu danych. Wszystkiemu winni mają być, oczywiście, użytkownicy, którzy zbyt intensywnie korzystają ze swoich smartfonów, głównie iPhone’ów.

Podczas zorganizowanej dla inwestorów konferencji, de la Vega stwierdził, że obecne natężenie wykorzystywania bezprzewodowej transmisji danych na terenie Stanów, jest bezprecedensowe. Ma to związek z coraz większą popularnością smartfonów umożliwiających szybką transmisję danych w sieciach 3G.

Przyznał on, że najbardziej "niebezpiecznymi" urządzeniami dla jego sieci są iPhone’y, na dystrybucję których sieć ta ma w Stanach wyłączność . Co prawda stanowią one jedynie 3% wszystkich telefonów wykorzystywanych przez jej klientów, jednak generują one aż 40% całego ruchu danych w sieci.

De la Vega stwierdził, że jeśli sytuacja ta nie ulegnie zmianie, to jego sieć będzie musiała podjąć zdecydowane kroki w celu niedopuszczenia do jej destabilizacji, choć póki co lokalnej i zaledwie w kilku przypadkach. Jedną z przedstawionych możliwości jest zastąpienie planów taryfowych bez limitu pobieranych danych takimi, w których opłata byłaby uzależniona od ilości przetransferowanych przez użytkownika megabajtów.




Jednak zanim to nastąpi, sieć bardziej skupi się na edukowaniu swoich klientów, czego efektem miałaby być mniejsza ilość danych przez nich pobierana. Taki pomysł niewątpliwie brzmi ciekawie, jednak szef AT&T nie ujawnił w jaki sposób zamierza on osiągnąć postawiony sobie cel.

Już teraz w sieci AT&T występują zauważalne dla użytkowników problemy z jej pojemnością. Niedawne przypadki w Nowym Jorku i San Francisco pokazują, że istnieje potrzeba podjęcia szybkich i zdecydowanych kroków w tej kwestii.

Jak radzą sobie inni operatorzy, którzy spotykają się z tym samym problemem? Brytyjska sieć O2 zdecydowała się na najbardziej kosztowny, jednak z punktu widzenia użytkowników najbardziej wygodny, sposób - rozbudowę pojemności swojej sieci. Według jej zapowiedzi z ubiegłego miesiąca, na ten cel zostaną przeznaczone w kolejnych latach setki milionów funtów. Tylko w samym Londynie ma przybyć ponad 200 nowych stacji, natomiast w skali całego kraju - ich liczba wzrośnie o ponad 1,5 tys.

Źródło tekstu: mobilebusinessbriefing, wł     

Dodaj do:
w sumie: 29
  • 0

    10. ~impassive  2009-12-12 14:50:46  host: ip-89-174-122-113.multimo.pl

    6, 7: http://czad2.blogspot.com/2008/03/przepyw-informacji-w-firmie.ht ml

  • 0

    11. ~get  2009-12-12 15:14:45  host: host-81-190-121-227.gdynia.mm.pl

    heheh AT&T to dno, a te reklamy teraz nabierająjeszcze większego sensu :D http://www.youtube.com/watch?v=VZPjJI0K7Bk http://www.youtube.com/watch?v=ECF-tBIK6pw

  • 0

    12. ~get  2009-12-12 15:18:27  host: host-81-190-121-227.gdynia.mm.pl

    no i oczywiście klasyk: http://www.youtube.com/watch?v=0grE7xcDWJo

  • 0

    13. ~ekwadro  2009-12-12 16:29:12  host: ebs104.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Eeee place i mam sie ograniczac?

  • 0

    14.  2009-12-12 17:05:11

    Też mi coś, to trzeba zoptymalizować sieć lub podwyższyć ceny dostępu do internetu ;) Więcej kasy to więcej możliwości inwestycji w infrastrukturę.

  • 0

    15.  2009-12-12 17:14:22

    @14 no właśnie, tylko oni tą kasę w kieszeni chcą zachować bez dodatkowych inwestycji.

  • 0

    16. ~flanelek  2009-12-12 18:51:07  host: 218-bi1-7.acn.waw.pl

    USA to przyklad jak nie powinien wygladac kapitalizm to po prostu parodia demokracji i systemu wlasnosci. To panstwo policyjne w idealnym wydaniu, ludziom wydaje sie ze maja wolnosc a tak naprawde sa marionetkami ktorymi sie manipuluje. Taka czeka nas tez przyszlosc. :-(

  • 0

    17. ~wiedzący  2009-12-12 20:04:01  host: chaos.tpnet.pl

    @16. Masz racje. Tyle że nie rządzą nimi wybrane władze a raczej wielkie korporacje. Najpierw kreują popyta reklamami i innymi technikami marketingowymi (czytaj manipulacyjnymi). A później jak jest problem prawny lub coś się nie chce sprzedać (przykładowo bio-paliwa) to lobbują na rzecz jego rozwiązania.

  • 0

    18. ~oooon  2009-12-12 23:56:00  host: adja253.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @3 Nas nie, my idziemy powoli, ale pewnie. Oni zrobili gwałtowny przeskok, a my się po prostu (mam nadzieje) nauczymy na ich bledach i ich nie popełnimy

  • 0

    19.  2009-12-13 02:34:19

    i tak 30$ za transmisje danych to raczej duzo i jak to ma wygladac ze podniosa oplaty? to im nie wyjdzie ta siec ratuje w przychodach tylko iphone, straca wylacznosc straca klientow game over tutaj jest zimna kalkulacja, moze hamburgery sa debilami , ale swoje dolary umieja liczyc...

  • 0

    20. ~  2009-12-13 11:56:21  host: v12-07.opera-mini.net

    @18 Zartujesz sobie. Na ile taki multimedialny telefon moze miesiecznie obciazyc siec? Bo ja mysle ze przy zalozeniu co najwyzej 2krotnego ladowania baterii na dzien nie wiecej jak 3GB/mies. A to jest raptem lowendowy abo na naszym rynku. Sa juz wrecz prepaidy z takimi limitami i u nas siec na razie daje rade. To dobry przyklad obrazujacy roznice miedzy rynkiem z regulatorem a rynkiem korporacji.

  • 0

    21. ~fckgw  2009-12-13 16:09:38  host: pc-212-51-213-194.p.lodz.pl

    @20 - tylko jeszcze liczy sie ilosc uzytkownikow

  • 0

    22. ~  2009-12-13 20:29:27  host: v04-10.opera-mini.net

    @21 No wiec w tekscie jest podane ze to zabojcze 3% ogolu uzytkownikow. Poza tym problem jest definiowany w braku limitu miesiecznego ktory to limit de facto jest bo wynika z mozliwosci baterii. Czyli te 3% na nasze warunki to ok. 400tys na kazdego opa z W3 i u nas sa to glownie lapki i netbooki ktore raczej nie ciagna mniej danych niz nowe smartfony. A nowe wyzsze ryczalty ida juz w dziesiatki GB/mies i jakos dajemy rade.

  • 0

    23. ~me  2009-12-14 07:53:37  host: chello087206077252.chello.pl

    oczywiscie ze u nas problem wystepuje tylko nikt sie do niego nie przyznaje. Coraz czestsze braki zasiegu oraz bledy polaczen to wlasnie efekt przepchanych na danym obszarze sieci a nie "slabych telefonow", tylko tak jest to najlatwiej i najlepiej klientowi wytlumaczyc jak przyjdzie do punktu sie awanturowac. @22 - owszem, 3% ogolu, ale 3% od 300 mln to wiecej niz 3% od 30 mln to raz, a dwa ze USA sa troszke wieksze niz Polska. Tego nie mozna porownywac.

  • 0

    24. ~:))  2009-12-14 10:57:58  host: 188.33.24.232

    problem jest prosty - Amerykanie jak zwykle nie myśla - co prawda dla klienta jest to najlepszy układ, gdy NIE płaci za przesył danych, no ale można się wtedy spodziewać, że nie będzie się ograniczał - po kolejnych krachach swiatowych, jakie funduje nam USA, można śmiało stwierdzić, że tamtejszy management jest wyjątkowo głupi.... :)))

  • 0

    25. ~  2009-12-14 11:17:07  host: v06-11.opera-mini.net

    3g padnie bez inwestycji-nie oplaca sie operatorom ladowac w to wlk kasy skoro zbliza sie 4g

  • 0

    26. ~  2009-12-14 12:24:28  host: v01-10.opera-mini.net

    @24 Co to znaczy nie placi? Placi w sumie ryczalt za srednio ok. 2GB/mies bo tyle da sie uciagnac na telefonie i nie sadze zeby placil mniej niz u nas. Z tym ze oczywiscie koszty, zwlaszcza ludzkie sa tam troche wyzsze.

  • 0

    27. ~  2009-12-14 12:39:56  host: v01-10.opera-mini.net

    @23 Sorry ale nie kupuje argumentu 3% od 30mln/300mln. Przemysl go jeszcze raz bo nie chce mi sie powtarzac. Pozdro

  • 0

    28. ~:))  2009-12-14 16:04:31  host: 188.33.24.232

    do 26 - nie wiem gdzie w informacji jest napisane, że płaci? Możliwe - niemniej w USA bardzo lubią dawać wszystko za darmo - bo dla mnie jesli nielimitowany przesył danych jest włączony gratis do abonamentu, to jest to gratis, czyli bez dodatkowej opłaty. Nie wiem jak w tym przypadku jest, artykuł tego nie wyjaśnia. Dla wyjaśnienia - w niektórych miastach rozmowy lokalne są za darmo, wliczone w abonament. To samo dotyczy (dla dzwoniącego przynajmniej) rozmów na komórki. Za darmo czyli bez opłaty.

  • 0

    29. ~  2009-12-15 19:32:37  host: nat-tor3.aster.pl

    Fajnie by było, jak by i u nas zrobili, brak limitu pobieranych danych tak jak w AT&T i O2

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-158-183-188.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.