Telekomunikacja Polska udostępniła program Asystent, dzięki któremu można automatycznie zdiagnozować i naprawić najpopularniejsze problemy związane z neostradą i iDSL.
Aplikacja jest dostępna bezpłatnie dla systemów operacyjnych Windows (XP, Vista, 7).
Przykładowe problemy możliwe do rozwiązania przez Asystenta:
• Wyłączony sterownik w menadżerze urządzeń (dla modemów USB)
• Informacja o braku zainstalowanych sterowników (dla modemów USB) oraz o konieczności zainstalowania sterowników
• Pomoc w konfiguracji dial-up (dla modemów USB) - aplikacja zapyta o login i hasło PPP, które zostanie zapisane w rejestrze. Kolejny problem dotyczący loginu i hasła zostanie rozwiązany bez pytania o login i hasło PPP
• Naprawa ustawień DHCP, konfiguracja TCP/IP
• Poprawienie ustawień proxy w przeglądarce internetowej (tylko Internet Explorer)
• Wyświetlenie instrukcji o sposobie podłączenia konkretnego modemu do komputera oraz linii telefonicznej
• Wyświetlenie instrukcji jak zmienić hasło do usługi neostrada tp oraz automatyczne połączenie na parametrach rejestracyjnych
• Konfiguracja sieci wi-fi dla routerów - wystarczy, że zgodnie ze wskazówkami podłączysz Liveboxa do komputera za pomocą Ethernetu a aplikacja sama skonfiguruje sieć Wi-Fi
• Włączenie wyłączonej karty sieciowej
• Pomoc w konfiguracja routera (Livebox 1.1 SIP/H.323, ZTE 831) - krok po kroku.
Program można pobrać z tej strony.
Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska