Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości "Asystent Pasa Ruchu" w AutoMapie Europa 6.5

"Asystent Pasa Ruchu" w AutoMapie Europa 6.5

WitekT 30 Kwietnia 2010 11:39

0 0

AutoMapa rozwiązuje problem dużych, skomplikowanych skrzyżowań i rozjazdów na europejskich trasach i wprowadza funkcję Asystenta Pasa Ruchu dla największych krajów Europy. Przy najbliższej aktualizacji map Polski, funkcja pojawi się również dla tras krajowych.

asystentpasaruchu automapa2masystentpasaruchu automapa1m

Asystent Pasa Ruchu AutoMapy ułatwia kierowcom pokonywanie skomplikowanych skrzyżowań prowadząc ich pod wskazany adres. AutoMapa wskazuje jasno, które pasy ruchu należy wybrać, aby płynnie pokonać nawet największe i najbardziej zakorkowane europejskie skrzyżowania.




W krajach obcojęzycznych kierowcy często spotykają się z problemem prawidłowego odczytu tablic informujących o zjazdach z autostrady czy wyboru dalszego kierunku podróży. Dzięki Asystentowi Pasa Ruchu w AutoMapie, polski kierowca będzie mógł w pełni skupić się na prowadzeniu pojazdu bez obaw związanych ze złym wyborem drogi.

Asystent Pasa Ruchu zostanie udostępniony w AutoMapie Europe 6.5, która już wkrótce ma pojawić się na rynku.

Źródło tekstu: AutoMapa     

Dodaj do:
w sumie: 27
  • 1

    8. ~qba  2010-04-30 13:28:52  host: s94.ipt.com.pl

    #7 mówisz o paczkach map a ja mowie o tym jak one są podzielone i jak je program ładuje(faktycznie nie napomniałem o tym wyżej)... fakt faktem było to bardziej widoczne w starszych wersjach AM ... a niestety jak ktoś wgrywa sobie "mniej oficjalne" wersje AM :) to sa one często niekompletne przykładowo wgrywana jest tylko ogólna polski i duże miasta (takie na torrentach są)i w tedy faktycznie jak sie wyjedzie poza obszar miasta i wczytana jest ogólna to mapa będzie niedokładna ... Pozdro i milego dlugiego dla wszystkich telepolisowiczów

  • 1

    9.  2010-04-30 13:31:31

    Powtórzę to co już kiedyś tutaj napisałem. Funkcjonalnie program jest bardzo dobry choć nieco przeładowany i wymaga w miarę szybkiego procesora. Logika wyznaczania jest tras dobra, choć były z nią problemy. Szczególnie dało się to zauważyć po migracji z wersji 3.9 na 4.x. Podczas kolejnych wydań wyżnaczanie tras ulegało poprawie. Niestety ale niekorzystnej zmianie uległa dokładność map, która zeszła na PSY po zmianie dostawcy map. Dopóki był to Teleatlas mapy były porządne. Aktualnie są one dużo gorsze. Zdarza się, że brakuje całych osiedli, które zostały wybudowane i oddane do użytku nawet kilka lat temu, wiele ulic jest źle wyznaczonych a innych istniejących od lat, pomimo zgłaszanych błędów nadal nie ma w kolejnych aktualizacjach. Jakiś czas temu porównywałem tanią nawigację MIO z marktu, której mapy były właśnie od Tele Atlas. Choć funkcjonalnie nawigacja ta blado wyglądała przy Automapie to dokładność map była zdecydowanie lepsza pomimo ich starszej wersji. W służbowym VW, z którego korzystam mapy w nawigacji fabrycznej choć jakiś czas nie aktualizowane nie mają takich braków jak AM. Mogę też potwierdzić, że IGO w wielu wypadkach jest dokładniejszy.

  • 1

    10.  2010-04-30 14:39:56

    używam AutoMapy od 5 lat już chyba. Po drodze testowałem parę innych. Wiadomo, że nie ma programy idealnego. Teraz jeżdzę też z AutoMapą po Europie i większych problemów nie mam. No i baza POI, ponad 400 000 punktów. Nikt takiej nie ma.

  • 1

    11.  2010-04-30 15:17:21

    znam parę miejscowości dość dużych, gdzie niestety nie ma w AM numerów ulic, tylko same ulice ;/ i to mnie dziwi

  • -1

    12. ~Tomazo  2010-04-30 15:22:17  host: proxy2.netia.pl

    czyżby dział PR automapy miał jakieś wtyki w Telepolis?

  • 0

    13. ~atomfx  2010-04-30 16:23:55  host: hft121.internetdsl.tpnet.pl

    qba dać ci kilka przykładów np 1.Turośl woj. podlaskie 2.Łyse woj maz. Kolno woj podlaskie(choć w tym przypadku brak również przebiegu niektórych ul. i nr bud) nie będę ci wymieniał ale obejrzyj miejscowości ok 5-10 tyś w woj podlaskim, pomorskim , świętokrzyskim no i podkarpackim. a w ogóle to sprawdź sobie dojazd do poi lotnisko Okęcie, a zobaczysz że są błędy. A te małe miasteczka porównaj z mio lób GoClewerem.

  • 1

    14. ~xyz  2010-04-30 17:00:21  host: greenpoint.ibrokers.pl

    u konkurencji jest to już od ładnych kilku lat..

  • 1

    15. ~Paweł  2010-04-30 17:20:18  host: systemy50.toya.net.pl

    Po tym jak ostatnio kilka razy Automapa przeciągnęła mnie przez centrum miasta przesiadłem się na TomToma. No i więcej do AM nie wrócę.

  • 1

    16. ~max  2010-04-30 18:31:58  host: 87-205-87-186.adsl.inetia.pl

    @15 to jest fatalny błąd AM, jeśli jakiekolwiek miasto zwłaszcza niewielkie ma obwodnicę dłuższą od przejazdu przez miasto to AM wali trasę przez miasto. W TT nigdy się to nie zdarzyło, podobnie pasy ruchu, pomimo braku asystenta jedzie się pewniej. Ale i tak częściej używam AM ze względu na POI.

  • 1

    17.  2010-04-30 19:11:11

    Faktycznie niepodważalną zaletą AM jest baza POI. Korzystając z serwisu Miplo (dla użytkowników z ważną licencją) na bieżąco można aktualizować również te bardzo ważnie dla wielu kierowców: fotoradary stacjonarne, przenośne czy punkty kontroli drodowej ;)

  • 1

    18. ~  2010-04-30 23:30:17  host: 62.152.140.103.dsl.dynamic.eranet.pl

    @16 w TT asysten pasa ruchu jest juz od dawna no chyba ze korzystasz z jakies starej wersji nawigacji albo pna. Na drugim screenie widac ze sposob przedstawienia jest strasznie toporny kto podczas jazdy na takim skrzyzowaniu ma czas przygladac sie i liczyc w ktora bramke ma trafic ;) Osobiscie korzystam z tomtom xl live :)

  • 1

    19. ~chipo  2010-05-01 03:22:55  host: 078088147110.jeleniagora.vectranet.pl

    @KuFeL chyba żartujesz ze stwierdzeniem, że nikt nie ma takiej bazy POI jaką ma AM, tak się składa że na mój Panas Strada sprzed dwóch lat, z mapami Navteqa ma ich ok 1,7 mln na Europę. Po Europie praktycznie prowadzi z adresu na adres, z lane assistant i tcm. I nie sądzę by Navteq był wyjątkiem. Niestety na wschód od Wisły moja navi niestety prowadzi po polach ;-) Może z aktualizacją map na Europę wschodnią byłoby lepiej, ale na szczęście tam się nie zapędzam za często, więc i nie dokupię tej aktualizacji :-)

  • 1

    20. ~boguś  2010-05-01 05:37:11  host: pc90a127.interpc.pl

    dołączę się do tego,mowa o wsiach i miasteczkach-am zmieniło sobie drogi(których niema)w dużym mieście!!!! kiedyś byłem am wręcz podniecony,do czasu jak dostałem igo następnie navigon a obecnie becker-wiecie co nawet nie chce słyszeć o am.

  • 1

    21. ~max  2010-05-01 06:02:38  host: 213-238-64-221.adsl.inetia.pl

    @18 fakt TT dawno nie używałem, więc stąd ten błąd. Myślę ponadto iż porównywanie map EU do Polski mija się z celem. Polska wciąż nie ma 100% dróg i danych teleadresowych i dlatego każda navi co innego pokazuje. Dodatkowo ciągłe roboty, przebudowy itd. Myślę że AM powinna jak najszybciej połączyć swój AMTraffic z powstającym TMC - wtedy na pewno zyska wielu zwolenników.

  • -1

    22. ~AV  2010-05-01 10:10:39  host: apn-77-113-82-171.dynamic.gprs.plus.pl

    W kraju gdzie autostrad jak na lekarstwo, wiekszosc glownych drog krajowych jest rozkopana lub w fatalnym stanie, panuje zacofanie komunikacyjne asystent ruch sie nie przyda. Asystent komunikacyjny na ON wlaczajcie po przekrczeniu Odry.

  • 1

    23.  2010-05-01 22:49:01

    @chipo jeśli chodzi o POI to interesuje mnie Polska głównie. Ile ten Twój Panas ma ich dla PL? Europa to powiedzmy 27 krajów. 1,7 mln / 27 już tak imponująco nie wygląda. Nie bronie AM za wszelką cenę, ale w naszych realiach się sprawdza.

  • 1

    24. ~chipo  2010-05-02 19:09:15  host: 078088147110.jeleniagora.vectranet.pl

    @KuFeL poniekąd masz rację, tylko zastanawiam się jak to możliwe, a może inaczej po co komu ponad 500tys POI w Polsce na 638tys km skatalogowanych dróg (tyle AM na swojej stronie) jeśli zawiera tylko 72% adresów... przy 100% adresów na Niemcy i 1038tys km dróg i 400tys POI. Odnoszę wrażenie, że baza polskich POI w AM to zbiór wszelkich lokalizacji, tych mało ważnych też, które tylko zaśmiecają navi. Chyba, że ktoś potrzebuje adres budki z hamburgerami albo sklepu wiejskiego w Koziej Wólce... Natomiast w praktyce (dla mnie) większe znaczenie ma możliwość ekonomicznego poruszania się po Europie, nie tylko z opcjami zero jedynkowymi, jeśli chodzi o bezpłatne i płatne przejazdy np we Francji czy Austrii, ale np możliwość wyboru jednej ciągłej trasy optymalnej pod względem czasu i ewentualnych opłat za przejazd, bez specjalnego kombinowania z ręcznym dzieleniem na etapy podróży. Tak jak można to sobie skonfigurować online np na viamichelin. Niebawem i u nas przy większej liczbie płatnych kawałków autostrad taka opcja będzie bardzo przydatna.

  • 1

    25. ~Rafiki  2010-05-03 09:58:31  host: host-87-101-68-192.nowiny.net

    A kiedy dodadzą TMC i poprawią zasobożerność na PDA? Przecież ta aplikacja nie jest nawet porządnie zoptymalizowana :(

  • 0

    26. ~  2010-05-10 17:03:45  host: gaja.tpnet.pl

    Ja już od kilku lat ze wzgledu na mapy fotoradrów usiłuję przekonać się do AM, ale nie mogę! TomTom jest dla mnie bez porównania łatwiejszy w obsłudze i bardziej intuicyjny, natomiast żeby jeździć z AM musiałbym chyba co chwilę zaglądać do instrukcji obsługi, co podczas jazdy jest raczej niemożliwe. Poszczególne funkcje są w dziwnych miejscach menu oraz dziwnie nazwane, a najbardziej dezorientujące i wkurzające jest korzystanie z funkcji "Prowadź do", gdy GPS jeszcze nie uzyskał fixa. Wówczas po wprowadzeniu celu podróży AM otwiera ponownie to samo okno co poprzednio, ale bez jakiejkolwiek informacji, czemu ma to służyć! Użytkownik nie wie, czy czy wprowadzony cel został przez AM odrzucony, czy też przy wprowadzaniu popełnił jakiś inny błąd, bo program żadnej informacji nie wyświetla, tylko jeszcze raz każe wprowadzać adres! Ostatnio jeździłem trochę po Warszawie oraz okolicach i zraziłem się do AM definitywnie. Brakuje dróg, brakuje nazw ulic lub nie są one na mapach wyświetlane. Z rejonu Dworca Centralnego do Piaseczna AM poprowadziła mnie przez Okęcie, a już w ogóle tragedia jest, gdy podczas nawigacji chcemy przeglądnąć mapę - chyba po prostu się nie da! Nawet gdy przełączymy widok na 2D, to jeszcze nie zdążymy mapy odzoomować, gdy obraz z powrotem przełącza się na widok 3D!

  • 0

    27. ~  2010-05-10 22:49:06  host: chaos.tpnet.pl

    Na zakończenie dodam ciekawostkę. Chciałem dojechać na Warszawską Giełdę Elektroniczną, która mieści się w przejściu podziemnym pod skrzyżowaniem Al. Niepodległości i Trasy Łazienkowskiej. Wg Automapy coś takiego jak Trasa Łazienkowska nie istnieje. Co więcej, wg. AM Aleja Niepodległości także nie ma skrzyżowania ani z ul. Wawelską, ani z Al. Armii Ludowej! Po prostu Trójkąt Bermudzki! Jeśli takie numery wychodzą w samym centrum Warszawy, to można sobie wyobrazić, jak wygląda nawigacja po prowincjonalnej Polsce!

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-157-174.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.