Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Aster broni się przed zarzutami o monitorowanie treści

Aster broni się przed zarzutami o monitorowanie treści

WitekT 6 Lutego 2009 14:05

0 0

Aster, operator sieci kablowej, zapewnia, że nie zmieniły się ani zasady postępowania, ani polityka operatora na okoliczność naruszeń regulaminu internetowego - informuje firma w przesłanym oświadczeniu.

Jak zapewnia Aster, od wielu lat umieszcza w regulaminie zasady korzystania z usługi internetowej oraz procedurze postępowania w razie naruszeń regulaminu informacje, że zakazane są i były działania sprzeczne z prawem i tzw. "netykietą". Ostatnia zmiana Regulaminów nie wprowadziła w tej kwestii (oprócz zmian redakcyjnych) żadnych nowych uregulowań.

Aster zapewnia, ze nie ogranicza i nie zamierza ograniczać pobierania plików z Internetu, a zapis regulaminowy (par. 5 ust. 2.1 Regulaminu szczegółowego świadczenia usług dostępu do internetu) dotyczy wyłącznie działań, które stanowią naruszenie prawa.




Aster w przesłanej informacji pisze, że nie monitoruje zawartości danych przesyłanych przez abonentów i nie ma możliwości stwierdzenia które pliki są pobierane zgodnie z prawem, a które nie. Jednakże w wypadku otrzymania informacji, że użytkownik określonego adresu IP dokonuje nielegalnych czynności, Aster, jak twierdzi, nie może takiego zawiadomienia zignorować i ma prawny obowiązek, tak jak każdy inny dostawca usług internetowych, podjąć działania (np. zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną).

Zgłoszenia o naruszeniu praw autorskich mogą pochodzić z różnych źródeł (np. właścicieli tych praw, organizacji działających na rzecz ochrony praw autorskich, organów ścigania, osób trzecich, administratorów innych sieci LAN) - informuje operator. Dodaje, że każdorazowe zgłoszenie analizowane jest odrębnie, przede wszystkim w celu uprawdopodobnienia opisanych zdarzeń. W chwili uprawdopodobnienia danego zdarzenia, każdorazowo dostosowywany jest zakres działań, zgodnie z procedurą stosowaną przez Aster, specjalnie uzgadnianą w tym zakresie z Prezesem UOKiK.

Nasze wieloletnie doświadczenia pokazują, że w każdym przypadku, powiadomienie abonenta o zarzutach skutkuje rozwiązaniem problemu - napisała firma w komunikacie.

Źródło tekstu: Aster     

Dodaj do:
w sumie: 37
  • 0

    18.  2009-02-06 21:02:10

    Ściąganie danych w popularnych programach do wymiany plików sprowadza się do tego że gdy ściągniemy część danych one automatycznie zostają udostępnione innym użytkownikom a my sobie kolejną część, paczke ciągniemy dalej. Żeby upload robić to trzeba mieć prawo do dystrybuowania ? Nie wiem czy nielegalne pliki ( takie do których ktoś nie miał prawa dystrybuować ) można ściągać ?

  • 0

    19. ~  2009-02-06 21:12:05  host: f142-045.opera-mini.net

    Wiecie ze aster czeka z zadowoleniem na rezygnacje zlodzei klientow. Tacy klienci z p2p wysycaja lacze 24h wiec jak pojda to bedzie mozna podlaczyc 5-8 normalnie korzystajacych wiec rezygnujcie nikt po was plakac nie bedzie. hehe

  • 0

    20. ~Chrome_TP  2009-02-06 21:13:10  host: 212.160.172.70

    ad 18 jak masz zwykły nie modyfikowany program p2p to owszem domyślnie jest tak ustawiony - dlatego mówie jeśli ściągać to trzeba wiedzieć co się robi i jakim softem ;] w sumie pod tym kątem najbezpieczniejsze są rozwiązania p2m ;] peer to mail - bo już ze swojego maila nie wysyłasz danych ;P - no chyba że dasz komus dw (nabijam się) ;]

  • 0

    21.  2009-02-06 21:17:10

    #20 tak ale plik który znajdzie się w Twojej skrzynce pocztowej musi pochodzić z legalnego źródła ? Kupując oryginalną płytę np. z muzyką nie dostajemy prawa do rozpowszechniania ?

  • 0

    22. ~kmasznawardze  2009-02-06 21:19:29  host: 94.254.230.196

    ~n 2009-02-06 18:48 public-gprs8461.centertel.pl Kolejny chory na nienawiść do GW. Zanim się to info pojawiło na Gazeta.pl było już na innych portalach. To pewnie gazeta wysłała stosowne pisma i nowy regulamin klientom Aster.

  • 0

    23. ~Chrome_TP  2009-02-06 21:24:14  host: 212.160.172.70

    ad 20 ściągnąć możesz - jeśli już mogliby się przywalić tylko do osoby która ci ten plik wysyła - bo to ona łamie prawo autorskie ;]

  • 0

    24.  2009-02-06 21:44:59

    Ja obstaje przy tym że można ściągać wszystko co zostało legalnie rozpowszechnione ;)

  • 0

    25. ~n  2009-02-06 23:15:30  host: public-gprs56702.centertel.pl

    22. Pierwszy artykuł na ten temat przeczytałem w gazecie wyborczej papierowej, na portalach zobaczyłem go później. Nie było podanego źródła, więc uznałem, że to tekst własny. Jeśli błędnie wywnioskowałem to sorry :) Nie jestem "chory na nienawiść do GW". Po prostu jak widzę marnej jakości artykuły, do tego w dodatkach regionalnych zdarzają się takie opcje gdzie autor kompletnie myli ulice w centrum miasta (jakby był w nim dopiero od kilku dni), dochodzę do wniosku że zaczęli oszczędzać na dziennikarzach i biorą ich z jakiejś łapanki. A co do samego tematu... jak już wiele osób pisało, taka opcja ze strony aster byłaby idiotyzmem. Sporo by to kosztowało, a nic by nie zyskali. Nie mówiąc już o kwestiach prawnych. Więc w to nie wierzę. Ktoś (jeśli nie gw to przepraszam gw) po prostu zrobił niezły dowcip asterowi. Za rok pewnie okaże się, że nikt nie został odcięty od neta za p2p, nikt też nie będzie pamiętał naszej dyskusji ;-) A Chrome, phishing to tak w dużym skrócie wyciąganie poufnych danych, haseł. Przykładem są lewe strony udające te bankowe. Wytwórnie filmowe czy fonograficzne nie mają tu nic do rzeczy.

  • 0

    26. ~Chrome_TP  2009-02-06 23:42:36  host: agg180.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ad 26 wiem że wytwórniom nic do tego - wrzuciłem to tylko do jednego wora, czyli że czy to wyłudzanie danych czy włamy czy p2p czy cokolwiek innego nie ma znaczenia - tak czy tak powinno to iść wedle prawa przez policję i prokuraturę - oto mi chodziło - tak wiem nielogicznie to wcześniej opisałem ale taką kolej rzeczy miałem na myśli :P

  • 0

    27. ~n  2009-02-06 23:53:36  host: public-gprs56702.centertel.pl

    No ok :) Też zgadzam się, że aby ISP coś zrobił musi iść to przez policję i prokuraturę. Inaczej naturalnie to oleją, bo w końcu po co się bawić w nie swój biznes. Wyjątkiem może być hostowanie podrabianych stron bankowych. Tutaj ISP powinien blokować łącze zaraz po zgłoszeniu przez "oryginalny" bank. Jednak prawo też do końca tego nie reguluje :-) p2p to jednak coś innego i nie ma co wrzucać tego do jednego wora. Dlatego jeszcze raz powtórzę, że moim zdaniem media trochę za bardzo to rozdmuchały, zrobiły z igły widły a asterowi niesłusznie się dostało :)

  • 0

    28. ~  2009-02-07 00:54:08  host: 67.228.166.110-static.reverse.softlayer.com

    Uderz w stół a odezwą się...złodzieje.

  • 0

    29.  2009-02-07 01:02:13

    "Aster, operator sieci kablowej, zapewnia, że nie zmieniły się ani zasady postępowania, ani polityka operatora na okoliczność naruszeń regulaminu internetowego - informuje firma w przesłanym oświadczeniu." Co więc zmieniło się w Regulaminie, skoro teraz można rozwiązać umowę bez konsekwencji?

  • 0

    30. ~Chrome_TP  2009-02-07 10:43:08  host: agg180.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ps wrzuciłby ktoś skan regulaminu przed zmianą i po zmianie ? :> poczytałbym sobie i porównał ;p bo ostatnimi czasy bardzo lubię takie papierki :L

  • 0

    31. ~Gal  2009-02-07 11:51:09  host: 80.50.235.110

    1 kwietnia - skoro nic sie nie zmienilo, to po co zmiana regulaminu.

  • 0

    32. ~mikulik  2009-02-08 00:35:05  host: 203.113.25.83.static.totisp.net

    @28 śmieszny jesteś. @7 trolu nie ośmieszaj się. Zacznij samodzielnie myśleć to na prawdę nie boli. Ludzie co wy wogule wiecie o złodziejach, Złodziejem nie można nazwać kogoś kto pobiera muzykę albo film. Powiedzieć wam o prawdziwych złodziejach? Mój kumpel pracuje jako ochroniarz w supermarkecie często łapie złodziei jak kradną kawę albo maszynki do golenia itd, wzywa policje i sie okazuję że złodziej ukradł towaru za mniej niż 250 zł i to nie jest kradzież ( przestępstwo ) tylko wykroczenie. A złodziej zamiast siedzieć to następnego dnia znowu jest w sklepie. A tu banda mądrali biadoli nad paroma mp3 czy filmem. @19 Skoro ktoś ma podpisaną umowę na łącze o określonych parametrach upload/download to może sobie i nawet 24h/dobę wykorzystywać łącze w całości i ani dostawcy a tym bardziej ciebie nie powinno to obchodzić. Więc przestań się wymądrzać. @9 popieram w 100%

  • 0

    33. ~ukenamuniu  2009-02-08 21:34:24  host: 86-59-n1.aster.pl

    ~mikulik: w uwadze do @19 napisałeś bzdurę. Sieci telekomunikacyjnych nie liczy się np. dla możliwości prowadzenia rozmowy 24 godzinnej przez każdego jedocześnie oraz wykorzystywania wykupionych 2 Mega przez całą dobę. Do obliczania liczby wymaganych elementów sieci (komutacyjnych i transmisyjnych) służy nauka o "ruchu". Wylicza się prawdopodobieństwo zaistnienia pewnych zdarzeń. Uczono mnie kiedyś wzorów Poissona, Erlanga, Langera, Palma. Mam wrazenie, że ci co obecnie rządzą i regulują ale i chyba czasem ci, którzy budują sieci, nie znają dokonań tych panów.

  • 0

    34. ~n  2009-02-08 23:37:14  host: public-gprs3504.centertel.pl

    33. Tu wchodzi w grę jeszcze sprawa punktu widzenia. Gdyby ktoś kto dysponuje odpowiednią sumą upload i tak dla jaj zrobił sobie ddosa 24h/dobę na łącze kolegi z pod 32, wtedy ten kolega inaczej spojrzałby na kwestie bezpieczeństwa ;-)

  • 0

    35. ~Chrome_TP  2009-02-09 14:20:52  host: 212.160.172.70

    Ad 34 w większości regulaminów masz zawarte klauzule, iż op może podjąć środki np do zerwania umowy lub zapewnienia bezpieczeństwa - jeżeli swoim zachowaniem powodujesz zagrożenia sieciowe i dla innych użytkowników - także już teraz mogliby kogoś "dupnąć"(poprzez dupnąć znaczy chwilowo odłączyć/zerwać sesje klienta do czasu aż usunie przyczynę "dupnięcia" +op ma wtedy prawo zerwać umowę) gdyby klient przeprowadzał dos-owe ataki ;] - tutaj zmiana ma ewidentnie charakter anty p2p niż związek z bezpieczeństwem sieciowym użytkowników ;]

  • 0

    36. ~Chrome_TP  2009-02-11 16:23:26  host: 212.160.172.70

    ps na gazeta.pl jest artykuł że klienci zrywają masowo umowy :P - niekoniecznie co prawda ze względu na w/w zapiski ale bo są niezadowoleni z usług lub po prsotu korzystają z furtki by zerwać długie kontrakty -> mówiłem że klienci skorzystają z furtki tak jak to było z neo:P

  • 0

    37. ~mac  2009-02-13 10:37:17  host: 217.98.13.47

    Gdyby dostawcy internetowi chcieli odinać klientów korzystających z p2p lub p2m ... to stracili by pewnie 90% klientów. Niektórzy uważają, że w dobrym tonie jest korzystanie z tych aplikacji. Może prawdziwi "złodzieje" to firmy fonograficzne, dystrybutorzy itd. Monopoliści, którzy mają między sobą umowy pilnujące wysokich cen. Czy płyty z muzą i filmami mogłyby być tańsze?? Oczywiście, ale właśnie wydawcy do tego nie dopuszczą. Artyści biadolący nad tym jak to są okradani poprzez nielegalne pobieranie ich utworów niech przejżą na oczy i uzmysłowią sobie jak są dojeni przez wydawców. Może czas aby przeszli na bezpośrednią sprzedaż w internecie. Odrębny temat dystrybutorzy filmów w Polsce ... na najnowszy film Woody Allen'a trzeba czekać niemal 1 rok od światowejpremiery! To jest chore, to jest paranoja!! Żałują pieniędzy na wcześniejszy zakup filmów a potem płaczą, że się ich okrada.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-44-140.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.