Apple zaprezentował usługę Apple Music, która ma być radiem nowej ery, łączącej w sobie streaming muzyki z serwisami społecznościowymi.
Apple Music ma być inteligentnym serwisem muzycznym, którego treści będą dopasowane do każdego użytkownika. Możemy spodziewać się jednoczesnego połączenia serwisów społecznościowych, z materiałami znajdującymi się w YouTube i swego rodzaju chmurą muzyczną. Apple Music, dzięki wsparciu artystów, ma być miejscem, w którym będą oni mogli wirtualnie spotkać się ze swoimi słuchaczami i odpowiedzieć na ich potrzeby. Dodatkowo serwis będzie udostępniał materiały z procesu tworzenia muzyki przez artystów. Użytkownik będzie mógł zajrzeć do studia nagraniowego i być obecny przy powstawania nowych utworów.
Muzyka dostępna w serwisie będzie uzależniona od popularności danych utworów. Jeśli w pożądanym przez słuchacza gatunku, któraś z piosenek będzie chętnie odtwarzana przez innych użytkowników, to zostanie mu ona zaproponowana do odtworzenia.
Serwis będzie ściśle współpracować z asystentką Siri. Wystarczy jej powiedzieć żeby wyszukała dane hasło lub muzykę z konkretnej epoki, a ona zmieni się w swego rodzaju wirtualnego DJ-a.
Apple Music zadebiutuje na rynkach stu państw jeszcze w tym miesiącu, a we wrześniu ma trafić na urządzenia z Androidem. Miesięczny abonament w serwisie, to 9,99 dolarów.
Źródło tekstu: wł