Apple po dużych spadkach sprzedaży na rynku chińskim liczył na to, że uda mu się to odbić w Indiach. Amerykańskiej firmie idzie jednak naprawdę źle, w poprzednim półroczu sprzedano tam mniej niż milion telefonów.
Apple jest świadomy tego, że przeciętny mieszkaniec Indii nie może sobie pozwolić na urządzenie takie jak iPhone X, dlatego firma oparła swoją strategię na iPhone'ie 6S oraz SE. Amerykanie rozpoczęli tam nawet produkcję wersji przeznaczonej specjalnie na rynek indyjski - powodem była chęć uniknięcia cła i innych podatków.
W tamtym roku Apple sprzedał w Indiach ledwo 3 miliony smartfonów, przełożyło się to na skromny dwuprocentowy udział w rynku. W ostatnim półroczu było to natomiast ledwo kilkaset tysięcy urządzeń.
Zobacz: Apple chce biznesowego rozwodu z Intelem
Zobacz: Posiadanie iPhone'a lub iPada wyznacznikiem bogactwa?
Zobacz: W II kwartale spadła sprzedaż Samsunga. Analitycy winią Galaxy S9
Źródło tekstu: Bloomberg, wł