Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Apple - reklamy dopasowane do portfela użytkownika

Apple - reklamy dopasowane do portfela użytkownika

orson_dzi 21 Lipca 2015 12:24

2 8

Apple uzyskało patent na system reklam, których treści będą dopasowane do możliwości finansowych użytkownika urządzenia.



Pomysł Apple może wzbudzać kontrowersje, ponieważ do działania potrzebuje wymiany danych na temat użytkowników z reklamodawcami. Dzięki temu firmy zewnętrzne będą mogły, między innymi, poznać stan konta użytkownika. Następnie wyświetlane reklamy będą dopasowane do zasobności portfela.




Nowy system reklam miałby być opcjonalny i możliwy do wyłączenia, ale mimo wszystko przez wzgląd na udostępnianie dużej ilości danych, może być trudny do wprowadzenia w niektórych krajach.

W tym momencie widać niezdecydowanie Apple. Jeszcze niedawno Tim Cook otwarcie krytykował inne firmy za zarabianie na przekazywaniu danych o użytkownikach firmom trzecim.

Źródło tekstu: mashable; wł     

Dodaj do:

Tagi: reklamy | apple

w sumie: 16
  • 0

    1.  2015-07-21 12:27:43

    Kasa się liczy a nie jakieś względy moralne czy inne. myśli coś, zęby wykazać, zę to i tak jest lepsze dla użytkowników ;-)

  • 1

    2.  2015-07-21 12:30:22

    A co z ochroną danych i prywatnością? Ciekawe ilu jeleni udostępni to wszystko? A może nikt nikogo o zdanie nie będzie pytał? Bo wiadomo, że w praktyce różnie to bywa... :)

  • 1

    4. ~XIX  2015-07-21 12:34:06  host: public-gprs358866.centertel.pl

    Wspanialosc dla applefana :-)

  • 0

    6.  2015-07-21 12:39:12

    Proszę spojrzeć na FB, czy dobrowolne udostępnianie wszelakich prywatnych danych kogoś jeszcze szokuje?

  • 0

    7. ~Calm7 * tego z nr3 skasujcie.  2015-07-21 12:39:32  host: n06-06-02.opera-mini.net

    ,,Tim Cook, prezes firmy Apple,
    wielokrotnie podkreślał, że zarabianie
    na informacjach dotyczących
    użytkowników
    jest niedopuszczalne i karygodne. Ale
    słowa słowami, a praktyka mówi co
    innego.
    Jeden z nowych patentów złożonych
    przez Apple jednoznacznie bazuje na
    gromadzeniu danych – i to bardzo
    istotnych – dotyczących
    użytkowników.
    Dodajmy, że jest to już kolejny tego
    typu pomysł tej firmy – poprzedni
    dotyczył śledzenia działalności
    użytkowników w różnego typu mediach
    społecznościowych
    w taki sposób, by jak najlepiej
    dopasować do nich zawartość
    wyświetlanych reklam."

  • 0

    8. ~medyk Suisse  2015-07-21 12:39:59  host: mail.rehaclinic.ch

    robia to co kazda korporacja. Maksymalizacja zysku dla akcjonariuszy. HTC ledwo dyszace chce reklamy, ten spam chyba bedzie traktowany normalnie. A userzy raczej to zaakceptuja...

    rozumialbym rabaty na urzadzenie jak byloby z reklamami ale... i tak nie mamy wplywu. Naszym zadaniem jest kupowac

  • 1

    9.  2015-07-21 12:41:03

    @6 Szokuje każdego w momencie, kiedy robi to Google lub ktokolwiek inny ;) .

  • 1

    10.  2015-07-21 13:21:42

    @6: Tak, mnie na przykład szokuje. Dlatego nie mam konta na FB, a na Google bardzo uważam.

  • 1

    11.  2015-07-21 13:28:38

    applefan_ - mnie nie szokuje. Ale właśnie - z tego powodu głównie - nie korzystałem nigdy i nie korzystam z serwisów społecznościowych ;-) Co nie oznacza, ze nie podaję w sieci moich danych osobowych. Robię to, kiedy mam zaufanie do administratorów serwisu - np. Telepolis zna moje dane osobowe baaardzo dokładnie ;-)

  • 1

    12. ~F643  2015-07-21 13:53:33  host: 212.160.172.85

    @6 mój miły a czy news jest o fb czy o Twoim ulubionym i jedynym słusznym producencie?

  • 1

    13. ~  2015-07-21 14:21:07  host: 213.158.218.56.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Jeszcze zróbcie patent na kolor skóry, buce z nadgryzionego jabłuszka

  • 0

    14. ~mk  2015-07-21 14:26:03  host: user-94-254-198-137.play-internet.pl

    Skąd wniosek o konieczniści udzielenia reklamodawcom dostępu do danych użytkowników? W tekście źródłowym czytamy: "(...) the product blueprints don't necessarily mean that apple or the participating advertisers would actually have access to the personal financial data it amasses. It seems more likely that Apple would opt to heavily encrypt the information much like it does with Apple Pay."
    Skoro już streszczacie zagraniczne teksty, to róbcie to dokładnie.

  • 0

    15.  2015-07-21 14:37:37

    @mk: kto pisze o konieczności? Chodzi o możliwość dostępu do danych, przy czym dostęp do części danych byłby zaszyfrowany. Czy uważasz, że to wiele zmienia, a zabezpieczeń nie da się złamać?

  • 0

    16.  2015-07-21 15:44:32

    No to się hamerykańskie pseudo-celebryty ucieszą :-) A miłośnik BMW i nadgryzionych jabłek (@6) też...

  • 0

    17.  2015-07-21 19:20:47

    To jak ja groszem nie śmierdzę, to będzie mi reklamować cebule, Bundle i promo z biedronki?:D

  • 0

    18. ~Darek  2015-07-22 16:29:06  host: apn-46-77-124-247.dynamic.gprs.plus.pl

    Ten pomysł brzydko pachnie , choc pewnie znajdzie sie grupa zainteresowanych wielbicieli reklam.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-50-16-107-222.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy korzystasz z mobilnego systemu płatności BLIK?

Blik: już ponad 2,5 mln zarejestrowanych aplikacji i 6 mln transakcji

 

Zobacz wynik | Opinie (5)

Archiwum Ankiet