DAJ CYNK

Apple ponownie najbardziej wartościową marką na świecie

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Już drugi rok z rzędu Apple zostało uznane za najbardziej wartościową markę na świecie.

Już drugi rok z rzędu Apple zostało uznane za najbardziej wartościową markę na świecie.

W opublikowanym raporcie Interbrand znajduje się sto najbardziej wartościowych marek świata. W czołówce przewodzą firmy technologiczne. Po raz drugi z rzędu za najbardziej wartościową markę zostało uznane Apple. Rynkowa wartość giganta z Cupertino jest szacowana na 119,9 mld dolarów. W porównaniu z ubiegłym rokiem wartość marki wrosła o 21%.

Za plecami Apple uplasowało się Google, warte 107,44 mld dolarów (wzrost o 15%), 3. jest Coca Cola (81,56 mld, wzrost o 3%), 4. IBM (72,24 mld, spadek o 8%), a 5. Microsoft (61,15 mld, wzrost o 3%).

W dalszej części rankingu, na miejscu 7. uplasował się Samsung (45,46 mld, wzrost o 15%), 12. jest Intel (34,15 mld, spadek o 8%), na miejscu 17. znajduje się HP (23,76 mld, spadek o 8%), 52. miejsce zajmuje Sony (8,13 mld, spadek o 3%), 94. miejsce dla Huawei (4,31 mld, debiut w rankingu), a aż 98. jest Nokia (4,13 mld, spadek aż o 44%).

Nokia jest firmą, która najwięcej straciła w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem (spadek o 44% wartości rynkowej). Niewiele lepiej wypadło Nintendo, zajmujące miejsce na końcu setki z wartością rynkową 4,10 mld (spadek o 33%). Największy wzrost, o 86%, zanotował Facebook. Firma znajdująca się na 29. miejscu jest warta 14,34 mld dolarów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: bestglobalbrands; wł