19 czerwca Apple uruchomił w Polsce usługę płatności zbliżeniowych Apple Pay. Co warto o niej wiedzieć?
19 czerwca Apple uruchomił w Polsce usługę płatności zbliżeniowych Apple Pay. Co warto o niej wiedzieć?
Apple Pay pod względem swoich założeń nie odbiega od innych rozwiązań płatności zbliżeniowych, uzupełniając je przy tym o własny standard płatności internetowych czy przelewy bezpośrednie do znajomych. Jeśli miałeś/łaś już do czynienia z Android Pay, odnajdziesz się bez trudu w usłudze Apple'a.
Które banki?
Na liście partnerów Apple'a znalazły się następujące banki:
- BGŻ BNP Paribas,
- Bank Zachodni WBK,
- Alior Bank,
- Raiffeisen Polbank,
- Nest Bank,
- mBank,
- Bank Pekao,
- Getin Bank.
Jak zastrzega przy tym Apple,
niektóre banki nie obsługują wszystkich rodzajów kart w ramach usługi Pay. O zgodność karty należy pytać u przedstawiciela danego banku. Jednocześnie Apple zapowiada aktualizowanie powyższej listy w miarę dodawania kolejnych banków. Wkrótce dołączy m.in. popularny ostatnimi czasy Revolut.
Gdzie tego szukać i jak dodać kartę?
Usługa płatności Apple'a realizowana jest przez aplikację
Wallet, tę samą z której można korzystać np. do wygodnego przechowywania i okazywania kart pokładowych. Karty płatnicze domyślnie wyświetlają się na górze listy, a dotknięcie dowolnej z nich umożliwia przeprowadzenie transakcji zbliżeniowej.
Kartę dodajemy przez przycisk plus, w prawym górnym rogu. Proces domyślnie wspomagany jest przez skaner, który odczytuje najważniejsze dane z karty i prosi jedynie o dodanie kodu CVV i potwierdzenie ważności karty. Aplikacja łączy się następnie z serwerem banku, a ostateczne dodanie karty weryfikowane jest SMS-em.
Całość trwa góra dwie minuty, a w przypadku kart podpiętych wcześniej do konta Apple'a na potrzeby płatności za usługi (zakup aplikacji, subskrypcje itp.), nie jest potrzebne nawet skanowanie.
Na jakim telefonie zadziała Apple Pay?
Wszystkie funkcje Apple Pay dostępne są na smartfonach: