Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Apple otwiera iPhona

Apple otwiera iPhona

sirmark 20 Października 2007 23:10

0 0

apple iphoneSteve Jobs, dyrektor generalny Apple, zapowiedział, że zewnętrzne firmy uzyskają możliwość tworzenia aplikacji dla iPhona. Oznacza to zmianę restrykcyjnej polityki, która wzbudzała głośny sprzeciw programistów i konsumentów, prowadząc nawet do procesów sądowych.



Specjalny zestaw dla programistów, służący do tworzenia aplikacji dla iPhone, Apple wprowadzi dopiero w lutym. Jak twierdzi Steve Jobs, inżynierowie firmy pracują nad tym, aby nie narazić iPhona na pojawienie się szkodliwych programów.

Wynagrodzeniem za kilka dodatkowych miesięcy czekania, będą znakomite zewnętrzne aplikacje dla iPhone. Jako najbardziej zaawansowany telefon świata, nasz produkt byłby z pewnością narażony na działalność hackerów, dodaje szef Apple.




Decyzja jednak nie oznacza otwarcia produktu dla wszystkich sieci komórkowych. W USA Apple współpracuje wyłącznie z siecią AT&T i skutecznie blokuje dostęp do popularnego gadżetu innym firmom. Jednak programiści chcący dotychczas tworzyć aplikacje dla telefonu nie mieli takiej możliwości. Podobne restrykcje uważane były za niepotrzebne blokowanie rozwoju technologii.

Powstające aplikacje będą wymagały cyfrowej autoryzacji, która pozwoli zindentyfikować twórcę programu. Choć telefon Apple nie będzie w pełni dostępny dla programistów, jest to zapewne krok we właściwą stronę.

Inną związaną z tym telefonem informacja jest, że francuski Orange rozpoczyna w przyszłym miesiącu sprzedaż iPhona. Będzie on bez simlocka, ponieważ umów na wyłączność zakazuje francuskie prawo. Cena nie jest jeszcze znana, ale będzie na pewno wyższa niż u innych operatorów.

Zobacz: dane techniczne i zdjęcia telefonu w katalogu.

Źródło tekstu: cdrinfo, 4Press     

Dodaj do:
w sumie: 28
  • 0

    9.  2007-10-21 11:34:01

    *empireus: nie obrazaj ludzi laskawie piszac ze apple to sprzet dla idiotow... :/ nie uzywasz to spoko, ale troche licz sie ze slowami. a te tragiczne jednoprzyciskowe myszki to byla tylko opcja.

  • 0

    10. ~jarekt  2007-10-21 12:56:34  host: ebv236.neoplus.adsl.tpnet.pl

    *sympatyczny nie karm trolla. Kolejny 10-ciolatek ktory nigdy iPhona nie mial w reku a Maca widzial kiedys na obrazku i wydaje mu sie, ze wszyscy ktorzy maja odmienne od jego zdanie sa idiotami. W zyciu nie kupie ani jednego ani drugiego ale same urzadzenia maja cholernie duzo zalet i wcale nie dziwie sie, ze ludzie je kupuja.

  • 0

    11. ~Ant  2007-10-21 13:33:10  host: chello084010154233.chello.pl

    jak na 10-latka to ma nawet głębokie przemyślenia. Wiadomo, że każdy chce się wyróżnić z masy i nie być tuzinkowym, oczywiście apple to daje. Dalej pisanie, że jest to sprzęt najlepszy na świecie - też dobrze to tylko marketing, ale sama polityka firmy, zapewne też przemyślała choć wygląda, że opiera się bardziej na konsekwencji niż innowacyjności. Po prostu przyjęli taki model działania i ślepo brną w tą stronę. Gdyby firma była bardziej otwarta na świat, apple było by zupełnie w innym miejscu niż jest teraz.

  • 0

    12.  2007-10-21 17:52:17

    Mac Pro mam od pół roku , używam go do celów zawodowych (postprodukcja wideo) i tylko powiem , że do Windowsa już nie wróce.Sprzęt super wykonany i znakomicie zintegrowany z softem.A iPhone jak będę mógł to sobie kupię.Pozdro :).

  • 0

    13. ~znawca  2007-10-21 20:19:26  host: 77-253-131-147.adsl.inetia.pl

    Może i ten Mac to bradzo rozwinięty system. Jest lepszy od windowsa (Tak jak linuks), ale gry na nim nie działają i to go dyskfalifikuje. 90% posiadaczy komputerów wykorzystuje je do gier, a jak gry to tylko windows. To wina microsoftu i tej monopolizacji. Ludzie nic na to nie poradzą i muszą używać beznadziejnego windowsa, bo tylko na nim wszystko działa. Na razie trzeba się z tym pogodzić i używać windowsa, a inne systemy omijać.

  • 0

    14. ~  2007-10-21 20:53:47  host: aaye47.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ciekawe czy na alledrogo pojawi się wysyp tych francuskich iPhonów i czy będzie dostępny inny język niż francuski.

  • 0

    15.  2007-10-21 23:43:56

    ja to bardziej jestem ciekawa czy polskie Orange, zrobi coś, żeby szybko (oby w 2008 :-)) wprowadzić ten telefon na nasz rynek, Swoją droga ciekawe jaki jest nasz Polski potencjał, ile takich słuchawek mozna u nas sprzedać?

  • 0

    16. ~Bart  2007-10-22 00:30:58  host: chello089076134053.chello.pl

    Ludzie, jak was czytam to naprawdę mnie zatyka. I bynajmniej nie jest to pozytywne odczucie. Poziom komentarzy, czy też ogólnie stawianych pytań jest, mówiąc oględnie, niski. Żeby nie powiedzieć bardzo niski. A wystarczy wejść na kilka stron obcojęzycznych aby zasięgnąć "pakiet" informacji potrzebnych kompetentnych rozmów o tym urządzeniu, jak i innych produktach firmy Apple. Co do odpowiedzi i mojego komentarza na Państwa komentarze: #2 Można zamieszczać fotki bezpośrednio na specjalnych stronach w internecie (coś w rodzaju rozwiniętych fotoblogów), co jest dla mnie o niebo ciekawsze i z większą jakością. Jak ktoś nie ma internetu - to zapewne go i nie stać na iPhone`a, więc problem się rozwiązuje. #5 Sprzęt Apple jest o wiele bardziej popularny, niż Ci się wydaje. Natomiast jest to sprzęt niszowy, głównie dla grafików i osób zajmujących się muzyką. Ceniących sobie sztukę użytkową. Jeśli natomiast "kręci" Cię duża liczba bezsensownych w wielu wypadkach inkonek w Windows - proszę bardzo - nikt Ci nie broni używania tego systemu. CDN.

  • 0

    17. ~Bart  2007-10-22 00:39:49  host: chello089076134053.chello.pl

    CD. # 8 Nie wiem, czy kiedykolwiek widziałeś zdjęcie z iPhone`a, a się wypowiadasz. Jeśli dla Ciebie ważną rolę odgrywa ilość megapikseli, to naprawdę współczuję. Poza tym przypominam, że aparat fot. w komórce nie zastąpi zwykłego, profesjonalego sprzętu fotograficznego. To jest niemożliwe ze względu na chociażby wielkość optyki potrzebnej do bardzo dobrej jakości zdjęcia. # 13, Mylisz się i to bardzo. Gry to i owszem, popularne programy, ale nigdy 90! Ludzie, nie dajmy się zwariować! #14 Nie pracuję w firmie Apple, ale skoro w iPodach, w iPhone`ach i już niedługo w systemie opreracyjnym MacOS jest język polski, to raczej nie będzie zmiany "nurtu" firmy. Zresztą niedługo będzie Apple Polska. :-) #15 Nie koniecznie będzie to Orange w Polsce. Natomiast z nieoficjalnych informacji wynika, iż Apple planuje wejść (tym razem oficjalnie) na polski rynek właśnie w pierwszej połowie 2008r. Za tym zapewne pójdzie dostęp do iTunes Store i iPhone. Polska się bogaci, także myślę, że takich iPhone`ów "trochę" się sprzeda.

  • 0

    18. ~Bart  2007-10-22 00:53:06  host: chello089076134053.chello.pl

    Zapomniałem dodać jednego. Jeśli komuś przeszkadza fakt, iż iPhone nie posiada 3G i funkcji videokonferencji, to proszę brać pod uwagę realny zasięg siecie 3G w Polsce, gdzie nawet w Warszawie łapie ona "jak chce". Inna kwesja, że być może w 2008r., kiedy Apple zawita do Polski, cały świat dostanie II generację iPhone`a z obsługą tejże funkcji. Nie ma co gdybać. Pożyjemy - zobaczymy.

  • 0

    19. ~piotr  2007-10-22 09:17:05  host: 212.160.172.70

    Cwaniaki. Zanim wypuszczą aplikacje do pisania programów, zabezpieczą się przed możliwością hakowania telefonu i pisania programów, które nie będą Apple na rękę. To sie nazywa dbanie o klienta i własne interesy

  • 0

    20. ~eSiK  2007-10-22 12:55:29  host: atropos.tpi.pl

    Pytanie z innej beczki ale ważne dla mnie... Ile kosztuje, tak mniej więcej, przesyłka (najlepiej ubezpieczona na 900zł) paczki o wadze telefonu iPhone z USA do Polski? Z góry bardzo dziękuję za info :) Pozdrawiam!

  • 0

    21. ~G.M  2007-10-22 14:33:37  host: ghf226.internetdsl.tpnet.pl

    Przesyłka kosztuje około 500zł ekspresem. Ale moze byc ewentualny problem z cłem. Mi iPhon kolezanka przywiozła ze stanów-bardzo fajny ale jako ipod czy urzadzenie do internetu-bardzo przyjazny w obsłudze-jezeli chodzi o funkcje telefoniczne ma ich mniej niż nokia 3210;)

  • 0

    22. ~znawca  2007-10-22 15:05:34  host: 87-205-57-8.adsl.inetia.pl

    Do #18 Bart: Zasięg 3G w Polsce nie jest, wcale taki mały. Już nawet w mniejszych miastach mamy UMTS. Co do zdjęć, to widziałem zdjęcie z iPhone. Oglądałem zagraniczny test. Zdjęcia są orginalne. Ich jakość jest beznadziejna. Widać brak autofokusa (zdjącia są rozmyte). iPhone nie ma lampy (nawet diody), więc zdjęcia są ciemne i pełne szumów. se k750i robi lepsze zdjęcia, a nokia n95 na pewno też. Najwięcej zależy od umiejętności fotografa, a dopiero potem od parametrów. Jak ktoś umie robić zdjęcia to i komórką zrobi ładną fotkę. Jak fotografować nie umie to i lustrzanka mu nie pomoże.

  • 0

    23. ~znawca  2007-10-22 15:15:25  host: 87-205-57-8.adsl.inetia.pl

    Do #18 Bart: Czemu megapiksele muszą być dla mnie najważniejsze? Czemu tak twierdzisz? n95 jest lepsza od iPhona. Ma lepszy aparat (wszystkie parametry, w tym megapiksele). Fani iPhone, co powiecie o braku wideo w "najbardziej zaawansowanym telefonie świata"? Nawet marna nokia 6020 ma wideo.

  • 0

    24. ~eSiK  2007-10-22 15:22:56  host: atropos.tpi.pl

    Hmmm... Aparat fotograficzny (param.) 2 Mpix, wideo MMS Tak Wygląda na to że iPhone ma już MMSy oraz nagrywa filmy wideo... Czyżby coś mnie ominęło czy też na Telepolis są bzdurne informacje na temat tego telefonu? ;)

  • 0

    25. ~issa  2007-10-22 17:08:33  host: inet20908na-2.eranet.pl

    ***Bart - pewnie , że nie trzeba mieć obsługi mms. Można też na przykład nie mieć możliwości wykonania połączenia telefonicznego. Bo po co? Są budki telefoniczne!

  • 0

    26. ~issa  2007-10-22 17:20:22  host: inet20908na-2.eranet.pl

    Jeszcze jedna rzecz - biorąc pod uwagę niebywale wyśrubowaną cenę tego pożal się Boże telefonu , Twoje uwagi to absurd. Po co mms jak są blogi , po co umts jak jest mały zasięg umts , po co dobry aparat skoro słabe umiejętności fotografa.... I tylko jak się ukaże kolejna odsłona tego badziewia uzupełniona już o oczywiste dla większość aparatów dostępnych na rynku w tym przedziale cenowym możliwości , która zepwne będzie okrzyknięta już najlepszym aparatem w całej galaktyce , trzeba będzie wydać kolejną furę pieniędzy.

  • 0

    27. ~bart  2007-10-24 00:53:09  host: chello089076134053.chello.pl

    Ja tylko chcę powiedzieć, że w Polsce ta wersja iPhone`a nie byłaby odpowiednia. Siła tej pseudo-komórki tkwi w sile multimediów. Te z kolei dopiero pokazują swoją moc w momencie gdy mamy nielimitowany dostęp do sieci (a jak wiemy, w ramach abonamentu w USA takowy jest). Także nie ma co mówić, że ten jest lepszy a tamten gorszy. Do póki w Polsce nie ma iTunes Store to nawet ja nie widzę sensu kupowania tej komórki (zresztą nie tylko jej ale również iPod`a Touch). Co do umiejętności fotografa - nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że nawet byle g...., można zrobić ładne zdjęcie, posiadając tylko odpowiednią wiedzę i "zacięcie". Nawet posiadając to, to mimo wszystko ze zdjęcia niewiele będzie widać. Oczywiście - najlepiej mieć 1 i 2. :-)

  • 0

    28. ~znawca  2007-10-24 18:04:53  host: 77-253-131-102.adsl.inetia.pl

    Do #27 bart: Zdolności nie są najważniejsze? Nie wiesz ile potrafi zdziałać "zacięcie" i wiara w siebie (chyba, że to naprawdę będzie szajs).

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-174-129-120-155.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.