Po ponad roku od prezentacji pierwszego tabletu, Apple zaprezentował dziś w San Francisco kolejna wersję - iPad 2.
W scenerii przypominającej prezentacje pierwszego tabletu, pojawił się Steve Jobs, który przebywa na bezterminowym urlopie. Spekulowano, że nie pojawi się na dzisiejszej prezentacji.
Prezentacja zaczęła się od podsumowania osiągnięć. Użytkownicy w ciągu niecałego roku pobrali ponad 100 mln książek elektronicznych. Poinformowano, że do 2500 wydawców dołącza wydawnictwo Random House, które wnosi ponad 17 tys. książek. Apple posiada już 200 mln kont użytkowników, a deweloperzy zarobili dzięki AppStore już w sumie ponad 2 mld dolarów. Apple chwalił się, że do tej pory sprzedano już 100 mln sztuk iPhone, a w 2010 r. 15 mln tabletów iPad.
Po takim wstępie oficjalnie zaprezentowano nowy tablet iPad 2. Urządzenie jest ciut mniejsze niż poprzednik (241,2 x 185,7 x 8,8 mm) i trochę lżejsze - 601g. Oferuje duży ekran o przekątnej 9,7 cala (1024 x 768 pikseli). Na przedzie została umieszczona kamera, która umożliwi prowadzenie wideokonferencji. Sercem jego jest dwurdzeniowy procesor Apple A5. Do tego dostajemy od 16 do 64 GB pamięci flash, łączność WLAN w standardzie 802.11a/b/g/n (w wybranych modelach także HSPA i AGPS), Bluetooth 2.1, akcelerometr, kompas, wyjście wideo, głośnik i mikrofon.
Nowy tablet dostępny będzie w dwóch kolorach - białym i czarnym. Zastosowano w nim taką samą baterię jak w poprzedniku, taki sam ma być także czas pracy, wynoszący 10 godzin. Zachowano także ceny poprzednika, które będą następujące:
Opcja | 16 GB | 32 GB | 64 GB |
WiFi | $499 | $599 | $699 |
WiFi + 3G | $629 | $729 | $829 |
Źródło tekstu: wł