Apple wprowadził w swoim sklepie mobilnym App Store możliwość udostępniania gier i aplikacji w systemie abonamentowym. Oznacza to, że użytkownik będzie mógł pobierać gry z oferty danego dewelopera bez limitu, w zamian za miesięczną opłatę.
Jako pierwsza z oferty skorzystała firma Big Fish Game, która w ofercie posiada kilkanaście tytułów. Udostępniła ona dwa modele dystrybucji swoich produkcji.
W pierwszej, użytkownik zapłaci 6,99 dolarów za dostęp bez limitu, w drugiej - otrzymuje bezpłatny dostęp do wszystkim pozycji w zamian za 30-minutowy limit dzienny i konieczność oglądania reklam.
Z oferty skorzystać mogą obecnie jedynie użytkownicy iPadów. Dostęp do gier i aplikacji dostępny będzie za pomocą dedykowanej aplikacji, a do łączności niezbędne będzie połączenie Wi-Fi.
Nie wiadomo czy dostęp do tego modelu biznesowego zostanie zaoferowany również innym deweloperom. Nie wiadomo również, czy na ten sposób dystrybucji zdecyduje się którykolwiek z dużych graczy, takich jak Electronic Arts, Gameloft czy Rovio.
Źródło tekstu: Bloomberg, wł