Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Apple, Facebook oraz Twitter jak ikony świętych

Apple, Facebook oraz Twitter jak ikony świętych

Q! 19 Maja 2011 23:00

0 0

apple sw m Brytyjska stacja telewizyjna BBC rozpoczęła emisję dokumentu, w którym bada wpływ wielkich marek na aktywność mózgu. W pierwszym odcinku pod lupę i rezonans magnetyczny wzięto zagorzałego fana produktów Apple’a.

Pierwszym pacjentem zgodził się być Alex Brooks, redaktor naczelny serwisu World of Apple. Jak sam przyznaje, myśli on o produktach firmy z Cupertino średnio 24 godziny na dobę, czyli o 23 godziny więcej niż normalny użytkownik tych produktów.

Podczas rezonansu magnetycznego przedstawiano mu zdjęcia produktów Apple’a oraz innych producentów. Okazało się, że w przypadku tych pierwszych zaobserwowano w jego mózgu wyraźne zmiany względem produktów innych firm. Wyniki poddano analizie.

Po dokładnym przyjrzeniu się im brytyjscy neurolodzy stwierdzili, że zdjęcia produktów Apple’a wywołują w mózgu Brooksa reakcje podobne do tych, które pojawiają się w mózgu ludzi wierzących, kiedy przedstawić im obrazy ze świętymi.




Jeden z naukowców badający sprawę zasugerował, że wielkie marki - m.in. również Facebook czy Twitter - nieprzypadkowo wykorzystują w budowaniu wizerunku swoich marek skojarzenia zbliżone do religii. Robi to również Apple.

Jako przykład podano salon Apple’a w londyńskim Covert Garden. Znaleźć można w nim wiele podobieństw do świątyń religijnych - łukowate wielkie wejście, liczne łuki czy kamienną podłogę, a same produkty prezentowane są w miejscach przypominające ołtarz.

Jak twierdzą naukowcy, producenci wykorzystują motywy zbliżone do religii po to, aby związać ze sobą swoich klientów. Patrząc na niektóre z przypadków można śmiało stwierdzić, że miłość taka będzie trwać do grobowej deski. Oby później się nie okazało, że po śmierci trafią na prywatny cmentarz w kieszeni naszych znajomych.

Źródło tekstu: Digital Trends, wł     

Dodaj do:
w sumie: 16
  • 1

    1.  2011-05-20 00:59:26

    A nie przypadkiem "CoveNt Garden"?

  • 1

    2. ~Kamil  2011-05-20 01:29:57  host: dynamic-78-8-68-160.ssp.dialog.net.pl

    Przypomniał mi się pewien obrazek z jakiejś gazety religijnej: https://dl.dropbox.com/u/1722763/001%20%285%29.png

  • -1

    4.  2011-05-20 07:45:59

    Ostatnio słuchałem kazania księdza, który udowadniał, że wiele obecnie stosowanych symboli i znaków to albo przeinaczone święte znaki, albo dobrze zakamuflowane znaki szatana. Nawet zwykły znak pacyfistyczny mu się nie podobał, bo przypomniał krzyż ze złamanymi ramionami.

  • 0

    5.  2011-05-20 08:28:08

    Fani Apple wierzą że robi lepsze produkty i płacą więcej niż zdrowy rozsądek nakazuje. Robiono też badania polegające na tym że wmawiano ludziom wydarzenia ktore nie miały miejsca. Ponad 20% dało się wmowic że jednak cos się wydarzyło. Korporacje wykorzystują nasze słabosci tak jak i zwykli oszusci za pomocą socjotechniki.

  • 0

    6.  2011-05-20 09:09:10

    Jeżeli myślisz o Apple 24 godziny na dobe, to wiedz że coś się dzieje!!

  • 0

    7. ~  2011-05-20 09:45:49  host: v06-15.opera-mini.net

    Tragedia. To mi wygląda na odruch Pawłowa oraz na "Muszę mieć", "Jestem lepszy" itd. Jak łatwo manipulować takimi durnymi masami.

  • 0

    8. ~ala  2011-05-20 10:19:24  host: public-gprs254469.centertel.pl

    jak to leciało? głupich nie sieją sami się rodzą? ale kasa z tego żywa :)

  • 0

    13. ~  2011-05-20 10:49:25  host: t13-11.opera-mini.net

    Wam każdą bzdure da się wcisnąć przez telewizje, internet, radio, prase, religie,wszystko łykniecie bo ktoś coś tak mówił.

  • 0

    14.  2011-05-20 11:21:40

    Wiedziałem, że to sekta...

  • 0

    15. ~  2011-05-20 13:04:21  host: p20-02.opera-mini.net

    A gdzie komentarze fanów apple?milczą zawstydzeni i upokorzeni?

  • 0

    16. ~  2011-05-20 15:03:26  host: ibp66.internetdsl.tpnet.pl

    Tańczą aby sprowadzić tajfun na niewiernych.

  • 0

    18.  2011-05-20 15:55:58

    @17 do "Ziemi Swiętej" oraz iKaplicy po nowe iPody?

  • 0

    19.  2011-05-20 15:58:07

    Nie mówię oczywiście o użytkownikach produktów Apple tylko o tych iWyznawców których kiedyś była cała masa. teraz łatwiej o czcicieli zielonego robota (nie mylić z użytkownikami Androida).

  • 0

    20. ~  2011-05-20 16:18:11  host: t14-15.opera-mini.net

    seks od zawsze sprzedaje się najlepiej, wielokrotnie tu czytałem że iphone nazywany jest gejofonem, coś w tym jest bo my sprzedajemy seks normalny a dla mniejszości tworzy się inne kwestie, które w pewien sprosób mogą też się nazwajem uzupełniać. Komercja to nie głupota ale szukanie głupich i powinna być czasem ograniczana. Dla przykładu napiszę że wg mnie wszystkie narkotyki (oprócz dopalaczy) powinny w sprzedaży w sklepach bo słabi sami się wykończą ale już reklamy tego, lansowanie mody nie może mieć niczyjego błogosławieństwa. Wykorzystywanie symboliki religijnej i zbliżone reklamy skojarzeniowe też powinny być zakazane. Diabeł zawsze tkwi w szczegółach a wolna wola to już sprawa boska.

  • 0

    21.  2011-05-20 17:36:53

    #20: z seksem racja, ale z reszta to zes przywalil. Serio - co bierzesz, bo z czystej ciekawosci chce wiedziec po czym ma sie takie haluny ;)

  • 0

    22.  2011-05-20 17:38:15

    #22: racja; > || #6: ej, o Apple nic w tym kazaniu nie bylo ;))

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-136-26.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.