DAJ CYNK

Apple coraz mniej popularny w sieci

LuiN

Sprzęt

Gemius porównał w 18 krajach odsetek odsłon internetowych stron krajowych na telefonach i tabletach marki Apple. Przeanalizowano dane z kwietnia 2015 i 2016 roku.

Gemius porównał w 18 krajach odsetek odsłon internetowych stron krajowych na telefonach i tabletach marki Apple. Przeanalizowano dane z kwietnia 2015 i 2016 roku.



Z danych Gemiusa wynika, że w kwietniu 2016 roku Internauci rzadziej sięgali po urządzenia Apple'a, aby surfować po sieci, niż rok wcześniej. Firma z Cupertino osłabiła swoją pozycję w sieci siedemnastu, spośród osiemnastu analizowanych krajów Europy.

W Polsce, podobnie jak w większości analizowanych krajów, zmalał udział urządzeń marki Apple w sieci. W kwietniu 2016 roku z ekranów tabletów i smartfonów z logo firmy z Cupertino pochodziła co piąta odsłona w sieci (22,7%), podczas gdy rok wcześniej co czwarta (25,5%).

Największy spadek popularności smartfonów i tabletów Apple'a wśród Internautów można zauważyć na Białorusi. Niemal o połowę zmniejszył się tam bowiem odsetek odsłon generowanych na ekranach iPhone'ów i iPadów (z 26,5% w kwietniu 2015 roku do 13,6% odsłon stron WWW w kwietniu 2016 roku).

Jedynym krajem, w którym internauci równie często, jak przed rokiem surfują po sieci przy pomocy urządzeń mobilnych Apple'a jest Rosja. Co druga odsłona w rosyjskiej sieci pochodzi właśnie z produktów amerykańskiego giganta (50,2% w kwietniu 2016 roku i 50,9% w kwietniu 2015 roku).

Natomiast jedynym krajem spośród analizowanych, w kontekście którego można mówić o wzroście jest Turcja. W kwietniu odnotowano 37% odsłon stron WWW wykonywanych przy pomocy urządzeń tej marki, względem 26,9% rok temu.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Gemius