Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Apple bezkonkurencyjny jeśli chodzi o zyski z rynku smartfonów

Apple bezkonkurencyjny jeśli chodzi o zyski z rynku smartfonów

Q! 7 Sierpnia 2012 08:15

0 0

Ponad trzy czwarte zysku z rynku smartfonów w 2Q2012 zagarnął dla siebie Apple - wynika z danych przedstawionych przez firmę analityczną Raymond James. W przypadku przychodów odsetek nie jest już tak wysoki.



Według przedstawionych danych, w II kwartale do Apple wpłynęło aż 77% zysków z rynku smartfonów. W przypadku przychodów odsetek ten wyniósł już tylko 43%.




Różnica wynika z dwóch kwestii. Po pierwsze, w II kwartale Apple sprzedał tylko 26,1 mln iPhone'ów, o czym szerzej pisaliśmy w tej wiadomości. W tym samym czasie Samsungowi udało się sprzedać ponad 50 mln smartfonów, o czym szerzej informowaliśmy tutaj.

Analityk z Raymond James, Tavis McCourt, twierdzi, że najważniejszą częścią innowacji są zyski, zaś odpowiednio wysokie zyski pobudzają kolejne innowacje. Według niego, zyski Apple pozwalają firmie na większe inwestycje w badania i rozwój, co pozwala firmie utrzymywać swoją przewagę w tej kwestii nad konkurentami.

Źródło tekstu: Raymond James, wł     

Dodaj do:
w sumie: 45
  • -1

    29.  2012-08-07 15:41:41

    @28 sam się lecz, jak się nie orientujesz. Apple chwali się, że z AppStore ściągnięto już ponad 25 miliardów razy różne aplikacje. Ale co z tego, jeśli na 650tyś aplikacji 400tyś nie zostało ściągniętych ani razu. Tak wygląda bezkonkurencyjna baza aplikacji, jak to opisał @23.

  • 0

    30. ~kormoran  2012-08-07 15:41:41  host: host-89-230-222-121.lublin.mm.pl

    @23 piszesz,że iPhone`a z powodu małego wyswietlacza wygodnie obsługuje się jedną ręką! Miałem Galaxy S (4,0") teraz mam Galaxy S III (4,8")!Różnica w komforcie w korzystaniu z fona jest tak duża,że telefonu z wyświetlaczem poniżej 4,8 już nigdy nie kupię.

  • -2

    31.  2012-08-07 16:05:24

    Apple ma wiekszy zysk, bo po pierwsze sprzedaje jeden produkt premium na ktorym jest wiekszy zysk niz na masie pseudo smartfonow Samsunga tzw zeta fonow. Dwa, bardzo duza czesc zysku (o wiele wieksza jak ze sprzedazy iPhonow) jest ze sklepu a tu jak wiemy prym w sprzedazy platnych aplikacji wiedzie niepodzielnie Apple, bo jego klienci sa sklonni zaplacic za aplikacje w przeciwienstwie do Androidowych uzytkownikow. Suma sumarum biorac pod uwage 5mld zysku Samsunga, ktory zarabia tylko na sprzecie i 8.8 mld zysku Apple, ktory zarabia tez na aplikacjach (ktorych nie musisz kupowac) widac, ze to Samsung ma wieksze marze na sprzetach i tutaj widac zyski wygenerowane marketingiem. Apple sprzedajac iPhona relatywnie zarabia mniej na samym hardware. Uslugi dodatkowe generuja zysk czysty. I kto tu daje sie nabierac i jest owca?

  • 0

    32.  2012-08-07 16:13:29

    @30 - owszem wygoda korzystania z SIII jest na bardzo wysokim poziomie, problem zaczyna się gdy kończysz korzystać, by wygodnie przenosić ten telefon trzeba mieć marynarkę z kieszeniami lub spodnie bojówki, nie gustuje ani w jednym ani w drugim, więc w moje kieszenie ta patelnia się nie mieści.

  • 0

    33.  2012-08-07 16:40:23

    @31 Taa... Samsung ma olbrzymie marże. Najpierw piszesz, że większość to zetafony, potem, że Samsung ma olbrzymie marże na produkty. Zdecyduj się, przyjmij konkretną pozycje a nie sam sobie w jednym komentarzu zaprzeczasz. A, i co powiesz na to, że większość osób ma góra kilkanaście aplikacji na telefonie? W takim razie, żeby Apple zarabiało na nich więcej niż na sprzęcie musiałyby być bardzo drogie, a obaj wiemy, że aplikacje w AppStore są najtańsze ze wszystkich sklepów.

  • 1

    34.  2012-08-07 17:45:24

    @33 - Widzę że bardzo twardy jesteś, jeszcze nie znudziło Ci się rzucanie grochem o ścianę? ;-) Gościu jest niereformowalny, lub lubi podpuszczać innych swoimi pokrętnymi twierdzeniami, właściwie przestaje czytać jego komentarze, jeśli jednak już przeczytam to nie komentuje bo to nie ma żadnego sensu.

  • 0

    35.  2012-08-07 17:52:25

    @34 traktuje to jako trening cierpliwości.

  • 0

    36. ~F.M.  2012-08-07 18:01:21  host: 85.Red-80-58-250.staticIP.rima-tde.net

    ad 31.: "applefan_ ", piszesz jak palcem po wodzie i tyle jest to twoje pisanie warte bez podania źródeł lub linków do rzeczowych i wiarygodnych danych. Twoje dywagacje na temat zysków i ich domniemanej struktury to dziecinne "zgaduj zgadula".

  • 2

    37.  2012-08-07 18:27:14

    @35 - on sądzi że iPhone jest zawsze najlepszy, wystarczy wziąć Samsunga B2100 i zaprosić gościa na spływ kajakowy, zdziwiłby się sromotnie że jednak w wielu sytuacjach telefon (nowy za 200zł) jest w stanie zjeść jego ukochanego Apple na śniadanie;-) podobnie jak jego "najlepszą" BMW serii 5, rozjechałbyś na bezdrożach Samurajem za parę tysięcy zł, lub objechał na torze Megane sport z silnikiem 2.0 240KM. Facet nie daje sobie wytłumaczyć że dla każdego coś "najlepszego" może znaczyć coś zupełnie innego, wszystko zależy od potrzeb.

  • 0

    38.  2012-08-07 18:33:25

    Apple jest najlepszy bo to Apple !!! Jak by nie był Apple - to by nie był najlepszy !!!

  • 0

    39.  2012-08-07 19:38:45

    @38 zajeżdża propagandą z wiadomego okresu.

  • 1

    40. ~F.M.  2012-08-07 19:58:28  host: 85.Red-80-58-250.staticIP.rima-tde.net

    ad 38.: Zestawienie dwóch równie "prawdziwych" tez: "Apple jest najlepszym producentem smartfonów na świecie" - "Gdyby nie było Apple to na świecie nie byłoby najlepszego producenta smartfonów".

  • 0

    41. ~jaax44  2012-08-07 23:08:52  host: afch84.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Co by nie mówić o iphonie, jego cena jest chora. Ja mam Ace i Gio Samsunga, i jeszcze dobry tablet na androidzie, i to wszystko nie jest warte tyle co ten głupi ipon. Ale pewnie on by mi to wszystko zastąpił.

  • 0

    42.  2012-08-08 00:50:32

    Kupujesz to na co Cie stac.

  • 1

    43.  2012-08-08 08:17:11

    @42 to może ty, bezradna ofiaro marketingu i komsuncjonizmu. Inni kupują to co im potrzebne.

  • 0

    44. ~adam  2012-08-08 09:41:27  host: 178-37-48-244.adsl.inetia.pl

    Nie mogę nic Apple zarzucić, jednak wybrałem znów nowego Galaxy a nie ich produkt z prostej przyczyny, nie będę karmił zbioru prezesów i tym podobnych, tak olbrzymimi narzutami, w moim odczuciu nie jest to uczciwe, a na pewno nieładne zachowanie. Ten olbrzymi narzut mnie odpycha, przez co wolę kupować produkty ze zdrowo rozsądkową marżą. Bo niestety, telefon nie odzwierciedla wyposażeniem i możliwościami tej ceny, nic innowacyjnego nie ma, ma to co wszyscy, a cena jest chora.

  • 0

    45. ~kuki  2012-08-08 11:27:42  host: dynamic-78-8-97-184.ssp.dialog.net.pl

    @44 zgadzam się z Tobą w 100%.

  • 0

    46.  2012-08-08 17:49:06

    http://allthingsd.com/files/2012/08/Apple_NonApple_ProfitandEBIT .jpg tu jest wykresik do tej wiadomości Nokia to prawdziwy miszcz

  • 0

    47.  2012-08-13 00:09:06

    @applefan Apple ma taki zysk, bo sprzedaj swój zetafon jako telefon premium. Apple ma dużo większy zysk ze sklepu Appstore, bo większość płatnych aplikacji z Appstore, wGoogle Play są za darmo, bo użytkownicy Androida mają mózg zamiast sieczki i nie zapłacą za aplikację do skanowania stolca, czy obsługi telefonu nosem. Samsung ma marżę za wyprodukowany sprzęt - więc wiesz za co płacisz. W Apple płacisz marżę za złożenie sprzętu - płacisz więc za składaka i za dziurawy jak sito system.

  • 0

    48.  2012-08-13 00:09:52

    @applefan i kto tu jest baran?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-185-160.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.