Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości App Store vs. Android Market: gdzie jest taniej?

App Store vs. Android Market: gdzie jest taniej?

Q! 10 Sierpnia 2009 07:53

0 0

Średnia cena najpopularniejszych aplikacji w sklepie App Store i Android Market jest na zbliżonym poziomie - wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę badawczą Distimo. Jednak propozycja App Store, poza nielicznymi wyjątkami, wydaje się dla klientów nieznacznie bardziej korzystna cenowo.

Według przedstawionych wyników, średnia cena aplikacji dla każdej z grup jest w obydwu sklepach na porównywalnym poziomie, z minimalnym wskazaniem na App Store. Z 10 zbadanych kategorii aż w ośmiu średnia cena aplikacji dla Androida okazała się wyższa, jednak tylko nieznacznie, niż dla produktów Apple.

Podobna sytuacja występuje w przypadku kategorii referencyjnej, jednak różnica jest tu bardziej wyraźna. Średnia cena aplikacji z tej grupy dla systemu Android jest ponad dwukrotnie wyższa, niż dla produktów Apple'a. Podczas gdy średnia cena grupy aplikacji dla "jabłuszka" wyniosła niewiele ponad 4 dolary, właściciele Androida musieli zapłacić za porównywalny zestaw prawie 9 dolarów. Taka sytuacja spowodowana była przez bardzo drogie słowniki dla systemu od Google. Oferowane są one głównie przez jednego wydawcę, firmę Paragon Software, a ich cena często wynosi od 15 do 30 dolarów za sztukę.

Najpopularniejszymi aplikacjami w App Store wciąż są gry i to im właśnie poświęcono w zestawieniu trochę więcej uwagi. Chociaż ich średnia cena w obydwu sklepach pozostaje na zbliżonym poziomie, to ich polityka cenowa jest zupełnie różna.




W sklepie Apple'a zakup większości najpopularniejszych gier oznacza wydatek 99 centów. Tylko nieliczne z nich są droższe i trzeba za nie zapłacić od 6,99 do 9,99 dolarów. W Android Market natomiast wiele z nich jest bezpłatnych, jednak te płatne kosztują od 0,99 do 5,95 dolarów, z czego zakup większości wiąże się z wydatkiem w wysokości 2,99 dolarów.

Jak zauważają autorzy badania, niewielkie różnice pomiędzy sklepami biorą się przede wszystkim z ich wielkości, a więc i konkurencyjności oferowanych przez nie produktów. Podczas gdy w App Store znaleźć można około 65 tys. aplikacji, Android Market oferuje ich zaledwie około 6 tys.

W zestawieniu wzięto pod uwagę kilka grup produktów. Wśród nich znalazło się Top 100 płatnych aplikacji dla każdego ze sklepów, średnia cena aplikacji z kilku wybranych kategorii oraz grupa zawierająca referencyjne oprogramowanie. Badanie dotyczyło aplikacji obecnych w obydwu sklepach w lipcu tego roku.

Źródło tekstu: distimo, wł     

Dodaj do:
w sumie: 10
  • 0

    1. ~  2009-08-10 08:49:03  host: t08-07.opera-mini.net

    Idioci roboli to zestawienie, nie da sie porownac gier na obie platformy. Te na iphona zaczynaja sie jakoscia zblizac do konsol. Wiele gier graficznie zrywa czapke z glowy podczas gdy android sie nie ma szans zblizyc jakosciowo do produkcji na iphone, i poki co ma proste popierdolki. takie wyscigi jak real racing czy TPP jak Terminator graficznie miazdza nintendo Ds.

  • 0

    2. ~~  2009-08-10 09:00:29  host: 87-205-39-89.adsl.inetia.pl

    Dlatego iPhone'y kupują osoby poszukujące rozrywki.

  • 0

    3. ~Dżej  2009-08-10 09:03:49  host: ip-91.189.216.48.skyware.pl

    DDlaczego Android nie ma szans? ma wsparcie dla OpenGL więc wkrótce i tutaj mogą pojawić się dobre gry. System Apple'a jest znacznie dłużej na rynku więc i devloperzy mieli czas na stworzenie takich gier, a na początku też przecież było słąbiutko :)

  • 0

    4. ~  2009-08-10 09:28:00  host: t08-07.opera-mini.net

    Po pierwsze gry musza byc w javie. po drugie jednak slabszy nieco sprzet. Ale zgadzam sie za rok dwa moze byc inacze

  • 0

    5. ~  2009-08-10 09:44:53  host: 195-254-156-98.wro-com.net

    juz niedlugo SDK dla anroida bedzie oferowal bezposredni dostep do GL - nie przez wirtualna maszyne, wiec mozna spodziewac sie wysypu 3d gier, ciekawie bedzie wygladalo porownanie za rok obu platform (duzo zapowiedzianych maszyn z androidem - na platformie snapdragon)

  • 0

    6. ~  2009-08-10 10:12:28  host: t08-16.opera-mini.net

    A ja słyszałem, że zdecydowana większość aplikacji w sklepie Apple jest płatna natomiast w sklepie na Androida bezpłatna.

  • 0

    7. ~iskra  2009-08-10 12:08:59  host: xdsl.184.c77.petrotel.pl

    ja slyszlaem ze i tutaj chyba nikt o tym nie wspomial ze aplikacje platne na androida sa narazie nie dostepne w polsce.

  • 0

    8. ~  2009-08-10 14:19:59  host: t02-05.opera-mini.net

    Tak na dzis platny android market jest w Polsce niedostepny to powazna wada.

  • 0

    9. ~jarekt  2009-08-11 21:48:52  host: edc152.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jaki wysyp gier 3D na Androida???! Ludzie o czym wy mowicie. Jak dotad mamy na rynku masowym tylko 3 sluchawki i wszystko jada na zenujacym, prehistorycznym Quallcomie 528 mhz. Z krzywego drzewa i salomon nie nasika jak mawiaja starzy ludzie u nas na wsi :P Moc obliczeniowa iP jest miazdzaco wyzsza od czegokolwiek na Androidzie a nowy iP3GS ustawia tak wysoko poprzeczke, ze Android bedzie go gonil latami.

  • 0

    10. ~jarekt  2009-08-11 21:50:35  host: edc152.neoplus.adsl.tpnet.pl

    PS.. Snapdragon to nadal Quallcom - Toska z tym prockiem wcale nie powala wydajnoscia mimo magicznego 1 Ghz. PS2. Fanbojem iP nie jestem. Mam Touch HD i HTC Hero wiec nikt mi chyba milosci do iP nie zarzuci.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-205-153-192.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.