Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości App Store: nie z nami te numery

App Store: nie z nami te numery

Q! 11 Grudnia 2009 11:14

0 0

apple iphone 3gsApple udowodnił po raz kolejny, że jeśli chodzi o rozwiązywanie wszelkich sporów, to preferuje on posunięcia skrajne, jednak niezwykle skuteczne. Tym razem ze sklepu App Store została usunięta, wraz z całym swoim dorobkiem, firma programistyczna, która fałszowała recenzje swoich produktów.

Mająca swoją siedzibę w Chinach firma Molink została usunięta ze sklepu za to, że pod swoimi produktami pisała fałszywe recenzje. Co więcej, z oferty sklepu zostało również wycofanych 1011 produktów, które były jej dziełem.

Podejrzenie jednego z użytkowników wzbudził fakt, że wszystkie recenzjach pisane były przez tego samego użytkownika. Co więcej - zawsze posiadały one najwyższą ocenę, czyli 5 gwiazdek. A to sprawiało, że produkty firmy, jako te najwyżej oceniane przez użytkowników, były bardziej promowane przez App Store w odpowiednich częściach sklepu.




Użytkownik przesłał swoje spostrzeżenia do serwisu iPhoneography, który przekazał uwagi firmie z Cupertino. Jej reakcja była natychmiastowa i spowodowała usunięcie firmy i jej całego dorobku z zasobu sklepu App Store.

Część użytkowników, którzy zakupili fałszywie ocenione aplikacje, zwróciło się do Apple z prośbą o zwrot kosztów ich zakupu. Wciąż nie wiadomo, czy firma z Cupertino zdecyduje się na taki krok.

Źródło tekstu: neowin, wł     

Dodaj do:
w sumie: 7
  • 0

    1.  2009-12-11 11:32:09

    Fajnie, że "dbają" o klienta. Powinni zwrócić kasę tym co kupili ich aplikacje ;) Mogli jednak nie sięgać od razu po tak radykalne środki. Ta firma miała jakieś wartościowe aplikacje?

  • 0

    2.  2009-12-11 11:40:54

    Hmm... Ale dlaczego Apple ma zwrócić pieniądze? Jeżeli już to Molink niech zwraca. A poza tym to przecież użytkownicy kupili programy i używają ich nadal.

  • 0

    3.  2009-12-11 11:53:42

    Jeden użytkownik ? Wystarczyłby jeden nadgorliwy pracownik, lub rozmyślny sabotażysta aby firme wyrzucili z marketu ? Myślę, iż to był tylko pretekst i może np. zalegała z płatnościami itp.

  • 0

    4. ~Lord  2009-12-11 11:55:38  host: aor47.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak to ma się legalnych firm w Polsce które oferują pisania postów na forach, sklep internetowych w których chwalone są produkty ktorych bardzo czesto piszacy na oczy nie widział?!

  • 0

    5. ~nick  2009-12-11 13:56:13  host: v07-16.opera-mini.net

    Natomiast w Polsce jest allegro które oficjalnie toleruje przekręty ssmanów a oszukanemu nabywcy, który chce odzyskać utracone pieniądze, rzuca kłody pod nogi.

  • 0

    6.  2009-12-11 14:51:23

    @3 nie ma czegoś takiego w appstore jak firma zalegająca z płatnościami bo firmy nic nie płacą ;)

  • 0

    7. ~un  2009-12-11 23:35:27  host: emu27.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I dobrze zrobili, jak by ktoś moją firmę robił w bambuko zrobił bym bezpowrotnie to samo oczywiście po bezspornym ustaleniu, że to nie np. sabotaż konkurencji. Jak się nie reaguje to później dostaje się po kieszeni i nie ma do kogo z pretensjami się zwrócić. Takie działanie tej kooperującej firmy uderzało nie tylko w użytkowników applestore ale też w samo apple nim zarządzające.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-44-47.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.