Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Antywirusy na komórki

Antywirusy na komórki

WitekT 20 Października 2004 10:45

0 0

Zarówno firmy antywirusowe, jak i producenci telefonów zwierają szyki, szykując produkty przygotowane na zagrożenia wirusowe w świecie komórek. Eksperci podkreślają, że obecnie zagrożenie nie jest wielkie.

Zaawansowane telefony typu smartphone nie są jeszcze urządzeniami bardzo popularnymi (to około 20 mln abonentów w tym roku, z ponad 1,5 mld użytkowników telefonów przenośnych). Jednak problem jest żywy, szczególnie od czerwca, kiedy pokazał się robak Cabir, pierwszy napisany specjalnie dla urządzeń mobilnych, podaje serwis pclab.

Firmy są obecnie gotowe stawić czoło pierwszej fali zagrożeń. Nokia przygotowuje wspólnie z firmą F-Secure bezpieczne telefony (model 6670), McAfee również działa na tym polu, wspomagając Japończyków z NTT DoCoMo (usługa ma być dostępna w ciągu kilku tygodni).




Także Symantec nie zostaje w tyle, szykując oprogramowanie zabezpieczające telefony Nokii, rozmawiając jednocześnie z innymi producentami małych elektronicznych gadgetów, czy to telefonów, czy asystentów PDA.

Mimo nowych kierunków rozwoju firm antywirusowych, to nadal zabezpieczanie komputerów klasy PC pozostanie w najbliższym czasie ich domeną.

Źródło tekstu: pclab.pl     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-205-173-230.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.