Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Anna Streżyńska chce ponownie uregulować usługi premium

Anna Streżyńska chce ponownie uregulować usługi premium

LuiN 2 Lutego 2017 08:50

12 1

anna strezynska rok nowych zadan

Zdaniem minister cyfryzacji Anny Streżyńskiej, konieczna jest nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne w zakresie usług premium rate.

Mowa jest o połączeniach i wiadomościach o podwyższonej opłacie, które Anna Streżyńska raz już uregulowała w 2011 roku, jeszcze jako prezes UKE. Dla przypomnienia, to własnie wtedy w efekcie obrad "Stołu bez kantów" klienci otrzymali możliwość:
  • całkowitej blokady połączeń na numery o podwyższonej opłacie,
  • blokowania połączeń na poszczególne rodzaje usług,
  • określenia progu, po przekroczeniu którego nie będzie możliwości skorzystania z usług o podwyższonej opłacie. Przy czym operator sam musiał zaproponować co najmniej trzy progi kwotowe w wysokości 35, 100 oraz 200 zł,
  • określenia wysokości opłaty za jednostkę rozliczeniową lub ceny za całe połączenie, po przekroczeniu których nie będzie możliwości skorzystania z usługi.

Zobacz: Obrady "Stołu bez kantów"
Zobacz: Zmiany w Prawie Telekomunikacyjnym podpisane

Zmiany z 2011 roku były rewolucyjne - istotnie zwiększyły bezpieczeństwo klientów i ograniczyły wyłudzenia. Minister cyfryzacji, na konferencji prasowej zorganizowanej wraz z premier Beatą Szydło, zapowiedziała dalsze usprawnienia w 2017 roku. Szczegóły planowanych zmian nie zostały jeszcze ujawnione.




W perspektywie czasu widzimy, że ta samoregulacja (z 2011 roku - przyp. red.) częściowo została wycofana, są nowe podmioty, które jej nie przestrzegają. Wydaje się, że sytuacja dojrzała do regulacji ustawowej, ponieważ interes konsumenta - słabszej strony umowy - bezwzględnie musi zostać ochroniony - mówi Anna Streżyńska, minister cyfryzacji.

Pełny zapis konferencji prasowej zamieszczamy poniżej. Temat usług premium rate zaczyna się po 20. minucie filmu:

Zobacz: inne filmy z kategorii Wydarzenia

Źródło tekstu: Kancelaria Premiera     

w sumie: 32
  • 1

    13. ~Sil3ncio  2017-02-02 11:36:43  host: host-89-231-50-172.dynamic.mm.pl

    Włączanie usług premium tylko za zgodą użytkownika nic nie da. Po prostu pojawi się dodatkowa pozycja w cennikach operatorów, np: "Cena usługi uwzględnia rabat 5 zł za zgodę na uruchomienie usług premium". Tak samo jak teraz dzieje się ze zgodą na efakture czy zgodą na marketing. Niby zgodą jest dobrowolna a tak naprawdę to jak się nie zgodzisz to będziesz płacił więcej. TO JEST PRAWDZIWA PLAGA. Niedługo tymi "rabatami" to operatorzy będą nas zmuszać do wszystkiego, bo jak odmówisz to będziesz płacił dużo więcej.

  • 1

    14. ~Buka  2017-02-02 12:59:44  host: ejl165.internetdsl.tpnet.pl

    Jest to dobre posunięcie, przecież rynek nie składa się tylko z osób młodych, my trochę siedzący w telko rozumiemy jak to funkcjonuje ale ile ja musiałem się nażreć w salonach(umowa z play i wszystkie zgody podpisane z automatu itp.) a osoby starsze ...Generalnie czego nie zamawiałem , za to nie dam ani złotówki, niech się zabiorą też za firmy, które za fikcyjne usługi (wizytówki, strony internetowe) chcą wyłudzić pieniądze, później jeszcze kwestia copyright trolling i będzie można powiedzieć, że coś walczą o konsumenta.Streżyńska jest chyba najbardziej kompetentnym ministrem w tym rządzie

  • 2

    15. ~Buka  2017-02-02 12:59:46  host: ejl165.internetdsl.tpnet.pl

    Jest to dobre posunięcie, przecież rynek nie składa się tylko z osób młodych, my trochę siedzący w telko rozumiemy jak to funkcjonuje ale ile ja musiałem się nażreć w salonach(umowa z play i wszystkie zgody podpisane z automatu itp.) a osoby starsze ...Generalnie czego nie zamawiałem , za to nie dam ani złotówki, niech się zabiorą też za firmy, które za fikcyjne usługi (wizytówki, strony internetowe) chcą wyłudzić pieniądze, później jeszcze kwestia copyright trolling i będzie można powiedzieć, że coś walczą o konsumenta.Streżyńska jest chyba najbardziej kompetentnym ministrem w tym rządzie

  • 2

    16. ~  2017-02-02 13:17:00  host: n07-06-07.opera-mini.net

    wszedzie w necie szukają frajerow na smsy za 1zł ktorych realny koszt to nawet 3 dychy i sie zastanawiam jak to w ogole mozliwe skoro sie wyrabia sie to nawet na bardzo popularnych stronach np z wynikami na żywo?

  • 3

    17. ~Czytelnik  2017-02-02 13:21:24  host: n12-05-06.opera-mini.net

    @ 15 Strężyńska jest jedyną kompetentną osobą w tym rządzie. Niestety. Wszelkie regulacji uslug premium to krok w dobrym kierunku, ale ciągle o wiele wiele za mało. Przede wszystkim "marketing" powinien być domyślnie zablokowany i włączany tylko na pisemne żadanie. A za przysłanie niezamowionego spama od razu kara z 6 zerami nadana w trybie administracyjnym.

  • 3

    18.  2017-02-02 13:29:01

    Nie rozumiem niektórych z Was...
    Jeśli ktoś przysyła esemesa o treści: Wiadomosc z internetowej bramki SMS: Usluga WIADOMOSCI SMS zostala aktywowana (11.92zl tydzien). W celu dezaktywacji wyslij TXT EWL na 92568 (to prawdziwy esemes wysłany nie z numeru premium a z bramki - darmowej "w sieci"), powinien być traktowany jako bandyta a nie łagodnie, bo to tylko kilkadziesiąt złotych... Na łebka to nic, ale taki Mobiltek nie robi tego jednostkowo tylko masowo!
    Niestety prokurator czy pierdzistołki z UOKiK powiedzą, zę nie mają dowodów... No ludzie! żądajcie działań organów!
    Ale nie - każdy będzie czekał, aż ktoś za niego zrobi. A jak nie to jako nauczkę będzie stratę traktował... Śmieszne.

  • 1

    19.  2017-02-02 14:38:21

    Jak tylko zakupiłam swój pierwszy abonament w życiu w 2010 roku (wcześniej miałam trzy umowy typu mix), od razu zablokowałam usługi premium. W raziw W mam zapasowy prepaid jak bym chciała coś takiego wysłać. Moim zdaniem takie usługi powinny być blokowane i uruchamiane dopiero na życzenie. Tak samo powinno być w przypadku płatności za aplikacje.

  • 3

    20. ~locomoco  2017-02-02 15:06:20  host: public-gprs394751.centertel.pl

    @8 "Operatorzy wykorzystują numery premium do świadczenia własnych usług - promocji, bonusów itp." - Buuaahhaaah
    To są numery skrócone a nie premium "znafco telko".

  • -2

    21.  2017-02-02 15:48:03

    20 - numery skrócone, to numery skrócone. Numery premium to numery premium. Poczytaj zanim głupotę swoją pokażesz ;-)

  • 0

    22. ~Templariusz  2017-02-02 16:14:04  host: staticline-31-182-85-125.toya.net.pl

    @2 - w więzieniu nie ma już miejsca dla takich :D

  • 1

    23.  2017-02-02 17:02:46

    Zacząć należałoby od MMC Sp. z o.o. i tego ich wróża Macieja... Chyba trzeba w końcu przysiąść i nasmarować skargę do GIODO - przecież teraz każdy aktywny numer telefonu jest w jakimś zbiorze danych osobowych...

  • 0

    24. ~lajtNIEmobile  2017-02-02 18:51:06  host: 77-254-32-206.adsl.inetia.pl

    a lajtmobile blokuje numery skrócone przy blokadzie premium, wrzucili wszystko do jednego wora i blokując sobie premium nie wyślesz nawet darmowego smsa na numer czterocyfrowy... błazenada!

  • 0

    25.  2017-02-02 19:06:55

    24 - możesz powiedzieć jakie to są numery - tak z ciekawości - bo nie sądzę by to były skrócone - jak tu bajdurzycie, a premium właśnie ;-)

  • 0

    26. ~rrrr  2017-02-03 00:08:36  host: host-89-230-176-59.dynamic.mm.pl

    @6 "Pani ANiu a może ustalmy z urzędu maksymalną cenę na internet na poziomie 30 zł +VAT miesięcznie ?" - chyba za swiatłowód 1000mb + wifi no limit - inaczej się nie zgadzam na taką podwyżkę :P

  • 0

    27. ~Wojtaszek  2017-02-03 06:16:57  host: user-94-254-177-197.play-internet.pl

    Usługi premium powinny być domyślnie WYŁĄCZONE, a wyłącznie tylko po podaniu hasła, a nie wysłaniu kodu czy smsa.

  • 0

    28. ~msg  2017-02-03 14:55:26  host: host-193-42-154-194.virtuaoperator.pl

    Najlepszym rozwiązaniem jest całkowita likwidacja usług o podwyższonej opłacie. Nikomu nie są potrzebne te usługi oprócz operatorów.

  • 0

    29. ~locomoco  2017-02-03 15:58:29  host: public-gprs394751.centertel.pl

    @21 Tylko bez takich tekstów, Buraku.

  • 0

    30.  2017-02-03 16:04:05

    29 - bo?

  • 0

    31. ~Wojtaszek  2017-02-03 16:29:16  host: 91-193-209-18.eimperium.pl

    #27 errata, włączenie, nie wyłącznie, ech te słowniki, no i szkoda, że nie można edytować komentarzy

  • 0

    32.  2017-02-03 17:52:25

    Jak dla mnie wszelkie usługi premium powinny być domyślnie WYŁĄCZONE, a dopiero na moje wyraźne życzenie powinny być włączane, to samo tyczy się poczty głosowej.
    A u Nas jest odwrotnie, operatorzy aktywują domyślnie kupę usług, których potem przeciętny Kowalski nie ogarnia i nie jest w stanie samodzielnie wyłączyć.
    To samo tyczy się usług za darmo przez 1-2 miesiące, a potem wielu zapomina i dostaje po paru miesiącach wyższe faktury do zapłaty. Skoro usługa była za darmo w ramach promocji to niech będzie ale jej przedłużenie i przejście na płatne warunki powinna odbywać się nie automatycznie lecz na moją wyraźną prośbę.
    Skończyłoby się proste cwaniakowanie operatorów i innych firm żerujących na nieświadomości naiwnych klientów.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-110-114.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.