DAJ CYNK

Android Wear nie sprzedaje się

LuiN

Sprzęt

W drugiej połowie 2014 roku ruszyła sprzedaż pierwszych urządzeń opartych na nowej platformie Android Wear. Do końca roku nie udało się sprzedać nawet 1 mln zegarków.

W drugiej połowie 2014 roku ruszyła sprzedaż pierwszych urządzeń opartych na nowej platformie Android Wear. Do końca roku nie udało się sprzedać nawet 1 mln zegarków.



Łącznie w 2014 roku sprzedało się zaledwie 720 tys. zegarków z systemem Google'a. Cały rynek smartwatchy uzyskał sprzedaż na poziomie 4,6 mln urządzeń. Najwięcej wśród urządzeń z Android Wear sprzedała Motorola, jednak liderem w segmencie inteligentnych zegarków pozostaje Samsung, który w ciągu 14 miesięcy wprowadził na rynek aż 6 modeli smartwatchy.

W przypadku prostych opasek sportowych od dłuższego czasu wygrywa Fitbit. Nowym silnym graczem okazał się niespodziewanie Xiaomi, którego zeszłoroczny Mi Band pokonał granicę 1 mln sprzedanych urządzeń.

Swój pierwszy milion osiągnął też producent zegarków Pebble z monochromatycznymi wyświetlaczami e-ink - dokładnie 31 grudnia 2014 roku. Nie był to jednak wynik roczny, tylko od początku sprzedaży, która ruszyła w 2013 roku.

Patrząc na powyższe liczby, jeśli Apple rzeczywiście sprzeda w tym roku 26,3 mln zegarków Apple Watch, to nie tylko gładko wejdzie na rynek smartwatchy, ale też od razu stanie się jego absolutnym liderem.

Zobacz: W tym roku Apple sprzeda 26,3 mln zegarków Apple Watch

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Canalys, wł