DAJ CYNK

Android One słabo sprzedaje się w Indiach

orson_dzi

Sprzęt

Seria Android One miała być idealna dla krajów rozwijających się. Tymczasem kraj rozwijający się woli sprzęt markowy.

Seria Android One miała być idealna dla krajów rozwijających się. Tymczasem kraj rozwijający się woli sprzęt markowy.

Stosunkowo słaba, ale wystarczająca do komfortowej pracy specyfikacja, obiecane aktualizacje systemu i niska cena - te cechy miały zagwarantować smartfonom z serii Android One sukces na rynkach rozwijających się, do których zaliczane są Indie. Jak na razie plany Google dotyczące Android One nie idą po myśli światowego giganta.

Mieszkańcy Indii zdecydowanie wolą sprzęt sprawdzonych marek, który w dodatku niejednokrotnie jest tańszy od linii Android One. Tym samym dużo większą popularnością cieszą się smartfony Motoroli lub Xiaomi. Do tej pory do Indii trafiło 480 tys. sztuk smartfonów Android One, a w tym samym czasie Motorola sprzedała 500 tys. sztuk... jednego modelu - Moto E.

Słabe wyniki sprzedaży zmusiły producentów smartfonów Android One do sprzedaży w stacjonarnych sklepach. Nie należy się jednak dopatrywać słabych wyników w sprzedaży internetowej, ponieważ inni producenci radzą sobie w tym kanale bardzo dobrze. Mimo wszystko w stacjonarnych sklepach sprzedaje się aż 88% smartfonów w Indiach. Jest to zasługa niewielkiej marży, wynoszącej w tym kanale sprzedaży zaledwie 3-4%.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Times of India; wł