DAJ CYNK

Amerykański rynek mobilny według comScore

Q!

Wydarzenia

comScore opublikował dane na temat amerykańskiego rynku mobilnego w okresie od lutego do końca lipca 2010 roku.

comScore opublikował dane na temat amerykańskiego rynku mobilnego w okresie od lutego do końca lipca 2010 roku.

Pod koniec lipca 2010 roku telefony komórkowe posiadało 234 mln Amerykanów w wieku powyżej 13 lat. Najbardziej popularnym wśród nich producentem okazał się Samsung z udziałem na poziomie 23,1% (o 1 pkt proc. więcej niż pod koniec kwietnia).

Na drugim miejscu znalazł się LG z 21,2% udziałem (-0,6 p.p.), na trzecim zaś - Motorola, która zagarnęła dla siebie 19,8% rynku (-1,8 p.p.). Na kolejnych miejscach znaleźli się RIM (9%, +0,6 p.p.) oraz Nokia 7,8% (-0,3 p.p.).

Wśród systemów operacyjnych prym wiedli w tym czasie BlackBerry OS (39,3%, -1,8 p.p.), iPhone OS/iOS (23,8%, -1,3 p.p.) oraz Google Android (17%, +5 p.p.). Poza podium znalazł się Windows Mobile, który z udziałem 11,8% zanotował spadek o 2,2 p.p. oraz Palm OS, którego udział w tym czasie się nie zmienił (4,9%).

Amerykańscy użytkownicy telefonów, poza rozmowami, najczęściej korzystali na swoich urządzeniach z wysyłania wiadomości tekstowych (66%), przeglądarki internetowej (33,6%), pobierania aplikacji (31,4%), gier (22,3%), dostępu do sieci społecznościowych (21,8%) oraz odsłuchiwali na nich muzykę (14,5%).

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: comScore