DAJ CYNK

Amerykanie kochają Apple - Android traci

LuiN

Sprzęt

Według analiz ComScore, w I kwartale 2015 roku Apple wyraźnie zyskał w USA, natomiast smartfony z Androidem straciły udziały.

Według analiz ComScore, w I kwartale 2015 roku Apple wyraźnie zyskał w USA, natomiast smartfony z Androidem straciły udziały.

Stany Zjednoczone zdecydowanie nie są typowym rynkiem smartfonów. To Apple jest tam najpopularniejszym producentem z udziałem na poziomie 42,6%. Co ciekawe, firmie udało się zwiększyć ten wynik w ciągu kwartału o aż 1 punkt procentowy. Tymczasem urządzenia z Androidem z 53,1% straciły udziały do 52,4%.

Również inne platformy nie mają lekko w USA. Microsoft spadł z 3,4% do 3,3% udziałów, a BlackBerry z 1,8% do 1,6% (niegdyś lider).

Przyglądając się strukturze sprzedaży z podziałem na producentów dojść można do wniosku, że na spadek Androida zapracował Samsung. Drugi największy producent telefonów w rankingu z 29,7% udziału na koniec 2014 roku spadł teraz do 28,3%. O 0,4 punktu procentowego, do 8,4% wzrosły natomiast udziały LG. Kolejne miejsca zajmują Motorola (5%) i HTC (3,8%).

Z jakich aplikacji w smartfonach Amerykanie korzystają najczęściej? Aż 69,5% użytkowników smartfonów korzysta z Facebooka, kolejny jest YouTube (55,9%), Google Play (51,5%), Google Search (50,6%) i wreszcie Facebook Messenger (49,8%).

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: ComScore, wł