Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Ambitne plany T-Mobile do 2020 roku

Ambitne plany T-Mobile do 2020 roku

WitekT 10 Marca 2016 13:10

10 7

T-Mobile przedstawił swoją strategię do 2020 roku. Jeszcze w tym roku chce znacznie uprościć umowy abonenckie (z najważniejszymi parametrami i zobowiązaniami na jednej kartce A4) oraz wprowadzić nowe taryfy.



Jak zapewnia prezes T-Mobile Adam Sawicki, nowe taryfy mają wyróżniać się najlepszym dopasowaniem do potrzeb klientów. Z jego słów wynika, że trwają prace nad ofertą składającą się z różnych bloków, które będzie mógł wybrać klient, np. długości umowy, wielkości pakietu transmisji danych, szybkości transmisji, rodzaju telefonu itp. Oferta ma być jednak prosta i przejrzysta.




Celem na 2016 rok jest zatrzymanie odejść klientów. W 2017 ma wzrosnąć udział w pozyskiwaniu nowych klientów tak, aby w latach 2018-2020 T-Mobile był liderem w tej kwestii. T-Mobile chce być postrzegany jako lider jakości, brama do cyfrowego świata. W dobie coraz większego zapotrzebowania na transmisję danych i coraz większą ilość urządzeń podłączonych do sieci, zdaniem prezesa, nie będzie już można tego nadrobić marketingowo.

W 2020 roku, pod względem przychodów, T-Mobile chce być liderem na rynku abonamentów dla osób prywatnych i małych firm (SOHO). W rynku prepaid chce mieć udział 25-procentowy. W szeroko rozumianym rynku biznesowych (LAN, WAN, VPN, cloud), chce podwoić do tego czasu swoje przychody.

Z prognoz T-Mobile wynika, że do 2020 roku wartość rynku:
  • mobilnego spadnie z 20,7 do 19,7 mld zł,
  • stacjonarnego spadnie z 8,5 do 7,3 mld zł,
  • telewizji wzrośnie z 7,3 do 8,4 mld zł.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:

Tagi: adam sawicki | t-mobile

w sumie: 55
  • 2

    37. ~  2016-03-11 02:00:44  host: 94.197.121.40.threembb.co.uk

    witekT : i co biora ta czestotliwosc LTE po NETNET czy nie w koncu ?

    Do kiedy maja czas podjac decyzje ostateczna ?

    Bo cicho sza

    odpisz

    dzieki

  • 2

    38. ~Tia  2016-03-11 03:17:55  host: elf.4web.pl

    To co powiedział ~Specjalista. Robią Fit2Win od 3 lat i poza dramatycznym odpływem Klientów i doświadczonych pracowników nic im z tego nie przyszło. Co ciekawe prezes ma kontrakt do 2019 a plany robi do 2020. Czyli jak coś padnie to on i tak za to nie odpowie. Chcą być liderem jakości obsługi gdy wszystkich doświadczonych wywalili a oferta prepaid-owa w takim np Virgin jest o niebo lepsza niż u nich na abonament z cyrgorafem na 24 mies. Nic tylko to celowe uwalenie kury znoszącej złote jaja (Era, bo T to już droga na dno) i chyba na koniec zrobią outsource wszystkiego a to co zostanie niemcy sprzedadzą oficjalnie mówiąc że spółka przynosi straty. A to że wyciągali wagonami kasę pod stołem z Polski to już nikt nie będzie pamiętał...

  • 4

    39. ~Specjalista  2016-03-11 08:29:32  host: 078088061024.bielskobiala.vectranet.pl

    Ok Sawicki mówi, że rok obecny to przede wszystkim zatrzymanie klientów i wzrost ich liczby. Żeby było to realne muszą zatem przejmować klientów z konkurencji gdyż tylko tak można cel zrealizować przy obecnym nasyceniu. Niestety dla t-mobile to będzie niezwykle trudne gdyż są bardzo źle kojarzeni i mają najgorszą opinię. Nie mogą używać argumentu o najlepszym zasięgu bo to nieprawda, nie mogą używać o najlepszej obsłudze bo to również nieprawda i w końcu nie mogą też o najlepszej ofercie bo nigdy takiej nie będą mieć gdyż finansowo ich po prostu na to nie stać. Liczba sponsorów czyli klientów abonamentowych drastycznie spadła a transzę do DT muszą wysyłać. Teraz mogli wykazać zysk gdyż przejęli GTS i stąd w słupkach zysk się pokazał ale z własnej działalności tego nie osiągnęli. Otaczając się na dodatek sprzedawcami z łapanki bez krzty doświadczenia tą sytuację tylko pogłębią. Nie należy zapominać, że podobne "sukcesy" odnosi ich bank gdzie również zaznaczyli swą pazerność i żenująco niski poziom obsługi połączony z codziennymi awariami. I tak marka t-mobile jest kojarzona w PL na własne ich życzenie. Obecnie większość klientów jest świadoma sytuacji na rynku telekomunikacyjnym, powszechny dostęp do informacji im w tym pomaga, sugerują się opiniami a nie tym co mówi akwizytor i słusznie. Niestety ale odbudowa zaufania do marki to skomplikowana czynność bardzo rozłożona w czasie i wymagająca profesjonalizmu, przyjęcia krytyki i przede wszystkim zrozumienia własnych błędów. A w całej tej zabawie mogę zaryzykować tezę, że t-mobile nie stać na takie zachowanie i odrobinę pokory wobec rzeczywistości.

  • -4

    40. ~  2016-03-11 09:32:19  host: 89-69-208-98.dynamic.chello.pl

    @39 Co za bzdury wyssane z palca. Nie da się tego czytać.....

  • -2

    41. ~Kryniczanin do roboty  2016-03-11 09:37:54  host: 89-64-29-89.dynamic.chello.pl

    Jeszcze w tym temacie nie wylałeś hejtu na TM i nie wychwalałeś Play.
    Weź się do roboty wszak masz płacone od komentarza chyba?

  • 2

    42. ~Specjalista  2016-03-11 10:28:20  host: 078088061024.bielskobiala.vectranet.pl

    @40 podważ chociaż jeden temat, o którym napisałem i użyj rzeczowych argumentów bo na tą chwilę prezentujesz zachowanie małolata, którego strofuje rodzic a ten zatyka uszy ;)

  • 0

    43. ~Calრ7  2016-03-11 10:53:36  host: n06-05-02.opera-mini.net

    42). Nie tyle małolata, a pracownika tej sieci, który musi z zasady i z pracy negować wszelkie, choć prawdziwe i nieprzychylne zarzuty dla jego/ich firmy.
    Bo co innego zrobi? 1o minusów postawi? haha

  • -2

    44. ~  2016-03-11 10:57:51  host: apn-46-215-218-42.dynamic.gprs.plus.pl

    @42 Argumenty? A Ty nazywasz swoje wypociny argumentami? TMobile jest źle kojarzone i ma najgorszą opinię? Gdzie? Chyba w Twojej głowie. To, że nie są najtańsi nie oznacza, że nie mają dobrej opinii? Najlepszy zasięg? Żadna sieć w Polsce nie gwarantuje zasięgu w każdym miejscu ale TM z Orange mają go dzisiaj najlepszy. Najlepsza jakość sieci - to prawda. Mieliśmy testy UKE i mają. Problem polega na tym, że PLAY wszystkich kosi dookola marketingiem. TMobile musi się za to wziąć i sprzedać - marketing i reklama. Reklama dźwignią handlu. Liczba abonentów spadła racja ale u Solorza też spadła bo się pozbył dusigroszy. Sprzedawcy z łapanki są w każdej sieci. NIkt nie chce pracować za grosze. Itd. Klient się sugeruje opinią? Klient wie, że na necie to ludzie tylko narzekają. I Najlepiej jest tam gdzie taniej.
    Tacy spece jak ty, sugerują sie tylko ceną.
    Długo się czeka na BOK? Czeka czasami godzinę czasami kilka minut. Ale kto normalny codziennie do BOK dzwoni? Chyba ktoś, kto nie ma co z własnym czasem robić. Albo nie ma innych zajęć i zainteresowań.
    Napisałeś sam stek bzdur w które sam wierzysz. @Specjalista z kanapy :)

  • 2

    45. ~Specjalista  2016-03-11 11:00:14  host: 078088061024.bielskobiala.vectranet.pl

    @43 pewnie tak ;) ale poczekajmy może małolat/pracownik podejmie wyzwanie na obronę swojej opinii? Zależy jak bardzo jest ambitny i czy dysponuje dostateczną wiedzą, no chyba, że zatkał uszy, zasłonił oczy i wrócił do swojej piaskownicy.

  • -2

    46. ~  2016-03-11 11:19:16  host: apn-46-215-218-42.dynamic.gprs.plus.pl

    @45 Małolat, niemowlaczku odpowiedział ci w @44 tylko z innego IP. Szkoda, że zamiast czytać zmieniasz pieluchę

  • 1

    47.  2016-03-11 11:29:51

    Ja tam się zgadzam z kol @Specjalista. Byłem u wszystkich z W3, a teraz można już mówić z W4. I takiego olewania stałego klienta jak w T-M nie doznałem nigdzie indziej.

  • 0

    48. ~Calრ7  2016-03-11 11:41:26  host: n29-02-01.opera-mini.net

    46). Pomyśl chwilkę, zanim coś palniesz - nie każdy zdąży 45) zauważyć odpis 44) po 2 minutach.

  • 0

    49. ~Specjalista  2016-03-11 11:43:11  host: 078088061024.bielskobiala.vectranet.pl

    @44 Mówisz o testach UKE, wobec tego pozwolę sobie zacytować:
    Dla usługi głosowej większość, bo aż około 95% połączeń wykonano w technologii UMTS, a dla usługi transmisji danych technologią dominującą jest LTE, gdyż około 83% połączeń było wykonanych w tej technologii. Świadczy to o dobrym rozwoju sieci mobilnej i że polski konsument ma możliwość wyboru tylko wśród dobrych operatorów.

    Użycie technologii % w usługach głosowych na badanym obszarze:
    LTE: orange 0; T-mobile 0; Play 0; Plus 0
    UMTS: Orange 95,51; T-mobile 94,50; Play 96,28; Plus 95,48
    GSM: Orange 4,49; T-mobile 5,50; Play 3,66; Plus 4,52

    Wskaźnik CSSR - skuteczności połączeń telefonicznych w badanych miastach
    LTE: Orange 77,89; T-mobile 78,08; Play 83,15; Plus 94,19
    UMTS: Orange 21,98; T-mobile 21,55; Play 16,75; Plus 5,59
    GSM: Orange 0,14; T-mobile 0,38; Play 0,10; Plus 0,22

    Nie widzę w tych testach przewagi T-mobile nad innymi więc pewnie dysponujesz raportem zredagowanym na potrzeby i wysłanym intranetem ;). Co do opinii o T-mobile tu raczej komentarz zbędny niech dowodem będzie raport za rok 2015 i raporty kwartalne począwszy od 9 kwartałów wstecz. Operator o dobrej opinii nie ustanawia rekordów w liczbie oddanych konkurencji numerów ;). Co do ekspansji Playa to nie zasługa reklam i celebrytów a w dużej mierze zasługa T-mobile, że tak ochoczo oddają swoich klientów, tu powinni dostać jakąś premię roczną z rąk konkurencji. Co do pracowników, piszesz, że t-mobile musi się wziąć za marketing i sprzedać pytanie komu i za ile? Tym klientom co właśnie odeszli? Reklama dźwignią handlu? Mylisz się, hasło nieaktualne gdyż większość węszy w reklamie drugie dno, tu świadomość konsumentów się znacznie zmieniła, nie kupują już odkurzaczy rainbow. Odnośnie opinii np tu: http://tlp.is/9co a na koniec jeżeli chcesz dalszej konwersacji to podaj konkrety.

  • 0

    50. ~  2016-03-11 12:27:38  host: apn-46-215-218-42.dynamic.gprs.plus.pl

    @49 Wystarczy samemu zajrzeć w raport. Ponadto - Plus się reklamuje najszybszym internetem bo ma ku temu podstawy. Tmobile wyszedł we wszystkich prawie parametrach testów najlepiej. Piszesz o drugim dnie. WIdać, że sam łykasz dwa zdania testów UKE bez szukania drugiego dna. Sprawdzałeś wyniki np P4 bez roamingu? Leżą i kwiczą.
    Ilość klientów nie świadczy o sieci. IDEA zawsze była jakościowo za Plusem i Era a była największą siecią w Polsce. A dlaczego? Bo była najtańsza.
    Rekordy oddawanie klientów kilka lat temu pobijał Plus i wyszedł na tym bardzo dobrze. Pozbył się nierentownych klientów. Co do linka - opinie na internecie nie są warte kupy kłaków. Jak tacy jak ty tam piszą - to szkoda nawet czasu i oczu na czytanie. Wam tylko zależy na cenie. Wystarczyłoby, że TMobile byłby teraz najtańszą siecią, ich opinia by się odwróciła nie o 180stopni a nawet o 360. Bo w Polsce co najtańsze to najlepsze. Dlatego piszesz bzdury określone swoimi domysłami. Tak jest ze wszystkim. Specjaliści na internecie. Wystarczy że sam kiedyś napisałem wymyśloną opinie na temat jednego z banku. Wymyśliłem na miejscu krytyczną opinię. I co się okazało? 43 ludzi sie pod tym podpisało. Do dzisiaj mam z tego ubaw po pachy. Dlatego te opinie jak i twoje są G warte.
    Co do Play? Znowu błądzisz. Play zdobył rynek przez agresywny marketing (czyli dobre hasełka) i ceną. Ludzie sie rzucili na sieć, która nawet 5-6 lat temu swojej infrastruktury nie miała. To chyba o czymś świadczy. Ale skąd możesz wiedzieć, skoro nawet w piaskownicy dzieci z tobą nie rozmawiaja.
    Drugie dno w reklamie :D? Play nie jest już najtańszy ale ludzie dale tam najwięcej abonamentów podpisują. A dlaczego? Reklama. Zakodowane dwa hasła - najtańsza sieć i najwięcej ludzi przechodzi do Play.
    Najpierw wyjdź na świat, zostaw ten komputer. A nie klepiesz powielane bzdury wyczytane na necie i argumentujesz bez sensu.
    To sie dotyczy

  • 0

    51. ~  2016-03-11 12:29:15  host: apn-46-215-218-42.dynamic.gprs.plus.pl

    również Orange i Plusa. Oni również zaspali agresywny marketing Play

  • 0

    52. ~Specjalista  2016-03-11 14:54:45  host: 188.146.19.78.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @50 miałem tego nie komentować ale spróbujmy, po pierwsze w Twojej wypowiedzi nie zauważyłem obiektywizmu odbierasz to co napisałem bardzo osobiście i to mnie dziwi. Czyżbyś miał zawodowe powiązania z t-mobile? W takim wypadku polemika z Tobą nie ma sensu bo wszystko zanegujesz broniąc chlebodawcy. Testy uke są ogolniedostępne więc każdy może wnioski wysnuć. Negujesz opinie w internecie a przecież w obecnych czasach internet jest wyznacznikiem rzeczywistości jeśli chodzi o handel. Piszesz o wynikach play bez roamingu, a jakie ma to znaczenie dla odbiorcy końcowego? Roaming jest, funkcjonuje dzięki temu t-mobile może jeszcze istnieć finansowo a klient ma zasięg 4 sieci. Awaria jednej nie odcina zasiegu bo wystarczy się przelogowac więc to raczej odczytuję jako zaletę. Piszesz, że jakby t-mobile byli najtańsi to opinie zmieniły by się o 360 stopni i tu się zgadzam o ile wiesz co mam na myśli bo to nie jest wyższa matematyka ;). Mam nadzieję, że prywatnie myślisz inaczej.

  • 0

    53. ~Taka prawda  2016-03-11 18:54:29  host: 79.124.109.245.rybnet.pl

    Czy sieć z dobrą ofertą musi zmuszać pracownikow salonu do wykonywania telemarketingu bo w salonie pustki i zwolnili kupę ludzi w centrali?

  • 0

    54. ~Taka prawda  2016-03-11 18:55:49  host: 79.124.109.245.rybnet.pl

    Jeśli opinia zmieni się o 360 stopni to... nie zmieni się wcale (!)

  • 0

    55. ~Specjalista  2016-03-11 19:38:45  host: 078088061024.bielskobiala.vectranet.pl

    Niedługo Virgin będzie miał więcej klientów niż magenta a pracownicy nadal będą popadać w samozachwyt ;) Widocznie oprócz telemarketingu na zapleczu mają wytyczne, żeby komentować i lukrować w necie. Trudno się dziwić jeżeli w salonach pustki.

  • 0

    56. ~TMO  2016-03-18 19:22:55  host: 89-68-131-202.dynamic.chello.pl

    Ciekawie działa TMO - 2400 pracowników zadeklarowało chęć odejścia przy programie 500+ - lepszej ankiety nastrojów nie mogli sobie sprawić - ciekawe kiedy Klienci zaczną to dostrzegać...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-50-16-125-253.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.