Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Alior Bank rozszerza wykorzystanie robotów

Alior Bank rozszerza wykorzystanie robotów

orson_dzi 26 Stycznia 2018 13:48

2 1

alior bank nowy

Alior Bank w 2017 roku w dużym stopniu wykorzystywał mechanizmy sztucznej inteligencji Dronn. W najbliższym czasie bank planuje dalsze rozszerzanie skali jego działalności, m.in. w zakresie wsparcia sprzedaży zdalnej.

Robotyzacja i automatyzacja to jedne z kluczowych założeń "Cyfrowego buntownika" - strategii banku na lata 2017-2020, która jest odpowiedzią na zmiany technologiczne w sektorze bankowym. Alior Bank wykorzystuje m.in. Wirtualnego Doradcę - system Dronn wspierający zdalny kontakt z klientami. Dronn to wykorzystywany w banku od 2015 r. system oparty na sztucznej inteligencji, biometrii i analityce mowy, należący do najbardziej zaawansowanej generacji robotów. Został zaprojektowany tak, by prowadzić z klientami swobodną, logiczną rozmowę - reagować na odpowiedzi i zadawać dopasowane do nich pytania. Wirtualny Doradca wykorzystywany jest w procesie miękkiej windykacji oraz badaniach marketingowych. W ramach nowej strategii banku nie tylko Dronn wspiera proces robotyzacji. Bank wskazał do robotyzacji 118 procesów, które będą stopniowo optymalizowane w ciągu najbliższych trzech lat.




W roku 2017 skala działań Dronna objęła 963 tys. połączeń w windykacji Alior Banku oraz 239 tys. rekordów w windykacji dla partnera zewnętrznego. Ponadto Wirtualny Doradca przeprowadził prawie 1,3 mln. rozmów ankietowych w ramach procesu segmentacji klientów oraz kontaktował się z 77 tys. osób w celu zebrania oświadczeń o rezydencji podatkowej (FATCA). W najbliższym czasie system zostanie wdrożony m.in. w zakresie wsparcia sprzedaży zdalnej.

Wirtualny Doradca został zintegrowany ze środowiskiem do obliczeń statystycznych oraz wizualizacji wyników. Rozwiązanie to pozwala mu wykorzystywać modele statystyczne w czasie rzeczywistym i, na podstawie danych pozyskanych od klienta, podejmować decyzje w kwestii dalszego przebiegu rozmowy. Prowadzone są prace nad dalszym rozwojem narzędzia. Obejmują one przede wszystkim wdrożenie uczenia maszynowego oraz rozumienie języka naturalnego. Pierwsza z technologii jest innowacyjną metodą samouczenia się maszyn w oparciu o analizę danych i odnajdywanie zawartych w nich wzorców. Dzięki algorytmom uczenia maszynowego, komputery mogą samodzielnie analizować dane oraz automatycznie tworzyć i dostosowywać modele w celu samodoskonalenia i nabywania nowej wiedzy, potrzebnej do rozwiązania zadanego problemu. Wszystko odbywa się w sposób zautomatyzowany, bez potrzeby wcześniejszego zaprogramowania przez człowieka. Rozumienie języka naturalnego jest z kolei technologią, która pomoże usprawnić moduł rozpoznawania mowy.

Źródło tekstu: Alior Bank     

Dodaj do:

Tagi: roboty | alior bank | boty

w sumie: 15
  • 1

    1. ~soft  2018-01-26 13:51:06  host: 195.117.147.146

    Miękka windykacja :D
    Rozumiem, że twarda windykacja załatwiana jest przez smutnych panów z kastetami? ;-)

  • -2

    2. ~  2018-01-26 14:28:46  host: 078088031119.dynamic-ra-08.vectranet.pl

    Dobrze, że od 5 lat nie mam z tymi wariatami nic wspólnego, nagrywanie pracowników banku którzy siedzą jak na szpilkach, nagrywanie audio-video klientów siedzących przy pracownikach, big data i ocenianie na podstawie fejsbuka czy dać ci kredyt czy nie dać, nałowili głupich emerytów i rencistów poprzez akcje typu opłacanie wszystkich rachunków za 0 zł w zamian za założenie konta i teraz szaleją :D
    a aplikacja mobila chyba najgorsza ze wszystkich banków, wystarczy spojrzeć na średnią ocen - 2 :D

  • 2

    3. ~zgred  2018-01-26 14:31:52  host: public-gprs400914.centertel.pl

    Apropo Alior . Informujemy iż : Alior Bank wprowadzi w pierwszym kwartale 2018 roku usługę
    3D Secure, dzięki której zostanie zwiększone bezpieczeństwo transakcji dokonywanych kartami w Internecie.

  • 1

    4. ~adam  2018-01-26 14:44:26  host: public-gprs690259.centertel.pl

    Sztuczna inteligencja deep learning jest wprowadzana masowo w bankach i firmach ubezpieczeniowych. Systemy te przeszukują internet i gromadzą ile sie da o swoich klientach. W UK kolesiowi taki system podniósł bardzo cenę ubezpieczenia OC za samochód bo znalazł w sieci, że ma bardzo bogatych znajomych więc system założył, że wzrosło dla ubezpieczyciela ryzyko wysokich wypłat z tytułu ubezpieczenia.
    Docelowo sztuczna inteligencja wyprze z rynku pracy analityków, księgowych, tłumaczy, lekarzy a uzupełniona o cybernetyczne ciało wyprze w ogóle ludzi ze wszystkich dziedzin. Jak stwierdziła sztuczna inteligencja zawiadująca Matriksem - "wszyscy jesteście zbędni". Ewolucja przyspiesza a człowiek to tylko pośrednie ogniwo. Sztuczna inteligencja osiągnie samoświadomość pewnie jeszcze w tym wieku po czym szybko prześcignie ludzi i sama zacznie tworzyć swoje jeszcze bardziej inteligentne wersje

  • 0

    5.  2018-01-26 14:59:55

    @1 Miękka to są tylko delikatne groźby i przypomnienie o zaległościach :)

  • -2

    6. ~Hydraulika  2018-01-26 15:26:55  host: abqv163.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To ci od niższej kultury bankowości? Nie polecam

  • 0

    7. ~...  2018-01-26 15:27:43  host: 89-72-190-24.dynamic.chello.pl

    Skynet, zbliża się wielkimi krokami

  • 0

    8. ~CaIm7  2018-01-26 17:31:52  host: a25-05-12.opera-mini.net

    Ciekawe jaką stawkę za godzinę pracy płacą takiemu robotowi?:-D :-D :-D

  • 0

    9. ~CaIm7  2018-01-26 17:36:25  host: a25-05-12.opera-mini.net

    @1,5) miękka czy twarda, i tak ich nikt się nie boi, jestem takiego zdania, nie ma ludzi niezniszczalnych.

  • 0

    10. ~soft  2018-01-26 18:04:03  host: user-94-254-148-49.play-internet.pl

    #9. CaIm7). Bojowy jesteś:)

  • 0

    11. ~Callm7 []  2018-01-26 18:07:50  host: a29-02-04.opera-mini.net

    9) co ty pleciesz?

  • 1

    12.  2018-01-26 19:05:59

    To juz ostatnie lata kiedy ludzie beda mogli sobie jeszcze na cos pozwolic. SI jest juz bardzo zaawansowana - wspolpracuje z wieloma firmami, ktore sa bardzo zaawansowane w wykorzystywaniu SI do wielu roznych dziedzin i moge z pelna odpowiedzialnoscia stwierdzic ze juz bardzo niedlugo praca kazdego czlowieka bedzie zastapiona przez maszyny. Paradoksalnie Ci ktorych praca polega tylko na mysleniu np zarzady firm beda do odstrzalu w pierwszej kolejnosci. Tylko systemy sa w stanie generowac sciezki dojscia w masakryczna skutecznoscia, a z analiza nieskonczonej ilosci danych, gield, bigdaty 24h/7 zadna grupa ludzi nie moze sie rownac. Rynek pracownika tak szybko jak sie zaczal tak sie skonczy i wiecej juz nie wroci.

  • 0

    13. ~  2018-01-27 01:51:12  host: staticline-31-182-146-8.toya.net.pl

    Kilka dni temu zadzwonił do mnie taki automat z Aliora. Wkurzyło mnie, że nasyłają na mnie automat i już po pierwszym pytaniu się rozłączyłem.

  • 0

    14. ~HWA  2018-01-29 11:56:59  host: cih254.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ChXJ z tego będzie bo durnie nie kumaja ze ludzie ludzie mają w *** roboty chcą rozmawiac z ludzmi .

  • 0

    15.  2018-01-30 08:35:00

    @14 oj. Odważne słowa. Nie kupujesz w takim razie w necie, nie korzystasz z bankowości internetowej przy każdej operacji wymagasz kontaktu z ludźmi itd. Obudź się. To już się dzieje, a Ty nie masz na to żadnego wspływu. My jako gatunek homo sapiens jesteśmy do wyeliminowania przez nowocześniejszy gatunek, który stworzy jeszcze lepszy.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-17-157.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Najpopularniejsze

Ankieta

Najlepszy smartfon do 1000 zł to:

Polecane smartfony - wakacje 2018

 

Zobacz wynik | Opinie (2)

Archiwum Ankiet