DAJ CYNK

90 mln rocznie za Orange

WitekT

Wydarzenia

PTK Centertel zmieni markę Idea na Orange płacąc rocznie około 90 mln zł za licencję.

PTK Centertel zmieni markę Idea na Orange płacąc rocznie około 90 mln zł za licencję.

Operator będzie musiał liczyć się ze zwiększeniem nakładów na reklamę, gdyż nazwa Orange na rynku polskim jest prawie nierozpoznawalna.

Opłata licencyjna z tytułu używania znaku towarowego Orange przez PTK Centertel wynosić będzie 1,6% obrotu operatora. Umowa została zawarta na czas 10 lat z możliwością jej przedłużenia. Przychody spółki w 2004 roku wyniosły 5.636 mln zł wobec 4.532 mln zł zanotowanych w 2003 roku. Oznacza to, że PTK za licencję będzie płacić ponad 90 mln zł. Przez dziesięć lat operator zapłaci więc grubo ponad 1 mld zł, zakładając dalszy wzrost obrotów.

Roczny budżet na reklamę polskich spółek komórkowych wynoszą od 100 do 200 mln euro. Należy jednak oczekiwać, że w pierwszym okresie te wydatki wzrosną, choćby dlatego, że nazwa Orange przez potencjalnego polskiego użytkownika jest prawie nierozpoznawalna.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: ISB