Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości 75% telefonów trafia do naprawy niepotrzebnie

75% telefonów trafia do naprawy niepotrzebnie

LuiN 23 Lutego 2016 20:11

11 1

Z danych Blancco Technology Group wynika, że trzy czwarte telefonów trafiających do naprawy w USA i Europie jest sprawna - to użytkownicy nie potrafią z nich właściwie korzystać.



Dane przedstawione w raporcie pochodzą z milionów urządzeń z Androidem i iOS-em, które przeszły testy diagnostyczne w ramach platformy SmartChk. Jak się okazuje, aż 75% telefonów trafiających do naprawy w Europie i USA nie ma wad sprzętowych. Głównym powodem narzekań jest... brak umiejętności użytkowników, którzy nie radzą sobie z wielozadaniowością smartfonów i nieroztropnie instalują zbędne aplikacje.




Mieszkańcy Azji wypadają lepiej, choć co drugi niepotrzebnie oddany do naprawy telefon to też żaden powód do dumy. Azjaci najczęściej mordują wydajność smartfonów równoczesną instalacją aplikacji wielu serwisów społecznościowych, takich jak Facebook, WhatsApp, WeChat i Line. W ich przypadku typowym jest też posiadanie w telefonie ponad 40 dodatkowych programów.

W IV kwartale smartfony i tablety Apple'a stanowiły 15% urządzeń przekazywanych do naprawy, a pozostałe 85% przypadło Androidowi. W przypadku tego ostatniego do naprawy trafiają najczęściej Samsungi (27%), co wynikać może po części z dużego udziału tego producenta w rynku. Kolejne niechlubne miejsce miały smartfony Lenovo (21%), Motoroli (18%), Xiaomi (11%) i Asusa (8%).

Obok narzekań na wydajność, najczęstszym powodem oddania telefonu do naprawy jest awaria aparatu, panelu dotykowego, mikrofonu lub problemy z ładowaniem.

Źródło tekstu: PR Newswire, wł     
Źródło zdjęć: nullnull

Dodaj do:

Tagi: serwis | smartfony

w sumie: 44
  • 0

    25. ~~~  2016-02-24 00:37:44  host: dip77.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "to użytkownicy nie potrafią z nich właściwie korzystać"
    Zgadzam się w 100stu procentach.

  • 0

    26. ~rrrrr  2016-02-24 01:03:41  host: host-89-230-177-101.gdynia-laczpol.mm.pl

    Anubis nie wiem w jakim ty świecie żyjesz, ale wiedz że statystyki tworzy się pod klienta, np słynna już ADAC i jej statystyki niezawodności niemieckich samochodów, są statystyki oficjalne i nieoficjalne , te drugie nie są dla twojej wiedzy, a co do rozliczeń między firmą a serwisem to się nie martw nikt nikomu krzywdy nie zrobi. Odnośnie jeszcze statystyk : jak wychodzisz z psem na spacer to statystycznie każdy z was ma trzy nogi. Tak to jest w skrócie ze statystykami.

  • 0

    27. ~  2016-02-24 07:29:05  host: 8.37.224.139

    apple 15 %

  • 1

    28. ~kłamczuszek  2016-02-24 07:31:22  host: aarg90.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "W przypadku tego ostatniego do naprawy trafiają najczęściej Samsungi (27%), co wynikać może po części z dużego udziału tego producenta w rynku."
    I tyle w temacie. O kant du*y ta statystyka.
    Podajcie stosunek naprawianych do sprzedanych.

  • 1

    29. ~ziutasek  2016-02-24 07:59:20  host: afmf217.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ ~kłamczuszek - nie ma takiej potrzeby, jak widzisz większości takie informacje wystarczą resztę "wniosków" sami wyciągną ... choćby na przykładzie telefonów gdyby ludzie myśleli samodzielnie popularność abonamentów i wciskanych w nich urządzeń nie byłaby taka duża a jak jest ?

  • 0

    30. ~  2016-02-24 08:06:23  host: 188.146.1.108.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @21 u mnie bylo podobnie tyle ze z modemem wifi na karte sim co prawda wgrali nowe oprogramowanie ale tez dopisali ze moze zasieg za slaby ze trzeba miejsca lepszego szukac zeby zapewnic optymalne warunki itp oczywiscie jest ok

  • 0

    31.  2016-02-24 08:24:13

    No potwierdza moja opinia. Android działa tak, że użytkownicy myślą , że telefon jest zepsuty, a to tak ma być;-)

  • 0

    32.  2016-02-24 08:29:03

    krótko mówiąc optymalizacja oprogramowania leży, jak tak pójdzie dalej to poniżej 16 GB ramu nie będzie dało się używać :P

  • 0

    33. ~Ja  2016-02-24 08:42:55  host: user-94-254-178-32.play-internet.pl

    Ludzie wysyłają telefony do serwisu np. bo się nie chce włączyć!!! A wystarczy tylko zrobić twardy reset i po sprawie. Kombinacja klawiszy.

  • 0

    34. ~rew  2016-02-24 08:44:35  host: user-94-254-129-136.play-internet.pl

    *** o szopenie. oddajesz do naprawy wraca dalej niesprawny lub wpisane zupełnie co innego niż zrobiono to poźniej maja takie statystyki.

  • 0

    35. ~rew  2016-02-24 08:46:23  host: user-94-254-129-136.play-internet.pl

    ps. najlepiej żeby nic w nich nie instalować to by działały idealnie - według ich słów. to po co te smartfony są coraz szybsze z coraz większą ilością pamięci ??? jełopy

  • 1

    36. ~  2016-02-24 08:47:51  host: 5.254.65.195

    Zepsuła nam się kiedyś w pracy drukarka hp - nie wciągała papieru. Odesłaliśmy do naprawy do serwisu. Drukarka wróciła naprawiona - już wciągała papier i drukowała normalnie, ale serwis napisał, że drukarka była sprawna. Chodzi o to, by w karcie gwarancyjnej nie odnotowywać naprawy.

  • 1

    37. ~Olo  2016-02-24 09:06:04  host: 188.146.71.31.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Ja z miesiąc temu oddałem do naprawy niedziałający kabel do iphone. Kabel nie działał od nowości. Oczywiście serwis wymienił na nowy. A w opisie naprawy napisali: "wymiana oprogramowania"....

  • 0

    38. ~  2016-02-24 09:11:04  host: user-109-243-197-41.play-internet.pl

    skoro pojawiają sie problemy, to nie jest wina konsumenta ale firm, które produkują sprzęt (nieodpowiednie oprogramowanie i inne kwiatki) lub firm które proponują aplikacje - a przede wszystkim firm od systemu operacyjnego (który decyduje o tym co można zainstalować)

    zwalanie winy na klienta to jakaś kpina

    winni sa INFORMATYCY

  • 0

    39. ~Mexille  2016-02-24 09:21:29  host: 8.37.225.123

    Dobrze, że (jeszcze) nie trzeba samochodów restartować, bo za często "instalowaliśmy" pasażerów :-)

  • 0

    40. ~karol  2016-02-24 09:33:24  host: 188.146.129.143.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    To nie wina użytkowników że uruchamiają i instalują aplikacje. iOS i Windows Phone jakoś sobie z tym radzą.
    I jeszcze skąd wie że zainstalowane są jakiekolwiek aplikacje. Toż to otwarcie przyznają się do przeglądania zdjęć użytkowników na ich telefonach!!!!

  • 0

    41.  2016-02-24 09:42:47

    a 75% telefonów z serwisu REGENERSIS wraca z opisem "działanie cieczy".

  • 0

    42.  2016-02-24 09:53:53

    Ja tam mam negatywne doświadczenia z LG. Ojciec raz zostawił telefon do naładowania, rano nie chciał się włączyć. Do serwisu, w serwisie wymienili płytę główną. To był LG L9. Dziewczyny LG G3 mini też wariował, nie czytał karty pamięci i parę innych kwiatków.

  • 0

    43. ~Aimudo  2016-02-24 10:53:38  host: 185-83-217-88.ams.vixaparty.nl

    Mexille: Z tym resetem mylisz sie, juz (niestety) jest tak dzis w transporcie publicznym, ze trzeba wykonywac reset pojazdu, bo sterownik od drzwi swiruje, lub 'Brak komunikacji z komputerem pokladowym: polaczenie zerwane!', czy inne wychodza ciekawostki. ;-)

  • 0

    44. ~  2016-02-24 13:32:46  host: 188.146.71.58.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @21: Który producent w swoich warunkach gwarancji oferuje wymianę po 4 naprawach? Jeszcze nie widziałem takiego zapisu w gwarancjach. Najczęściej jest coś w stylu "decyzję o sposobie rozwiązania problemu podejmuje autoryzowany serwis".

    Natomiast oddając jako konsument na rękojmię sprzęt zakupiony po 25.12.2014 już przy drugiej zasadnej reklamacji, sprzedawca nie może odmówić wymiany na nowy/zwrotu gotówki. Tylko za pierwszym razem mogą odmówić i zaproponować naprawę.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-167-149-128.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jak oceniasz nową ofertę Mix sieci Play?

Nowa oferta Mix sieci Play

 

Zobacz wynik | Opinie (6)

Archiwum Ankiet