Nokia uważa, że w tegorocznej sprzedaży telefonów komórkowych uda się zauważyć rosnącą rolę procesu wymiany komórek na nowe modele. Według przedstawicieli formy konsumenci wymieniający swoje telefony odpowiadać będą za ponad 65% telefonów sprzedanych w tym roku. W 2006 roku było to ponad 60%.
Finowie nie spodziewają się w tym roku dużego popytu na rozwiązania komórkowej telewizji. W przyszłych latach ma ona jednak odegrać ważna rolę, obok rozwiązań związanych z nawigacją satelitarną oraz technologiami push email. Na razie liczy się odtwarzacz muzyki, aparat fotograficzny i 3G.
Firma przyznała też, że do końca dekady Indie staną się dla niej drugim najważniejszym rynkiem na świecie. Nie jest wykluczone nawet, że stanie się to szybciej. Obecnie kraj ten zajmuje w rankingu Finów trzecią pozycję. Z tamtejszych zakładów w Chennai w południowych Indiach, firma wprowadziła na rynek 25 mln komórek, z których około 80% trafiło do lokalnych indyjskich odbiorców.
Źródło tekstu: Reuters, pclab.pl