Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości 500 tys. zł kary dla P4

500 tys. zł kary dla P4

Q! 15 Czerwca 2011 10:34

0 0

Prezes UKE nałożyła na P4 karę w wysokości 500 tys. złotych. Powodem takiej decyzji było zawyżanie wysokości opłat z tytułu rozwiązania przez abonenta umowy przed upływem terminu, na jaki została zawarta.

W toku postępowania UKE stwierdził, że P4 bezprawnie naliczał swoim abonentom opłaty za zerwanie umowy przed upływem jej terminu. Zgodnie z prawem opłata ta nie może przekroczyć wartości ulgi przyznanej abonentowi i pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania.

Tymczasem P4 w ponad 90% zbadanych przez UKE przypadkach zawyżał te opłaty. Według Urzędu, takie postępowanie operatora mogło utrudniać lub uniemożliwiać abonentom korzystanie z prawa do zmiany dostawcy usług telekomunikacyjnych, ingerując w ten sposób w gwarantowaną prawem swobodę zawierania umów.




Naruszenie przez P4 przepisów ustawy stwierdzono w treści trzech ofert promocyjnych. Do 25. stycznia 2011 r. operator zawarł na ich podstawie ponad 154 tys. umów oraz wystawił ponad 8,3 tys. wezwań do zapłaty z tytułu zerwania umowy terminowej.

Przy określaniu wysokości kary, jako czynnik działający na korzyść spółki, wzięto pod uwagę decyzję P4 o wysłaniu do konsumentów informacji o prawie wystąpienia o zwrot nienależnie pobranych kwot z tytułu zawyżonych kar umownych oraz deklarowane przez operatora zmniejszenie wysokości kar umownych na indywidualnych kontach abonenckich.

Na niekorzyść spółki zadziałał fakt, że była już ona karana przez Prezesa UKE w 2010 r. za naruszenie obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych P4, przy zawieraniu umów o świadczenie usług telefonicznych.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:
w sumie: 40
  • 1

    21. ~Lelum Polelum  2011-06-15 12:13:34  host: 81-95-202-243.metroplay.pl

    @20: Wczasy pod gruszą i zakładowy totolotek

  • 1

    22.  2011-06-15 12:21:47

    chyba tak :D

  • 1

    23. ~darko28  2011-06-15 12:26:41  host: 31-128-3-9.ip.xcore.pl

    hehe uśmiać się można, tylko tyle?? więcej powinni zapłacić za to

  • 1

    25. ~Polak  2011-06-15 12:39:51  host: v08-16.opera-mini.net

    dostał już ktoś zwrot kasy od p4? mi przysłali jakiś czas temu korektę noty obciążeniowej, pobiegłem do salonu, wypisali papiery i...nadal czekam na prawie 900zł :(

  • 1

    26. ~anty  2011-06-15 12:40:14  host: 77-252-77-252.ip.netia.com.pl

    @9- to zgłaszaj.

  • 1

    28. ~Sorbetto  2011-06-15 12:44:49  host: z11-03.opera-mini.net

    Te kary umowne to jakas patologia. Mam Orange Freedom, place 50zl miesiecznie przy lojalce na 24 miesiace. Orange podczas calej umowy otrzyma ode mnie max 1 200 zl (24 faktury po 50 zl). Kara za zerwanie umowy wynosi natomiast 4 000 zl. To jest chore!

  • 0

    29. ~  2011-06-15 12:59:16  host: 87-205-62-102.adsl.inetia.pl

    to skąd będą mieli teraz na paliwo do autobusu?

  • 1

    30. ~opo  2011-06-15 13:07:29  host: 87-206-156-182.dynamic.chello.pl

    To tu muszę pochwalić plusa za naliczenie mi kary mniejszej niż suma opłat za abonament do końca trwania umowy. Niby tylko 43zł ale na koniec miłe zaskoczenie:) @15 po 5 miesiącach w sieci play niestety mimo najlepszej oferty na rynku nie dziwię się decyzji twojej firmy

  • 1

    31.  2011-06-15 13:12:23

    @28 widocznie wg. standardowego cennika uslugi, ktory powinien byc zalaczony do umowy cena miesiecznie jest prawie 3x wieksza i maja do tego prawo... tak samo jak moga Tobie dowalic rabat na aktywacji 1200zl oraz na terminalu... myslisz, ze dlaczego w cennikach operatorow telefony sa drozsze niz w sklepach? od czegos trzeba liczyc rabaty... gorzej jak nie ma cennika standardowego (jak wyzej pisalem), a regulamin ani umowa w zaden sposob nie nazywa zalaczonego papierka z cenami "cennikiem promocyjnym/niepromocyjnym"

  • -1

    33. ~janusz  2011-06-15 13:31:14  host: aayp229.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @13 na pewno ludzie z radością przyjmowali te kary:) Mój znajomy chętnie zerwałby umowę z playem, bo ma problemy z zasięgiem ale nie chciał właśnie płacić kary

  • -2

    36. ~  2011-06-15 13:41:51  host: 178-37-18-247.adsl.inetia.pl

    Podli szubrawcy w końcu doczekali się kary!

  • -1

    39. ~  2011-06-15 13:47:57  host: 178-37-18-247.adsl.inetia.pl

    @31: W takim razie świadczą usługi w cenach dumpingowych, poniżej kosztów, a z tego co pamiętam, jest to niezgodne z prawem i zasadami uczciwej konkurencji. Sprawa jak najbardziej do UKE, SOiK i może nawet do Rzecznika Praw Obywatelskich.

  • -1

    40. ~Analityk  2011-06-15 13:48:40  host: 62.152.158.21.dsl.dynamic.t-mobile.pl

    Heh, 500 tysięcy zł kary przy 150 tys zawartych umów - wychodzi po 3,34 zł od klienta. Pewnie Play włączy im bez zapowiedzi jakąś usługę na miesiąc i zanim się zorientują zapłacą. A o 3,34 zł nikt nie pójdzie do sądu przecież. Zamiast tych kar UKE powinno nakazać zwrot niesłusznie pobranych pieniędzy klientom z odsetkami, wtedy taki urząd miał by rację istnienia.

  • 0

    43. ~Antek  2011-06-15 14:07:02  host: cev183.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Kary do momentu otrzymania przez P4 upomnienia wynosily w zaleznosci od dlugosci kontraktu od 1500 do 2000 zl.

  • -1

    45. ~  2011-06-15 14:13:57  host: z24-12.opera-mini.net

    Ja jestem zadowolony Klient sieci Play. Wczoraj otrzymałem nadpłatę w wysokości 540,40 zł w dwa tygodnie od złożenia podania. Za rowiązanie umowy na Abo One45 z tel. LG KU990 Viewty. Teraz jestem w Play Fresh i śmiało mogę powiedzieć że BOK w Play się poprawił. Wiem bo wykonałem dwa zapytania na 790500500 później przyszedł SMS by ocenić jakość obsługi, oczywiście wystawiłem ,,6" ;)

  • -1

    46. ~  2011-06-15 14:19:09  host: public-gprs77390.centertel.pl

    @45; nie zbierasz truskawek? ;)

  • 0

    50. ~toms  2011-06-15 15:07:05  host: avd196.internetdsl.tpnet.pl

    Oddycham z ulgą, czytając takie artykuły. Może i muszę bardziej kombinować i liczyć się z odwołaniem dowolnej promocji, jednak w zamian nie muszę się męczyć z wypełnieniem podpisanego cyrografu i podziękować w dowolnym momencie i bez konsekwencji operatorowi, jeśli nie spełnia moich oczekiwań. I ten fakt cenię sobie najbardziej.

  • -1

    51. ~xy  2011-06-15 16:09:55  host: user-46-113-9-234.play-internet.pl

    I bardzo dobrze, tylko kara jest za niska. Myśleli, że będą świętą krową.

  • 0

    52.  2011-06-15 19:33:32

    Jest jedna firma święta krowa, w której kary za zerwanie umowy przechodzą weszelkie wyobrażenie. Jaka to firma? TPSA. Dlaczego nikt nie zajmie się tym rozbójniczym procederem Francuzów w Polsce?

  • 0

    53. ~awsze  2011-06-16 13:06:02  host: 212-76-61-141.home.aster.pl

    @ 15 nie wiem co miał na myśli mówiąc ze problemy firma miała (jakie, co handlowiec P4 w łapę nie dal??).... pracuje w firmie która pół roku temu 80 tel przeniosła z O do P4 i zadnych problemów nie ma..... a abo jest przewie 2 razy niższy.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-234-247-118.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.