Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości 50 ofert marketingowych każdego tygodnia

50 ofert marketingowych każdego tygodnia

LuiN 14 Kwietnia 2016 07:41

6 1

Użytkownik Internetu dostaje średnio 50 e-maili, przesyłek, wiadomości tekstowych i telefonów tygodniowo z różnymi ofertami marketingowymi. Znaczna część nie jest dla niego interesująca.

Najgorzej pod względem nietrafionych przesyłek wypadają sektor handlowy i edukacyjny, a tylko nieco lepiej instytucje finansowe.

Myślę, że jest to przede wszystkim kwestia baz, z których korzystają nadawcy - wskazuje Paweł Barski dyrektor marketingu w spółce Ricoh Polska. Duża liczba e-maili wynika z chęci uzyskania jak najlepszej komunikacji z klientem. To powoduje często, że wiadomości zwykle są niedopasowane do jego potrzeb.

Źle zaplanowana komunikacja oznacza dla firmy przede wszystkim niepotrzebne koszty poniesione w związku z nieskuteczną kampanią marketingową. Może również wiązać się ze stratami wizerunkowymi i przyczynić się do spadku zaufania konsumentów do danej marki czy firmy. Odbiorcy niechcianych wiadomości wiążą bowiem spam z nieodpowiednim wykorzystaniem ich danych.




Najgorzej pod tym względem wypadają branże handlowa i edukacyjna. Według ok. 75% odbiorców treść wiadomości od przedstawicieli tych sektorów jest zupełnie niedopasowana do ich zainteresowań. Lepiej pod tym względem wypadają administracja publiczna i instytucje finansowe. Odsetek spada w ich przypadku do odpowiednio 58 i 61%.

Nieprzypadkowo w drugiej obdarzonej większym zaufaniem grupie instytucji znalazły się organizacje, w których obowiązują rygorystyczne regulacje związane z wykorzystywaniem danych osobowych klientów.

Mailing pozostaje na stabilnej pozycji wśród działań marketingowych. Jak wynika z badania firmy Sare, 90% ankietowanych użytkowników internetu subskrybuje różnego rodzaju newslettery. W zdecydowanej większości (92 proc.) są to przesyłki o charakterze informacyjnym oraz branżowym.

Źródło tekstu: Newseria     

Dodaj do:

Tagi: spam

w sumie: 18
  • -6

    1. ~  2016-04-14 08:03:57  host: user-94-254-224-226.play-internet.pl

    Kto je sieciowe jedzenie? łapka w górę

  • 9

    2. ~sunwoj  2016-04-14 08:11:01  host: user-46-112-233-47.play-internet.pl

    I powinno byc tak ze wyrazam 1 sprzeciw i nie dostaje juz nigdy zadnej oferty od nikogo! Ale byloby zbyt pieknie.

  • 4

    3.  2016-04-14 08:23:38

    Jeżeli chodzi o mnie to 100% ofert jest nietrafiona, bo ja nie cierpię spamu. Spam powinien być prawnie zabroniony. Mam obecnie jeden adres do wszystkich portali, który w ogóle nie sprawdzam i na którym odrzucam całą korespondencję. Do celów biznesowych mam drugi adres, który swego czasu zmieniłem (bo mi nawet piechociński ministerek spamował) i nie podaję nawet na stronie www.

    Tak samo zabronione powinno być zaśmiecanie skrzynek pocztowych i klatek durnymi ulotkami. Bilbordy też powinny być zakazane. Dozwolona jest reklama w prasie, radiu, tv i na stronach www. Z powodu reklam prawie nie kupuję prasy, w ogóle nie słucham radia, w tv oglądam tylko trochę sportu z wyciszonymi reklamami w przerwach. A jak strony www są przeładowane reklamami, to albo je odpuszczam albo blokuję.

  • 4

    4. ~Templariusz  2016-04-14 08:28:10  host: 85.219.170.98

    #3 - Ja to samo.

  • 5

    5.  2016-04-14 08:52:07

    #3 też tak uważam. Przez nachalność reklam odrzucam je z góry wszystkie, nawet te, które mogły by mnie interesować. Działy marketingu myślą, że im więcej tym lepiej... no chyba, że mamy aż tak głupie społeczeństwo, w którym rzeczywiście to tak działa.

  • 1

    6. ~adam  2016-04-14 09:03:43  host: public35466.xdsl.centertel.pl

    Jak zabronicie e-maili reklamowych to trzeba będzie płacić za skrzynkę pocztową. Nikt nie będzie oferował za darmo serwera pocztowego i miejsca na nim skoro nie może na tym nic zarobić. Albo dostawca zarabia na reklamodawcach przesyłających maile reklamowe na wszystkie adresy albo wprowadza miesięczną opłatę za skrzynkę

  • 4

    7. ~r  2016-04-14 09:13:50  host: 89-74-173-170.dynamic.chello.pl

    Mnie najbardziej wkurza nagabywanie telefoniczne. Ostatnio przegięła firma od garów na literę P. I tak bym od nich nic nie kupił a teraz mam alergie i obrzydzenie na tę nazwę. Maile mi nie wadzą, wyświetla mi się lista tematów i pyk pyk pozaznaczane w pięć sekund ląduje w koszu bez czytania. Nie pamiętam by jakaś reklama mailowa trafiła w mój gust. 100% leci do kosza bez czytania. Że tym firmom nie szkoda na takie rzeczy kasy.

  • 4

    8.  2016-04-14 09:57:02

    Ulotki są najgrosze, bo ciężko to wytępić. Najwięcej tego w blokach. Tygodniowo ze skrzynki wyciągam kilkanaście ulotek, gazetek z marketów i innych pierdół. Automatycznie wszystko leci do kibla. Mnożąc to przez ilość skrzynek na osiedlu to są kontenery makulatury. Niektóre skrzynki są tak zawalone, że już z nich wypada i pełno tego lata na osiedlach.

  • -2

    9. ~Soze  2016-04-14 10:29:22  host: 095160156060.dynamic-ra-9.vectranet.pl

    Gdyby mailingi nie były skuteczne to zapewniam, że nie byłyby zamawiane przez działy marketingu. Akurat mailingi mają niezły współczynnik kliknięć i całkiem rozsądne czasy spędzone na stronie po przekierowaniu. Wiem co mówię, bo siedziałem przez kilka ładnych lat po "drugiej stronie" barykady. Z jednej strony mnie też wkurza nadmiar ofert ale z drugiej nie chciałbym wrócić do czasów kiedy w Centertelu za 2 sztuki Nokii 150 z zestawami HF trzeba było zapłacić równowartość nowego Poloneza a jedynymi reklamami w TV były Prusakolep i jakieś perfumy Comindexu :)

  • 3

    10. ~Master Chief  2016-04-14 10:36:21  host: 83-238-213-212.static.ip.netia.com.pl

    @3 popieram w całej rozciągłości.

    Tymczasem te bezczelne gnidy próbują nam wpierać poprzez socjotechniki, że jesteśmy zobowiązani moralnie do przyswajania treści reklamowych, bo inaczej jesteśmy nie w porządku.

  • 3

    11. ~  2016-04-14 10:46:23  host: 145.247.13.142

    U mnie w bloku średnio co tydzień do skrzynki wpada ulotka Supermedia'i. A że skrzynkę sprawdzam raz na 1-2 miesiące, to zawsze mam śmietnik w postaci kilku takich samych ulotek od Supermedia'i. Nie ważne, że obok na tablicy jest przyczepiona ich oferta, i tak muszą każdemu mieszkańcowi zrobić śmietnik w skrzynce. Jak mi się skończy cyrograf to chyba tylko z tego powodu się do UPC przeniosę.

  • 3

    12.  2016-04-14 12:03:47

    @Soze (9), a ja chciałbym powrócić do czasów normalnego kapitalizmu, gdzie co prawda produkt był o kilka/-naście procent droższy, ale był też w pełni wart swojej ceny, ponieważ posiadał również odpowiednią jakość, czym producent budował sobie zaufanie klienta.
    Dość mam ogłupiającego, bezmyślnego konsumpcjonizmu i korporacjonizmu, wciskającego człowiekowi na każdym kroku produkty wersji beta. Niedopracowane, wadliwe, szybko psujące się i zużywające. Gdzie liczy się tylko i wyłącznie zysk i nic więcej. ;-)

  • 0

    13.  2016-04-14 12:08:29

    #6: no i ile kosztuje ta płatna skrzynka? poza tym czy spamer się pyta czy płatna czy nie ?

  • 0

    14.  2016-04-14 12:58:39

    @11 u mnie jest i vectra i Supermedia i stosunek ulotek vectry do supermedii jest jak 5:1.

  • 0

    15. ~  2016-04-14 13:44:35  host: 188.146.64.244.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @6: News traktuje o spamie czyli niezamówionej korespondencji, a nie o mailingu wynikającym z regulaminu usługi pocztowej.

    P.S. Konta mailowe w największych światowych usługach np. GMail, Outlook, Yahoo, AOL są oferowane za darmo i bez reklam. Można?

  • 0

    16. ~  2016-04-14 13:47:17  host: 188.146.64.244.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @11: Nie ma czegoś takiego, jak "Supermedia'i". Poprawna odmiana to albo "Supermedii" albo "Supermediów".

  • 0

    17. ~  2016-04-14 19:22:12  host: chaos.tpnet.pl

    Powinno być tak - dostaję spam esemesem, mejlem. Zgłaszam na policję i nadawca - jeśli nie jest w stanie wylegitymować się moją pisemną zgodą na marketing - dostaje mandat w wysokości np. 500 zł.

  • 0

    18. ~  2016-04-14 19:23:13  host: chaos.tpnet.pl

    Z telefonami podobnie. Zgłaszam na policję. Jeśli telefonujący ma obiekcje i twierdzi, że np. dzwonił nie w sprawie marketingowej a jakiejś innej, musi przedstawić nagranie.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-159-169-210.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.