Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości 5 lat polskiego Orange

5 lat polskiego Orange

LuiN 20 Września 2010 12:40

0 0

1. września 2005 roku wystartowała pierwsza kampania informująca o zmianie marki Idea na Orange. Niespełna trzy tygodnie później Idei już nie było, a na polskim rynku zagościł Orange.

Idea była jedną z najlepiej rozpoznawanych na polskim rynku marek telekomunikacyjnych. Dzięki prowadzonej przez kilka lat intensywnej kampanii marketingowej marka ta była znana prawie 9 na 10 Polaków.

Idea była również najlepiej ocenianym i najchętniej polecanym przez użytkowników operatorem komórkowym w kraju - wynika z raportu Polski Rynek Telekomunikacyjny 2004/2005, przygotowanego przez zespół analityczny Telecom Team, będący wspólnym przedsięwzięciem TNS OBOP i ZEZ/PÓŁ.

20. września 2005 roku weszły w życie cenniki i regulaminy ofert: Orange Go, Orange dla Firm oraz Twój Plan i Twój Mix. Rewolucji nie było - już wcześniejsze plany z rodziny Jedna Idea wprowadziły w życie bardziej "orange'owy styl" ofert. Rebrandingowi oparł się POP, który do dziś stanowi równoległą ofertę do Nowego Orange Go, Orange Music i od niedawna Orange One.

Początkowe kampanie reklamowe Orange wykluczały agresywny wyścig cenowy. Wszystko miało opierać się o wizerunek i prestiż - bez wzmianek o cenach połączeń czy telefonów. Ta forma reklamy w Polsce się jednak nie przyjęła i oprócz obrazków przedstawiających klientów z "poczuciem prestiżu", szybko pojawiły się informacje o telefonach za złotówkę.




W styczniu 2006 roku Orange przekroczył barierę 10 mln użytkowników, będąc drugą największą siecią w Polsce, zaraz po Erze. W ciągu roku Orange przeskakuje Erę stając się tym samym liderem na polskim rynku pod względem ilości aktywnych kart SIM.

Dynamikę wzrostu bazy klientów zachwiał nieco debiutujący w marcu 2007 roku Play. Rozpoczął się wielki odpływ Orange'owych klientów prepaid, których przez nieco ponad dwa lata ubyło sieci ponad 1,5 mln. Pod koniec 2008 roku Polkomtel wyszedł na pozycję lidera, jednak w I kwartale 2010 roku palma pierwszeństwa wróciła do Orange.

Po I kwartale 2010 roku Orange mógł pochwalić się 42% całego biznesowego rynku postpaid w Polsce. W tym roku skutecznie wyhamował też ubytek klientów prepaid (wzrost aktywnych numerów o 176 tys. w II kwartale). Klienci ofert na kartę stanowili na koniec II kwartału 51,6% bazy (7,238 mln kart SIM).

Obecnie w zasięgu sieci 2G Orange jest 99,6% ludności kraju, zasięg 3G obejmuje 56% ludności. Na koniec II kwartału sieć miała 14,029 mln aktywnych kart SIM i 239 tys. klientów Internetu przewodowego Orange Freedom.

Jak z perspektywy 5 lat oceniasz zmianę marki Idea na Orange?

Była to zmiana na lepsze
16.25%
Nowe logo niczego nie zmieniło
30.61%
Była to zmiana na gorsze
53.14%

Wszystkich głosujących: 2215



Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 84
  • 0

    68. ~x  2010-09-20 22:57:51  host: user-188-33-158-24.play-internet.pl

    67 - Skąd ty bierzesz takie dane ? Mam net PLAY ONLINE i działa koło 1MB/s, a inne sieci z W3 działają w GPRS 20-50 kb/s, w EDGE w porywach do max 200kb/s nie więcej. Więc chyba pisałeś o sieciach W3, a nie o PLAY, który działa o wiele lepiej niż dziadowski stary sprzęt sieci W3 do prędkości nie przekraczającej 200kb/s. Już wolę PLAY ONLINE, który nie wszędzie ma zasięg bo jak miałbym korzystać z prędkości GPRS w tych miejscowościach gdzie PLAY ONLINE nie ma zasięgu a W3 ma tylko GPRS to dziękuję bardzo, nie doczekałbym się wczytania się strony internetowej zanim bateria w laptopie/notebooku by się rozładowała, więc wolę korzystać tam gdzie net jest, a net jest tam gdzie jest cywilizacja czyli miasta duże, małe i wsie i to PLAY ma w 3G, a W3 zaledwie w GPRS - W3 kpi z Klientów.

  • 0

    69. ~@68  2010-09-20 23:41:20  host: 94.254.233.69

    Skąd? Widzę jak działa poprostu. Zasięg ok, ale w łodzi mają za dużo klientów jak na podłączenie radiolinią 20MB/s nodów-b. Na tym samym sprzęcie w W3 da się wyciągnąć 6,8mbit. Taka jest tu prawda. Może masz szczęście być prawie sam w zasięgu stacji, albo stację na światłowodzie.

  • 0

    70. ~cd @68  2010-09-20 23:43:45  host: 94.254.233.69

    Żeby nie było, 1mbit/s też się zdarza, ale tylko w nocy.

  • 0

    71. ~  2010-09-21 07:34:02  host: t02-13.opera-mini.net

    @64 x. To normalne że dla operatora najwartościowsi są klienci abonamentowi i biznesowi. A dlaczego - to sprawdź w statystykach które podają sieci Era czy Orange bo Plus ostatnio nie podaje szczegółowych statystyk dotyczących poszczególnych segmentów. Średnio ponad trzy razy większe rachunki płacą klienci abonamentowi. Prepaid wybierają z reguły ludzie którzy mniej korzystają z telefonu głównie dzieci które wysyłają SMSy z pakietów po 1 gr.

  • 0

    72. ~  2010-09-21 08:03:51  host: 212-106-25-47.adsl.inetia.pl

    Prepaid wybierają także osoby zorientowane bardziej niż przeciętnie w ofertach. Obecnie z niektórych prepaidów można wycisnąć stawki nieosiągalne w abonentach dla indywidualnych. Owszem trochę trzeba się orientować i pilnować terminów. Prepaidy jak GaduAir i Fresh są tego przykładem. Taki mBank ze stawka 19gr/min. do wszystkich jest natomiast przejrzystą ofertą z niskim cennikiem.

  • 0

    73. ~  2010-09-21 08:54:27  host: t02-13.opera-mini.net

    @72. Zgadza się że prepaid wybierają też ludzie bardzo dobrze zorientowani w korzystaniu ze wszystkich możliwych pakietów i promocji ale oni akurat stanowią niewielki procent wszystkich użytkowników prepaidów.

  • 0

    74. ~zxt  2010-09-21 09:55:42  host: 217.116.104.145

    To nie Orange tylko ORŻNĄĆ!

  • 0

    75. ~dezerter  2010-09-21 10:35:08  host: dox238.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @71 to się zgadza. Im większy płacisz rachunek za telefon, tym promocje są większe, telefony tańsze,a operatorom żyje się dostatniej. Wydaje mi się, że przyjdzie taki czas, gdy Play także zacznie wcielać taki plan w życie, oczywiście ku rozpaczy freshowców.

  • 0

    76. ~  2010-09-21 10:41:53  host: chello089078123201.chello.pl

    Ja tam wolę starą Ideę :) http://www.youtube.com/watch?v=m7ONXd66e3Q

  • 0

    77. ~Racjonalista  2010-09-21 12:37:28  host: chello089079090188.chello.pl

    Dlaczego Orange ma najwięcej klientów?Proste, PTK Centertel słabiej weryfikowało przy aktywacji.Dawno temu pracowałem w Plusie i w Orange.Gdy w Plusie niedoszły abonent dostawał kaucję 760zł,której nie dało się ściagnąć, tak w Orange mu aktywowali bez problemu.Obecny wynik orange,to nie zasługa prestiżu i super oferty, ale marnej oferty Plusa i Ery.Drugi aspekt- z plusa chętnie odchodzą do Play, bo zasięg mają nadal plusa w rzeczy samej ;)Co do segmentu biznes,to po pierwsze nie wierzę w to, drugie kwestia procedur.Przy PWA w Plusie klient musi mieć wszystkie dokumenty firmy, w Orange tylko dowód. Multum przedłużało się i przedłuża umowy na firmę w orange ludziom, którzy działalność dawno temu zlikwidowali.Coż, pomarańczowe menedżerstwo ciśnie i mobbinguje o wyniki, a przy firmowych ofertach telefony często bywały tańsze.

  • 0

    78. ~Racjonalista  2010-09-21 12:41:20  host: chello089079090188.chello.pl

    Co do zasięgo Orange, to ręce opadają, np. w Czeladzi. 21.12.2009 wyłączono potężnego BTSa i połowa Czeladzi rozmawia i odbiera smsy na balkonie, os.35 lecia to dramat. Co gorsze, operator nie dość, że nie ma zasięgu, to jeszcze utrudnia i żąda kar, gdy ludzie chcą umowy rozwiązać.

  • 0

    79.  2010-09-21 18:06:40

    @78- kolejny argument przeciwko umowom. A awarie zdarzają się wszędzie,w KAŻDEJ sieci, bez wyjątku.

  • 0

    80. ~Racjonalista  2010-09-22 13:28:34  host: chello089079090188.chello.pl

    Tylko, że to nie jest awaria. Sytuacja miała miejsce 21.12.2009 i tak jest do dziś, 9 miesięcy to trwa ciąża, a nie awaria. Znajomy konsultant sprawdził mi w ich systemach, ze nastąpił demontaż i nie wiadomo czy będzie sygnał przywrócony.To nie jest argument przeciw umowom, ale przeciw chorej polityce oszczędności i robienia debili z abonentów.9 miesiecy to naprawdę długo,aby znaleźć inną lokalizację, zresztą o tym wyłaczeniu centertel też nie zdecydował z dnia na dzień. Żenada a nie operator.

  • 0

    81. ~Racjonalista  2010-09-22 13:30:15  host: chello089079090188.chello.pl

    a dodam jeszcze, że żaden inny operator nie ma w tym miejscu problemów z sygnałem. Era/ Plus pełne 2G i 3G. Tylko jak zwykle nieszczęście dotyczy orange.

  • 0

    82. ~  2010-09-22 15:06:30  host: dqa244.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Przyznam szczerze, że jestem zaskoczona. Osobiście nie miałam jeszcze problemu z zasięgiem. Czasem spadały kreski w mniejszych miejscowościach, ale nie zdarzyło mi się, aby nie móc skorzystać z telefonu.Poza tym wydaje mi się, że operator jednak sporo robi w kierunku ulepszenia zasięgu. Przecież przy ofertach internetowych, chyba jako jedyni działają w technologii CDMA. Jeśli chodzi o oferty to co chwile pojawia się coś nowego ; najpierw zwierzęce taryfy, teraz One etc, czego nie da się zauważyć u innych operatorów.

  • 0

    83.  2010-09-22 18:25:15

    @81 - to rzeczywiście przegięcie, ale w @78 nie pisałeś, że to tyle trwa. Niemniej mój pogląd w kwestii umów nie zmienił się.

  • 0

    84.  2010-09-23 15:00:06

    78 popros o rabat jesli faktycznie jest tak jak mowisz i nie mozesz wykonywac polaczen i ich nie wykonujesz otrzymasz rabat na abonament Jesli natomiast tylko smecisz ze masz malo kresek ale gadasz tak samo jak zwykle i to widac w bilingach to na co liczysz ? to jest siec mobila to ze w jednym miejscu nie dziala nie swiadczy o tym ze nie sa swiadczone uslugi brak podstaw do rozwiazania umowy co do awarii to wszedzie sa w kazdej sieci

  • 0

    85. ~  2010-09-23 18:01:23  host: 212.160.172.70

    Jest OK, życzę mniejszych cen za neta, przez kolejnych 5 lat :)

  • 0

    86. ~Ideowiec  2010-09-24 05:37:44  host: 0016-144-27-72-dynamic-dsl.cwjamaica.com

    Ja wolalem idee, byla taka swojska i ok

  • 0

    87. ~ZICO  2010-09-30 21:43:57  host: 94.254.198.145

    I właśnie wtedy szybko uciekłem z Centertela. Z perspektywy tych pięciu lat uznaję to za bardzo dobrą decyzję i nigdy już nie wrócę do tej pseudosieci.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-50-16-122-200.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.